Imorgon är det borgmästarval i Los Angeles i USA, en stad känd för att vara ett näste för Demokraterna samt för sina tusentals hemlösa knarkare.
Valet står mellan sittande borgmästaren Karen Bass (Demokraterna) och uppstickaren tillika TV-kändisen Spencer Pratt (Republikanerna)
Citat:
The money story alone would be enough to rattle the machine. The polls are another story. Pratt has been performing well in the polls, with Bass only leading by single digits in recent surveys, which means Pratt could advance to a runoff with Bass.
In a city where Democratic registration is so overwhelming that Republican candidates don't bother showing up on general election ballots, this is a huge red flag for the Bass campaign.
The Democrat establishment has heard the message loud and clear and is starting to panic. On Thursday, Gov. Gavin Newsom issued an endorsement of Bass - just five days before the primary.
https://www.zerohedge.com/political/democrat-establishment-starting-worry-about-spencer-pratt
Pratt har beskyllt Bass och Demokraterna för att inte ha gjort någonting åt hemlösheten och har seglat upp i opinionsmätningarna i den annars så demokratiskt sinnade staden. Trump har gett Pratt sitt stöd, något som Pratt dock varit tämligen sval inför.
Hur tror ni att det går? Har Republikanerna och Pratt någon chans i Los Angeles?