2026-06-02, 06:07
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pippi-
som alla vet brukar muslimer tillfångata Yazidiska kvinnor, och plåga dem till döds eller sälja som slavar.
Koranen inte bara tillåter det utan uppmuntrar det
Isis gjorde det, Hamas gör det.

Här berättas om att en Yazidisk sex-slav köptes in till Gaza, och räddades efter 10 år.

stackarna i Gaza,,,

Vad tycker ni om det, är Gaza-borna så "utsatta" som dom låtsas va
https://www.youtube.com/shorts/vTsNXAsnYRM

Du länkar till en youtuber som heter Tal Oran och bara på hans sida framgår direkt att han är en mizrahi jude.

Nu är jag ingen pro Gaza men alla vet att ISIS har inte skjutit mot Israel en endaste gång under sina snart 20 år och fått israeliskt sjukvård. Att det är en sionistisk konstruktion.
Så ska du försöka övertyga folk så gör det med en judisk gren där majoriteten inte är sionisterna.
Citera
2026-06-02, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tvärtom Hamas (och alla primitiva palestinier) är nazisterna i den här ekvationen. Det räcker med att se på 7e oktober.
Nej 7e oktober var fruktansvärt men det är Israel som beter sig som nazisterna gjorde. Att mörda en befolkning så storskaligt som Israel gör just nu är jämförbart med nazisternas mördande under WW2.
Citera
2026-06-02, 06:44
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Nej 7e oktober var fruktansvärt men det är Israel som beter sig som nazisterna gjorde. Att mörda en befolkning så storskaligt som Israel gör just nu är jämförbart med nazisternas mördande under WW2.

Pratar du om araberna i Sudan?
Citera
2026-06-02, 06:46
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Även om dom visar klipp ur en fim, så är infon nog sann, om du gräver lite.
Såna nyheter tenderar ju inte direkt att rapporteras i Gaza-vänliga landet Sverige

nämen oj, första googlingen:
Yazidisk kvinna hölls som slav på Gazaremsan, räddad av IDF
https://miff.se/mellanostern/yazidisk-kvinna-holls-som-slav-pa-gazaremsan-raddad-av-idf/

reddit har också avhandlat det
Yazidikvinna räddad från Gaza efter ett decennium i fångenskap
https://www.reddit.com/r/anime_titties/comments/1fvemkq/yazidi_woman_rescued_from_gaza_after_decade_in/?tl=sv

Och som sagt,,, hur många gånger har ni svenskar blivit trakasserade av judegäng vs muslimgäng?
Hur ofta är det judar om spränger dörrar eller skjuter nån på en pizzeria/lekplats elller hos en frisör/parkering för att dom är lite kränkta?
Verkade muslimerna fredligt inställda när dom förstörde halva stan efter koran-bränningarna?
Tenderar samhällen där muslimer ökar i antal bli bättre eller sämre samhällen?
Använd er närmsta omgivning för referens ifall juden elller muslimen "är the bad guy"

Du tycker inte det borde klargöras?
Citera
2026-06-02, 07:51
Medlem
Citat:
som alla vet brukar muslimer tillfångata Yazidiska kvinnor, och plåga dem till döds eller sälja som slavar.
Koranen inte bara tillåter det utan uppmuntrar det
Isis gjorde det, Hamas gör det.

Här berättas om att en Yazidisk sex-slav köptes in till Gaza, och räddades efter 10 år.

stackarna i Gaza,,,

Vad tycker ni om det, är Gaza-borna så "utsatta" som dom låtsas va
https://www.youtube.com/shorts/vTsNXAsnYRM

Hamas är ett vidrigt pack, exakt samma som israel, men denna story tror jag kom ut som falsk. Inte att jag på något sätt vill försvara varken islam eller hamas men sant skall vara rätt
Citera
2026-06-02, 09:34
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Hur mycket ska man behöva utveckla det?
Allt skylls på juden hela tiden, så vi borde väl alla möta otrevliga judar i vår närmsta vardag, ifall det var sant.
Men såvitt jag vet har ingen blivit förnedringsrånad av ett judegäng, inga judeungar som matar hundar med spik, inga judar som avrättar varann på lekplatser, inga judar som smugglar tonvis med knark-
-men jävligt många muslimer!

Blev du mycket förnedringsrånad av hutuer på det lokala torget under deras etniska rensning av tusier -94?

Guess not. Så då var det ingenting problematiskt som pågick nere i Rwanda samtidigt.

Citat:
så hur fan går det ihop, att det är juden som är orsaken till allt muslimen gör, även när han fått flytta till ett fredligt land och får leva i frid?

Open your eyes

Juden är inte orsaken till någonting. Det israeliska etablissemanget är orsaken till övergrepp i Gaza och på Västbanken.

Förstår inte varför ni ska blanda in samtliga judar jämt. Blir nästan taskigt. Gemene jude har ingenting med det här att göra, utan är en stabil och civil deltagare i det lokalsamhälle dom är en del av. Vi måste hålla isär det här, för med ert mantra där ni går för antisemitism drar ni in alla judar i Israels blaj och skapar antisemtism helt i onödan.

Propagandan bakslår, och det är beklämmande.
Citera
2026-06-02, 10:23
Medlem
Sido kidnappades 11 år gammal av ISIS och fördes till Gaza.

Citat:
Sido says she underwent rape, sexual assault and other forms of abuse by multiple men throughout her years in captivity. She has left behind two children born in the Gaza enclave.

Citat:
Sido was kidnapped by ISIS in 2014 at the age of 11 and trafficked to the Gaza Strip. Israeli forces extracted her in coordination with other nations and transferred her home to her family in Iraq.

Notera att Israel räddade den stackars kvinnan i koordination med andra länder. Det var alltså känt i omvärlden att palestinier höll utländska sexslavar fångna! Ändå krävdes det ett krig innan någon räddade henne.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/yazidi-rescued-from-gaza-by-israel-thought-she-was-going-to-be-stuck-there-forever/
Citera
2026-06-02, 19:20
Avstängd
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Begreppet "folkmord är inte alls luddigt. Felaktigt i sammanhanget däremot. Krig är ordet du söker.
Du svarade inte på min fråga.

Så länge du inte svarat tolkar jag det som att du anser att det inte skulle vara folkmord att gasa ihjäl en miljon judar vart 6e år.
Citera
2026-06-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Du svarade inte på min fråga.

Så länge du inte svarat tolkar jag det som att du anser att det inte skulle vara folkmord att gasa ihjäl en miljon judar vart 6e år.

Om du gör det mer eller mindre oprovocerat som Hitler, så är svaret självklart ja.

Om du däremot är i krig mot Israel och det stryker med civila judar, not so very much!

Förstår du skillnaden?
Senast redigerad av Krokapten 2026-06-05 kl. 08:53.
Citera
2026-06-07, 05:59
Avstängd
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Om du gör det mer eller mindre oprovocerat som Hitler, så är svaret självklart ja.

Om du däremot är i krig mot Israel och det stryker med civila judar, not so very much!

Förstår du skillnaden?
Tyskland ansåg sig vara i krig med hela judenheten efter att judea förklarat krig mot tyskland.

Att tyskland var i krig när de gasade judar råder det inget som helst tvivel om hoppas jag.

Du anser alltså att förintelsen "not so very much" skulle varit "folkmord".
Citera
2026-06-07, 16:57
Medlem
ReedMes avatar
Fawzia Amin Sido har en egen wikipediasida:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fawzia_Amin_Sido
Citera
2026-06-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Tyskland ansåg sig vara i krig med hela judenheten efter att judea förklarat krig mot tyskland.

Att tyskland var i krig när de gasade judar råder det inget som helst tvivel om hoppas jag.

Du anser alltså att förintelsen "not so very much" skulle varit "folkmord".

Jaha?
Vad fan Nazisterna ansåg har ingenting med verkligheten att göra..

Ja absolut var dom i krig men inte emot något land som heter Judea!

Du misstolkar mig medvetet eller så är du fullständigt blåst.

Vår diskussion är här med över!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in