2026-05-31, 20:43
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Agnostic Front är ett hardcore-band som bildades i New York i början av 1980-talet. Och sedan dess har man hållit fanan högt? Bandet släppte det 13:e studdioalbumet "Echoes In Eternity" för ett halvår sen (ungefär) och just nu är det en turné inplanerad. Som når oss i Sverige.

Två datum aktuella:

• Måndag den 29 juni 2026, Kollektivet Livet i Stockholm
• Tisdag den 30 juni 2026, Monument i Göteborg

Arrangören säger: "Live är Agnostic Front precis vad man kan förvänta sig. Rakt, intensivt och utan omvägar. Det är svettigt, det är nära, och det är en påminnelse om varför hardcore fortfarande spelar roll".

Agnostic Front är ett av få band som jag äger en skiva med men ändå inte tillräckligt intressant för att jag ska investera i konsertbiljetter. Vad säger ni andra? Några hardcore-fans lär det ju finnas här.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2026-05-31 kl. 20:58.
Citera
2026-05-31, 20:50
Medlem
burialhexs avatar
har väl egentligen inte gjort någon intressant på minst 20 år? skulle väl isf va ett bra pris och bra förband som slulle få mig att gå
Citera
2026-05-31, 20:54
Medlem
grungewhores avatar
Såg dem på Hultsfred för 20+ år sen, de var sena, hade kört raka spåret från Köpenhamn och lirade runt 02 på natten vill jag minnas.

Oerhört intensiv spelning, bland de bättre jag sett på senare år (när man var mycket yngre var ju allt bra liksom).

Jag har läst Roger Mirets bok, och ska nog fixa Stigmas nu i sommar. Intressanta figurer. Tyvärr är jag inget större fan av deras senare street punk stuk, men det hade varit kul att se live igen, helt klart
Citera
2026-05-31, 21:05
Medlem
puterealbas avatar
Har de någon sorts budskap, eller vrålar de bara?
Citera
2026-05-31, 21:17
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Har de någon sorts budskap, eller vrålar de bara?

Alltså den frågan bör ju någon initierad lyssnare svara på men det påstås ju vara diverse vänsterbudskap som förs fram.
Citera
2026-06-25, 21:05
Avslutad
Otroligt fånigt band, men rolig energi när de framför Blitzkrieg Bop
https://www.youtube.com/watch?v=zpk-W378JaE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in