Ja, det kan man verkligen fråga sig.
Anledningen är väl lågkonjunkturen och att det är svårt att få andra jobb just nu.
Jag tycker det är så konstigt. Jag själv finner dessa regler näst intill outhärdliga medan andra kollegor jag har, som jag många gånger tycker är vettiga människor, inte verkar ha några problem med att vara underdåniga och smöra för chefer (och såklart snacka skit bakom ledningens rygg). Navigera till synes felfritt i en sån här hierarkisk miljö.
Eftersom detta är mitt första jobb blir jag lite frågande om det är såhär det fungerar i arbetslivet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Jösses, det där låter som något från 1950-talet eller tidigare.
Varför finner man sig i det 2026?
I den mån det finns outtalade regler hos oss så handlar det om respekt för andra och lyhördhet.
Under årens lopp har det funnits ett par "självutnämnda bossar", men de har inte varit så långvariga.