2026-06-01, 08:56
Medlem
En palestinsk man försökte mörda två judiska barn vid en busshållplats i Gush Etzion genom att köra över dom med sin bil.

Denna typ av terrorattentat begås hela tiden av palestinier mot judiska kvinnor, barn och män men får aldrig någon uppmärksamhet i svenska medier.

Blir de palestinska barnamördarna extra motiverade av att deras vänner i väst så frekvent uttrycker sitt stöd för palestinska terrorister och barnamördare? Vad kan Sverige göra för att sätta press på Palestina så att de slutar försöka mörda judiska barn? Bör Sverige införa sanktioner mot den palestinska entiteten?

https://www.timesofisrael.com/two-teen-girls-hurt-one-seriously-in-car-ramming-terror-attack-at-west-bank-junction/
Citera
2026-06-01, 09:50
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Kanske en psykiskt instabil man som blev rasande på barn som kastade sten på bilen.

Jag har varit där nere. På ett par dagar så utsattes jag flera gånger av sådana saker.
Dom kastar skit och sten på varandra hela tiden. Barnen alltså.
Både judiska och palestinska barn är hemska.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2026-06-01 kl. 09:54.
Citera
2026-06-01, 10:06
Medlem
67arigGubbes avatar
Du kan ju gärna visa fler exempel, eftersom det händer hela tiden enligt dig. Då en nyhetssida som inte är partiskt likt judeblaskan du skickar.

Förövrigt är barnen där nere galna o slänger sten överallt

Förövrigt bör sverige inte göra ett skit, det är inte vår konflikt. Muslimen o juden får bråka ifred.
Citera
2026-06-01, 10:10
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Visa att du är imbecill utan att säga att du är imbecill... du efterfrågar alltså rapportering om vardagliga nyhetshändelser i Israel från tidningar som inte är israeliska...

Ja, du säger att sånt händer hela tiden. Bevisa det förutom i din propaganda-jude tidning.

Överallt rapporteras det om att gaza-folk utsätts. Inte bara i palestinsk media utan världen över, du menar att hela världens media är korrupt?
Citera
2026-06-01, 10:31
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Kanske en psykiskt instabil man som blev rasande på barn som kastade sten på bilen.

Jag har varit där nere. På ett par dagar så utsattes jag flera gånger av sådana saker.
Dom kastar skit och sten på varandra hela tiden. Barnen alltså.
Både judiska och palestinska barn är hemska.
Varför skriver ni så. Det var två tjejer en 15 åring och en 17 årig, som väntade på bussen. Varför skulle de ha kastat stenar?

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Du kan ju gärna visa fler exempel, eftersom det händer hela tiden enligt dig. Då en nyhetssida som inte är partiskt likt judeblaskan du skickar.

Förövrigt är barnen där nere galna o slänger sten överallt

Förövrigt bör sverige inte göra ett skit, det är inte vår konflikt. Muslimen o juden får bråka ifred.

According to the military, there were 847 Palestinian terrorist attacks in 2023, leading to 35 Israeli deaths, in comparison to 504 attacks in 2024, which resulted in 41 killed Israelis.

In contrast, the number of Palestinian terrorist attacks in 2025 dropped to 57, leading to a lower number of 20 dead Israelis.

https://www.jpost.com/israel-news/article-883856#google_vignette

Bra att det minskat 2025.

Oavsett vilken media jag skulle citera är endå källan samma. Det är naturligtvis Israel som för statistik på de terrorattacker som sker i landet.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-06-01 kl. 10:36.
Citera
2026-06-01, 10:38
Medlem
eldrattans avatar
Dra in biståndet så pallarna inte har råd att köpa bilar utan får använda åsna och vagn.
Citera
2026-06-01, 10:43
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Ja, du säger att sånt händer hela tiden. Bevisa det förutom i din propaganda-jude tidning.

Överallt rapporteras det om att gaza-folk utsätts. Inte bara i palestinsk media utan världen över, du menar att hela världens media är korrupt?
Det sker ju konstant. Varje vecka är det någon terrorist attack tycker jag. Jag har full förståelse för hur israeler hatar palestinier när terrorism är en del av vardagen.
Citera
2026-06-01, 10:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Denna typ av terrorattentat begås hela tiden av palestinier mot judiska kvinnor, barn och män men får aldrig någon uppmärksamhet i svenska medier.

Jag tror det är minst fyra gånger mer våld från palestinier mot judar på Västbanken än vad det är från judar mot palestinier. Men vem bryr sig eller hur.
Citera
2026-06-01, 11:08
Medlem
eldrattans avatar
Idag skriver aftonbladet om när babelstinerna gick till attack mot en svensk minister.

"Minister för civilt försvar Carl-Oskar Bohlin (M) vittnar idag i Stockholms tingsrätt om hur han upplevde kvällen då han blev förföljd av palestinademonstranter i Gamla stan i Stockholm."

Vidare står det såhär i artikeln.

"I rätten spelas flera filmer från händelsen upp. Demonstranter ropar för full hals ”blod på dina händer” och förföljer ministern i sex minuter medan han går i Gamla stan."

Helt klart tar babelstinerna med sig sina terroristhandlingar och våldsamheter var dom än ockuperar och koloniserar.
Citera
2026-06-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag tror det är minst fyra gånger mer våld från palestinier mot judar på Västbanken än vad det är från judar mot palestinier. Men vem bryr sig eller hur.

Du har säkert rätt. Den palestinska terrorn har varit så extrem och omfattande så länge nu att den har normaliserats. Sen är det ju bara judar som drabbats och enligt gängse normer i västvärlden saknar judar nuförtiden människovärde.

Det räcker att någon tappar en glass i Gaza för att svenska medier skall skicka ut en korrespondent. Men det regelbunda våldet mot judisk civilbefolkning ignoreras helt. Det är därför jag startade tråden. Men jag skulle kunna sitta och starta liknande trådar varje dag om arabernas attacker på israeliska civila.
Citera
2026-06-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Då borde du väl hysa samma förståelse för palestinierna som blir bombade och dödade nästan dagligen av Israel?

Denna tråd handlar om två judiska barn som en palestinier medvetet försökte mörda.

Israel försöker inte medvetet mörda palestinska civila. Israel för ett krig mot terrorister i Gaza och som en konsekvens av att terroristerna gömmer sig bland civilbefolkningen dör det ibland civila, vilket är beklagligt. Men att jämföra medvetna mordförsök på judiska barn, med överskottsförluster på civila i krig, likt du gör, tjänar inget annat syfte än att förneka de judiska barnens människovärde.

En empatisk människa har inga problem med att ta avstånd från mordförsök på barn utan att relativisera och blanda in andra. Dessa judiska flickor förtjänar att vänta på bussen utan rädsla och utan att bli påkörda av en arabisk terrorist. Men jag antar att du och jag är olika där. Du anser att judiska flickor förtjänar att bli mördade och du är inte beredd att ta avstånd från mord på judiska barn.
Citera
2026-06-01, 12:09
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Du har säkert rätt. Den palestinska terrorn har varit så extrem och omfattande så länge nu att den har normaliserats. Sen är det ju bara judar som drabbats och enligt gängse normer i västvärlden saknar judar nuförtiden människovärde.

Det räcker att någon tappar en glass i Gaza för att svenska medier skall skicka ut en korrespondent. Men det regelbunda våldet mot judisk civilbefolkning ignoreras helt. Det är därför jag startade tråden. Men jag skulle kunna sitta och starta liknande trådar varje dag om arabernas attacker på israeliska civila.

De flesta större städer i EU och framförallt Sverige anses nu vara "arabiska" där araber är i majoritet, Malmö är bl.a ett sådant exempel. Står även om denna taktiska migration i muslimska pocketboken - Hijra tror jag dom kallar det efter deras profets ockupation av en stad.

Att då oftast mediavinkling blir pro-arabisk är inte så vidare konstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in