Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Så bättre att döda en MC cyklist och få det på samvetet än att väja och kanske skada din bil?
Ha ha, inget jag vill göra, men om det är hans fel och tränger sig in vårdslöst framför mig eller liknande där man inte har en chans att hinna bromsa, så att väja åt sidan, kanske in i mötande eller ner i diket, vill jag inte göra. Det är oftast sämre att röra ratten för att undvika kollision. Många tappar kontrollen på bilen, så att bara bromsa är säkrast.