2026-06-09, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Att folk i Gaza tvingas in i sexuellt slaveri tycker jag tyder på att de är rätt utsatta, ja. De är utsatta från alla håll, både från sina folkmördande grannar och sin egna, brutala och diktatoriska regering.
Läsförståelse nolla?
Citera
2026-06-10, 05:39
Medlem
Fina Gubbens avatar
Sexslaveri är inte rätt. Dock är det IDF som godkänner det. Palestinier får inte in en PEZ refill utan att IDF godkänner det, så har svårt att tro att de kan ha rullande människohandel.

Edit, verkar handla om ett fall knutet till en numera död IS terrorist. TS fick det att låta som att det sker dagligen. Men då har IDF så bra koll på gränsen som jag trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
2022 fanns 5.3 miljoner palestinier.
Idag 2026 finns det 5.7 miljoner

Lustigt folkmord då dom ökar i antal istället för att minska
Lägg ner hasbaran med att slå ihop Gaza och Västbanken.

Befolkningen har minskat med ca 200'000 i Gaza sedan 3 år tillbaka. Det är där de flesta har mördats av IDF.
Senast redigerad av Fina Gubben 2026-06-10 kl. 05:46.
Citera
2026-06-10, 07:01
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Jaha?
Vad fan Nazisterna ansåg har ingenting med verkligheten att göra..

Ja absolut var dom i krig men inte emot något land som heter Judea!

Du misstolkar mig medvetet eller så är du fullständigt blåst.

Vår diskussion är här med över!

Mvh
Bra att du anser att vad andra anser inte har något med verkligheten att göra, vilket därmed även gäller dig.

Och du läste inte ens länken.

Kanske kommer som en nyhet för dig, men folkmord kan utföras även mot folk som juridiskt sett inte har ett eget land.
Citera
2026-06-10, 07:29
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Sexslaveri är inte rätt. Dock är det IDF som godkänner det. Palestinier får inte in en PEZ refill utan att IDF godkänner det, så har svårt att tro att de kan ha rullande människohandel.

Edit, verkar handla om ett fall knutet till en numera död IS terrorist. TS fick det att låta som att det sker dagligen. Men då har IDF så bra koll på gränsen som jag trodde.

Befolkningen har minskat med ca 200'000 i Gaza sedan 3 år tillbaka. Det är där de flesta har mördats av IDF.

Så var får babelstinerna i Gaza sina vapen från?

Att försöka beräkna antal babblare i Gaza är ungefär som försöka räkna ut antalet myror i en myrstack. Kan tänka mig de använder fångst och märk mätmetoden som är ett vanligt tillvägagångsätt i djurpopulationer. Man fångar in några och märker dom. Så får man se om man stöter på dom igen och sedan använda sig av en matematisk modell.
Citera
2026-06-10, 09:49
Medlem
Citat:

Lägg ner hasbaran

Att skrika hasbara är inget argument. Det är bara ett billigt debattknep för att slippa bemöta fakta i sak, och det spelar rakt på den gamla fördomsfulla idén om att judar har en unik förmåga att ljuga och manipulera.

Citat:

Hamas, som är de som räknar döda kroppar i Gaza, hävdar att endast 72000 dött i kriget och det inkluderar såväl dödade Hamas-terrorister som araber som dött av naturliga orsaker.

Att någon dör i krig är inte mord. Du sprider den antisemitiska blodsmyten.
Citera
2026-06-10, 10:10
Medlem
Citat:

det stämmer inte, de flesta av de 200`000 har flyttat ut ur gaza. (officelt då, fler än så har tagit sig ut) https://www.pcbs.gov.ps/en/post-details/?postId=22028

"About 100,000 Palestinians have left Gaza Strip since the beginning of the aggression"

att vara en smutsig västerländsk antisemit är naturligtvis en tillvaro, om än tragisk och oacctable, men endå något antar jag, att vara en analfabetisk getherde på den syriska landsbygde där sagor kring lägerelden om de blodsugande jude-vampyrerna formar ens åsikter är ju en annan femma...
Senast redigerad av slö 2026-06-10 kl. 10:13.
Citera
2026-06-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Bra att du anser att vad andra anser inte har något med verkligheten att göra, vilket därmed även gäller dig.

Och du läste inte ens länken.

Kanske kommer som en nyhet för dig, men folkmord kan utföras även mot folk som juridiskt sett inte har ett eget land.

Men snälla..
Anser du att nazisterna hade rätt i det dom gjorde då?
Anser du att dom hade en god och sund verklighetsuppfattning? Något man bör ta hänsyn till?
Att det Nazisterna ansåg var rätt, faktiskt var rätt? Eller vad är din poäng där, vad fan menar du?!

Tror dom flesta normalt funtade människor anser att det nazisterna ansåg vara rätt och fel inte är speciellt verklighetsförankrat öht.
Det gör inte du alltså?
Är du Nazist eller vafan menar du?!

Tänker inte läsa någon länk du skickar, räcker att läsa vad du skriver.
Fullständigt korkade saker.

Och återigen misstolkar du mig medvetet för att flytta fokus från att det jag säger är rätt i sak.

Självklart kan du begå ett folkmord mot ett folk som inte har något eget land.
När har jag jag någonsin påstått motsattsen?

Det jag säger är: Det är en jävla skillnad på ett medvetet och systematiskt folkmord och civila offer i ett pågående krig.
Citera
2026-06-11, 17:38
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Men snälla..
Anser du att nazisterna hade rätt i det dom gjorde då?
Anser du att dom hade en god och sund verklighetsuppfattning? Något man bör ta hänsyn till?
Att det Nazisterna ansåg var rätt, faktiskt var rätt? Eller vad är din poäng där, vad fan menar du?!

Tror dom flesta normalt funtade människor anser att det nazisterna ansåg vara rätt och fel inte är speciellt verklighetsförankrat öht.
Det gör inte du alltså?
Är du Nazist eller vafan menar du?!

Tänker inte läsa någon länk du skickar, räcker att läsa vad du skriver.
Fullständigt korkade saker.

Och återigen misstolkar du mig medvetet för att flytta fokus från att det jag säger är rätt i sak.

Självklart kan du begå ett folkmord mot ett folk som inte har något eget land.
När har jag jag någonsin påstått motsattsen?

Det jag säger är: Det är en jävla skillnad på ett medvetet och systematiskt folkmord och civila offer i ett pågående krig.
Det framgår med all tydlighet varför du inte vill eller kan diskutera sakfrågor eller fakta.

Du tror att det räcker att bara se på fakta så tycker man att massmördare är jättesnälla och att nazisterna gjorde helt rätt när de gasade ihjäl massor av judar.

Det blir svårt att diskutera någonting överhuvudtaget med de förutsättningarna.

Akta dig noga så att du aldrig någonsin läser något om Isaac Newton, fysik eller gravitation, för då kommer du nog att börja tycka det är jättebra att slänga sig ut från hustak, och så korkad vill du ju inte bli.
Citera
2026-06-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Det framgår med all tydlighet varför du inte vill eller kan diskutera sakfrågor eller fakta.

Du tror att det räcker att bara se på fakta så tycker man att massmördare är jättesnälla och att nazisterna gjorde helt rätt när de gasade ihjäl massor av judar.

Det blir svårt att diskutera någonting överhuvudtaget med de förutsättningarna.

Akta dig noga så att du aldrig någonsin läser något om Isaac Newton, fysik eller gravitation, för då kommer du nog att börja tycka det är jättebra att slänga sig ut från hustak, och så korkad vill du ju inte bli.

Haha man ska alltså enligt dig inte utgå från fakta?! Är du efterbliven?

Det är ju förfan raka motsatsen din jävla idiot, det är just pga att jag har läst och förstår gravitation som jag inte hoppar ut genom ett fönster.. Men hej, du som inte utgår från fakta får gärna prova!

IDIOT!
Citera
2026-06-12, 09:33
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Haha man ska alltså enligt dig inte utgå från fakta?! Är du efterbliven?

Det är ju förfan raka motsatsen din jävla idiot, det är just pga att jag har läst och förstår gravitation som jag inte hoppar ut genom ett fönster.. Men hej, du som inte utgår från fakta får gärna prova!

IDIOT!
Du tror att jag har åsikter baserat på den fakta jag hänvisar till, och du var tydlig med att du inte vill läsa fakta.

Sedan påstår du att du utgår från fakta du inte ens vill läsa om.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in