Igår, 10:28
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Hej!

-De är 2026 nu, varför gäller denna förbannade regel att man inte får starta en tråd innan 6 timmar matchstart?

(FB) Regler för Fotboll - Matchprat 1.0

Citat:
1. Det är tillåtet att skapa en ny matchtråd ifall ingen annan redan skapat en.
2. Ny matchtråd får tidigast skapas 6 timmar före matchstart.
3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum.
4. Tråden kommer att låsas max 3-4 timmar efter matchen har slutat.
5. Det är tillåtet med inlägg av chattartande karraktär, dock måste inläggen fortfarande följa topic.
6. Inget chattande kommer att tillåtas utanför detta subforum.
Sådana inlägg kommer att raderas som OT.

Reglerna kommer att revideras inom en snar framtid.

Det är också tillåtet att ställa frågor i den här tråden.

//Moderatorerna

Men om det är en partidebatt om politik, då får den startas 2-3 veckor innan?

Gör om regeln, detta är för fan töntigt i dagens Sverige, de är Hockeyn också.

Denna tråd låstes idag....

(FB) UEFA Champions League final 2026: PSG - Arsenal

Sen att tråden ska låsas 3-4 timmar efter matchens slut är ju katastrof bara den.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo Igår kl. 10:51.
Citera
Igår, 10:37
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Hej!

-De är 2026 nu, varför gäller denna förbannade regel att man inte får starta en tråd innan 6 timmar matchstart?

(FB) Regler för Fotboll - Matchprat 1.0

Men om det är en partidebatt om politik, då får den startas 2-3 veckor innan?

Gör om regeln, detta är för fan töntigt i dagens Sverige, de är Hockeyn också.

Denna tråd låstes idag....

(FB) UEFA Champions League final 2026: PSG - Arsenal

Instämmer. Vill diskutera sveriges vm matcher redan nu men får ej! Även pissregel att tråden låses. Varför får man inte prata om en match flera dagar senare? Kan mycket väl vara extrema scener som utspelat sig.. är ju absolut något cp till mod som har autism och satt dom reglerna
Citera
Igår, 10:43
Moderator
Ancistruss avatar
Jag vet inte varför. Men jag uppmärksammar dem om denna tråd så får vi hoppas de dyker upp och svarar och har en bra förklaring, eller kan tänka sig att ändra.
Citera
Igår, 10:46
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Instämmer. Vill diskutera sveriges vm matcher redan nu men får ej! Även pissregel att tråden låses. Varför får man inte prata om en match flera dagar senare? Kan mycket väl vara extrema scener som utspelat sig.. är ju absolut något cp till mod som har autism och satt dom reglerna

Ja eller hur en tokig regel som borde göras om, då kan de göra om Politiken också, att du får inte starta en tråd om partiledardeabtt som sänds, en duell 6 timmar innan Uffe ska öppna käften eller Busch, nu kan någon starta en tråd 2 eller 3 veckor innan den sänds.
Citera
Igår, 10:54
Medlem
Riksreptilens avatar
En som främst hänger på ishockey håller med.

Det verkar finnas viss tolerans för tidigare tråd om det är NHLmatch som börjar kl 4 svensk tid.
Citera
Igår, 11:02
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
En som främst hänger på ishockey håller med.

Det verkar finnas viss tolerans för tidigare tråd om det är NHLmatch som börjar kl 4 svensk tid.

Ja de gäller hockey också, nu ska man ju inte blanda politik med sport, men jag tycker att de är orättvist att politiken går före sporten i forumet, då borde ju debatten som har TV sänts också stängas 3-4 timmar efter att detta är slut och tråden får inte startas 6 timmar före.
Citera
Igår, 12:03
Medlem
GormDenGamles avatar
VM-matcherna borde öppnas redan nu. Trevligt att diskutera vägen dit också, nu när de har samlats.
Men reglerna runt ligamatcherna borde vara som de är.
Citera
Igår, 14:52
Moderator
easy_dans avatar
Tanken med forumet matchprat är att det ska finnas en plats att diskutera under tiden själva matchen spelas, så här skrev admin när forumet öppnades.

Citat:
Forumen hockey och fotboll har under de senaste säsongerna haft så kallade matchtrådar. För att slippa dessa diskussioner i respektive forum så har två "matchforum" startats. Där startas trådar inför en match och är öppen under själva matchen, och stängs sedan när den är klar. Här kan man under matchen kommentera vad som händer.

Innan och efter match finns det alltid trådar att diskutera matchen

Men har man bra förslag på hur reglerna ska kunna utformas eller förändras är dessa alltid välkomna.
Citera
Igår, 18:34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja de gäller hockey också, nu ska man ju inte blanda politik med sport, men jag tycker att de är orättvist att politiken går före sporten i forumet, då borde ju debatten som har TV sänts också stängas 3-4 timmar efter att detta är slut och tråden får inte startas 6 timmar före.

Min feting ovan bara som ett exempel för jag ser att du har jämfört med de politiska forumen flera gånger i tråden. Jag förstår inte riktigt vad du menar för vi har öht inget liknade som matchsnackstrådar öht. Kanske möjligen kan valvakotrådarna med lite god vilja jämföras. Men de öppnar oftast samma dag som valet och stängs en dag senare.

(Och till skillnad från Matchsnack följer de trådarna de vanliga reglerna, t.ex med att radera och eventuellt även varna chatt-inlägg.)
Citera
Idag, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Min feting ovan bara som ett exempel för jag ser att du har jämfört med de politiska forumen flera gånger i tråden. Jag förstår inte riktigt vad du menar för vi har öht inget liknade som matchsnackstrådar öht. Kanske möjligen kan valvakotrådarna med lite god vilja jämföras. Men de öppnar oftast samma dag som valet och stängs en dag senare.

(Och till skillnad från Matchsnack följer de trådarna de vanliga reglerna, t.ex med att radera och eventuellt även varna chatt-inlägg.)
Partiledardebatter brukar vara som att vara inne i en Melodifestivalen-tråd eller som en match-tråd. Väldigt chattigt i realtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in