2026-05-30, 22:43
  #1
Medlem
Nu har det hänt igen att en person trillar ur en bil i farten. Denna gång är det oklart orsaken till olyckan, vad tror vi? Raggare som gick av för tidigt, pundare som slängde ut passageraren eller babbar enligt scenario 2?

En person har fallit ur en bil i farten i Trollhättan.

Personen har förts med ambulans till sjukhus och skadeläget är oklart.

Det hela inträffade i ett industriområde.



https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1468452
Citera
2026-05-30, 22:51
  #2
Moderator
Chantres avatar
Citat:
30 maj 19.36, Trafikolycka, personskada, Trollhättan

En person uppges av okänd anledning ha fallit ur en bil i farten.

Personen har förts till sjukhus med ambulans, okänt skadeläge. Polis befinner sig vid olycksplatsen, i ett industriområde, för att inhämta information om händelseförloppet och säkra utredningsuppgifter.

Bilföraren, en man, gripen. Initialt gäller misstankarna vårdslöshet i trafik samt grovt vållande till kroppsskada. Mannen ska även provtas, då det finns anledning att misstänka att han kan ha kört påverkad. Bilen tas i beslag för teknisk undersökning.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/maj/30/30-maj-19.36-trafikolycka-personskada-trollhattan/

Pundare?
Citera
2026-05-30, 23:15
  #3
Moderator
pudelluss avatar
Justerad rubrik. Originalrubrik: Trillat ur bil.

/Mod
Citera
2026-05-30, 23:40
  #4
Medlem
DenverAirports avatar
I vilken hastighet?
Citera
2026-05-30, 23:45
  #5
Medlem
Baisianuss avatar
Hahaha….

Säkert raggare. Nån ölfull jeanslodis som sitter och åker halvvägs utanför en gammal pilsnerhäck med sydstatsflagga på bagageluckan. Det är inte helt ovanligt om helgerna under sommaren i skithålor som Trollhättan. Nu gick det ju säkert inte i nittio men det räcker att bilen håller trettio för att en fet bonnpöjk frå böggda ska slå sig fördärvad när han rasar i asfalten vid gaspådrag. Att föraren också misstänks vara full stöder min teori.
Citera
2026-05-31, 00:39
  #6
Medlem
Det har varit cruising i Trollhättan idag. Hög musik, jänkarbilar, alkohol och stollar. Jag är förvånad att sånt inte händer oftare.
Citera
2026-05-31, 01:14
  #7
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Hahaha….

Säkert raggare. Nån ölfull jeanslodis som sitter och åker halvvägs utanför en gammal pilsnerhäck med sydstatsflagga på bagageluckan. Det är inte helt ovanligt om helgerna under sommaren i skithålor som Trollhättan. Nu gick det ju säkert inte i nittio men det räcker att bilen håller trettio för att en fet bonnpöjk frå böggda ska slå sig fördärvad när han rasar i asfalten vid gaspådrag. Att föraren också misstänks vara full stöder min teori.

Du är nog rätt nära sanningen är min gissning utan att veta.
Med tanke på svaret under dig om crusing i stan så känns det ännu mera troligt.
Citera
2026-05-31, 10:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du är nog rätt nära sanningen är min gissning utan att veta.
Med tanke på svaret under dig om crusing i stan så känns det ännu mera troligt.

Jag hörde det var en kille som satt bak på en bil som föll i asfalten, fallet var bara en meter o hastigast var gångfart knappt men han landade på bakhuvudet och började skaka direkt efter
Citera
2026-05-31, 14:51
  #9
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Jag hörde det var en kille som satt bak på en bil som föll i asfalten, fallet var bara en meter o hastigast var gångfart knappt men han landade på bakhuvudet och började skaka direkt efter

Rör sig om en tjej i tonåren. Mannen i 20-årsåldern som körde bilen är anhållen, misstänkt för grovt rattfylleri och grovt vållande till kroppsskada.
Citera
2026-05-31, 15:48
  #10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Rör sig om en tjej i tonåren. Mannen i 20-årsåldern som körde bilen är anhållen, misstänkt för grovt rattfylleri och grovt vållande till kroppsskada.
Begåvningsreserven som är ute på crusing.. Jaja, lite svinn får man räkna med. Fyllstyrning och något apfullt mongo ramlar av i farten.. "vafan inte mitt fel! alla som satt i bilen ramlade ju inte av?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in