2026-06-01, 08:56
  #1
Medlem
Valdagens avatar
Det är just nu problem med Västtrafiks app.
Det går inte att köpa biljetter – därför får alla åka gratis
i 30 minuter via en tillfällig 30-minutersbiljett.

– Biljettkontrollanterna är informerade.
Så ingen resenär ska behöva vara orolig, säger Patrik Chi på Västtrafiks presstjänst.
Det finns ingen prognos för när appstrulet ska vara löst.


Ja men det var väl bra?, får se när det blir löst.









https://www.gp.se/nyheter/goteborg/senaste-nyheterna-fran-goteborg-och-varlden.d4ea89e2-0587-4ff3-bc76-bd25a293050f?ifr-dir-postId=e108 cf8b-906c-4070-a397-2a9da8108b67
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=6b9631c4-7474-4de6-98be-1470ff54dbdd
Citera
2026-06-01, 09:02
  #2
Medlem
Riksreptilens avatar
Tänk de listiga individer som har både en mobil och en iPad med.
30 + 30 min.

Har de gjort en mindre lyckad uppdatering av app nyligen?
Citera
2026-06-01, 09:04
  #3
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Det är just nu problem med Västtrafiks app.
Det går inte att köpa biljetter – därför får alla åka gratis
i 30 minuter via en tillfällig 30-minutersbiljett.

– Biljettkontrollanterna är informerade.
Så ingen resenär ska behöva vara orolig, säger Patrik Chi på Västtrafiks presstjänst.
Det finns ingen prognos för när appstrulet ska vara löst.

Ja men det var väl bra?, får se när det blir lös


Och trots gratis kollektivtrafik är det ingen trängsel på min 18-buss.
Citera
2026-06-01, 09:06
  #4
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Och trots gratis kollektivtrafik är det ingen trängsel på min 18-buss.

Blir nog trångt snart.
Får se hur många som nappar på erbjudandet att åka gratis i 30 minuter.
Citera
2026-06-01, 09:15
  #5
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Och trots gratis kollektivtrafik är det ingen trängsel på min 18-buss.

Men de flesta som åker på förmiddagen åker väl till jobbet, och det påverkar väl inte dem om det är gratis eller inte. Bidragsarmén som eventuellt skulle vara intresserade sover väl fortfarande?
Citera
2026-06-01, 11:06
  #6
Medlem
Valdagens avatar
– Vi jobbar hårt för att få det löst så fort som möjligt, säger Västtrafiks presskontakt Patrik Chi.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/problem-med-vasttrafiks-app-alla-aker-gratis
Citat:
En sån kallad "störningsbiljett som gäller i 30 minuter", gör att alla åker kostnadsfritt.
Det finns i nuläget ingen prognos för när problemet ska vara löst.
Citera
2026-06-01, 11:24
  #7
Medlem
Varför biljett öht, bara säga åt alla att hoppa på tills de fixat sitt problem.
Citera
2026-06-01, 21:29
  #8
Medlem
Tranquility Bass avatar
Är nog få som spontanåker.
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Blir nog trångt snart.
Får se hur många som nappar på erbjudandet att åka gratis i 30 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in