2026-06-01, 08:29
  #1
Medlem
RudolfHutlers avatar
Imorgon är det borgmästarval i Los Angeles i USA, en stad känd för att vara ett näste för Demokraterna samt för sina tusentals hemlösa knarkare.

Valet står mellan sittande borgmästaren Karen Bass (Demokraterna) och uppstickaren tillika TV-kändisen Spencer Pratt (Republikanerna)

Citat:
The money story alone would be enough to rattle the machine. The polls are another story. Pratt has been performing well in the polls, with Bass only leading by single digits in recent surveys, which means Pratt could advance to a runoff with Bass.

In a city where Democratic registration is so overwhelming that Republican candidates don't bother showing up on general election ballots, this is a huge red flag for the Bass campaign.

The Democrat establishment has heard the message loud and clear and is starting to panic. On Thursday, Gov. Gavin Newsom issued an endorsement of Bass - just five days before the primary.

https://www.zerohedge.com/political/democrat-establishment-starting-worry-about-spencer-pratt

Pratt har beskyllt Bass och Demokraterna för att inte ha gjort någonting åt hemlösheten och har seglat upp i opinionsmätningarna i den annars så demokratiskt sinnade staden. Trump har gett Pratt sitt stöd, något som Pratt dock varit tämligen sval inför.

Hur tror ni att det går? Har Republikanerna och Pratt någon chans i Los Angeles?
__________________
Senast redigerad av RudolfHutler 2026-06-01 kl. 08:33.
Citera
2026-06-01, 08:38
  #2
Medlem
Hoppas fan R tar hem det så det finns en chans för lite ordning och reda i den staden.

Vinner han blir det väl kravaller och plundring först, som han ska städa upp. Eller om vi har tur sker de medans sittande dåre fortfarande styr så han får lösa det.

Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Imorgon är det borgmästarval i Los Angeles i USA, en stad känd för att vara ett näste för Demokraterna samt för sina tusentals hemlösa knarkare.

Valet står mellan sittande borgmästaren Karen Bass (Demokraterna) och uppstickaren tillika TV-kändisen Spencer Pratt (Republikanerna)



https://www.zerohedge.com/political/democrat-establishment-starting-worry-about-spencer-pratt

Pratt har beskyllt Bass och Demokraterna för att inte ha gjort någonting åt hemlösheten och har seglat upp i opinionsmätningarna i den annars så demokratiskt sinnade staden. Trump har gett Pratt sitt stöd, något som Pratt dock varit tämligen sval inför.

Hur tror ni att det går? Har Republikanerna och Pratt någon chans i Los Angeles?
Citera
2026-06-01, 08:41
  #3
Medlem
RudolfHutlers avatar
Sittande dåre är en negress/mulatt, så det är en hon. Men ja, det är kanske möjligt att det blir kravaller - som en försmak inför det som väntar på hösten.

Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Hoppas fan R tar hem det så det finns en chans för lite ordning och reda i den staden.

Vinner han blir det väl kravaller och plundring först, som han ska städa upp. Eller om vi har tur sker de medans sittande dåre fortfarande styr så han får lösa det.
Citera
2026-06-01, 08:46
  #4
Medlem
Ah det var Newsom jag tänkte på! Guvernören..

Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Sittande dåre är en negress/mulatt, så det är en hon. Men ja, det är kanske möjligt att det blir kravaller - som en försmak inför det som väntar på hösten.
Citera
2026-06-01, 13:54
  #5
Medlem
stilichos avatar
Det är inte borgmästarval utan primärval. Los Angeles-borna ska utse de två kandidater som ska göra upp i det riktiga valet i november.

Det finns tre kandidater som har chans på de två platserna:
Karen Bass, mainstream-demokrat och sittande borgmästare
Spencer Pratt, republikansk knäppgök
Nithya Raman, demokratisk socialist (hon tillhör alltså inte partiet demokraterna utan ett parti längre till vänster)

Av dessa tre är det nästan säkert att Karen Bass kommer att gå vidare till det riktiga valet. Vem som tar andraplatsen av Pratt och Raman är mer osäkert. Om Pratt går vidare kommer han med 100% säkerhet bli krossad av Bass i det riktiga valet. Om Raman går vidare kommer hon troligtvis, men inte lika hundraprocentigt, också förlora i november.

Det här valet är alltså till största delen en icke-händelse. Dels för att det bara är ett primärval och inte ett riktigt val och dels för att chansen att Bass ska förlora är mycket små.
Citera
2026-06-09, 06:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det är inte borgmästarval utan primärval. Los Angeles-borna ska utse de två kandidater som ska göra upp i det riktiga valet i november.

Det finns tre kandidater som har chans på de två platserna:
Karen Bass, mainstream-demokrat och sittande borgmästare
Spencer Pratt, republikansk knäppgök
Nithya Raman, demokratisk socialist (hon tillhör alltså inte partiet demokraterna utan ett parti längre till vänster)

Av dessa tre är det nästan säkert att Karen Bass kommer att gå vidare till det riktiga valet. Vem som tar andraplatsen av Pratt och Raman är mer osäkert. Om Pratt går vidare kommer han med 100% säkerhet bli krossad av Bass i det riktiga valet. Om Raman går vidare kommer hon troligtvis, men inte lika hundraprocentigt, också förlora i november.

Det här valet är alltså till största delen en icke-händelse. Dels för att det bara är ett primärval och inte ett riktigt val och dels för att chansen att Bass ska förlora är mycket små.


En icke-händelse var det väl inte, det sorterade i alla fall bort Spencer Pratt, vilket i sin tur gör rubriken på den här tråden till en icke-händelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in