Igår, 19:24
Medlem
Tjena! Har dragit kola varje fylla (mer än 5-6 öl ca) under ca 2 års tid. Nu märker jag ju självklart om jag dricker 8-10 starköl att man blir sugen och saknar ruset. Hur vänjer man sig utan kolat?
Citera
Igår, 19:55
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Det är som med alla andra beroenden. Du får helt enkelt försöka stå ut sen blir det väl lättare.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mxens77
Tjena! Har dragit kola varje fylla (mer än 5-6 öl ca) under ca 2 års tid. Nu märker jag ju självklart om jag dricker 8-10 starköl att man blir sugen och saknar ruset. Hur vänjer man sig utan kolat?

Jag har varit där. Jag bodde på gran canaria i ett år för länge sedan och kom tillbaka hit till landet folköl som ett vrak. Först kändes det som att komma till en annan planet, men sedan "landade" jag.
Lyssna inte för mycket på de :"experter" som aldrig ens ha testat någonting.

Det går att komma över om du har tålamod och ger dig fan på det.
Från kokain,amfetamin på daglig basis till bara alkohol. Klarade jag det så gör du det med👍 Lycka till
Citera
Igår, 20:43
Medlem
Alltså du måste ha viljan skulle jag säga.
Missbrukade tidigare kokain ca 2-3 gånger i veckan (ibland mer) under ett par månader, för att sedan trappa ner det och sedan sluta helt, slutade även med alkoholen som var en trigger under den perioden.

Nu har jag inte rört en lina på flera år även om jag blivit erbjuden och haft det nära. I samband med alkohol så känner jag inte suget eller viljan att ta det längre heller.

Tänker på morgondagen, alla pengar som bränns, osv. Helt enkelt inte värt det längre. Sen är typ första och andra linan rolig men sedan så tar man bara för att hålla igång ruset och mår piss ju mer man tar, iallafall för mig haha.

Lycka till!
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Jag insåg att jag gillade inte ens alkohol efter jag slutade med laddet.
Drack endast för att snorta
Citera
Igår, 20:52
Medlem
Citat:

Det är superlätt, du kommer INTE vänja dig ur den tanken. Antingen så agerar du stark även som full och tackar nej eller så slutar du dricka.

Tror du inte mig så kör på, om några år så kommer du tro på mig.
Citera
Igår, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablon
Alltså du måste ha viljan skulle jag säga.
Missbrukade tidigare kokain ca 2-3 gånger i veckan (ibland mer) under ett par månader, för att sedan trappa ner det och sedan sluta helt, slutade även med alkoholen som var en trigger under den perioden.

Nu har jag inte rört en lina på flera år även om jag blivit erbjuden och haft det nära. I samband med alkohol så känner jag inte suget eller viljan att ta det längre heller.

Tänker på morgondagen, alla pengar som bränns, osv. Helt enkelt inte värt det längre. Sen är typ första och andra linan rolig men sedan så tar man bara för att hålla igång ruset och mår piss ju mer man tar, iallafall för mig haha.

Lycka till!
Håller med dig, endast första och andra linan som är nice resten är bortkastat.
Citera
Igår, 21:12
Medlem
[quote=Donaldstrumpet|95073767]
Jag har varit där. Jag bodde på gran canaria i ett år för länge sedan och kom tillbaka hit till landet folköl som ett vrak. Först kändes det som att komma till en annan planet, men sedan "landade" jag.

Från kokain,amfetamin på daglig basis till bara alkohol. Klarade jag det så gör du det med👍 Lycka till

Tack! Så är det väll, antar de gäller o va envis sen kan man hellre dricka lite och lite för varje gång. Istället för o hälla i sig en flaska whiskey o tro att det går direkt ändå.. Starkt jobbat, har själv varit i Spanien.... Tack min vän.
Citera
Igår, 21:18
Medlem
[quote=mxens77|95074222]
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet

Tack! Så är det väll, antar de gäller o va envis sen kan man hellre dricka lite och lite för varje gång. Istället för o hälla i sig en flaska whiskey o tro att det går direkt ändå.. Starkt jobbat, har själv varit i Spanien.... Tack min vän.
Ja det går att komma över beroenden, gäller bara att vänja sig vid att vara utan men det tar en tid. Om alkoholen är en trigger så avstå den också.
Citera
Igår, 21:18
Medlem
Citat:
Du kommer aldrig ha samma "fylla" utan kolan.
Lägg ner drickandet ett år så kan du börja bli berusad som vanligt igen.
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Det är bara en vana, precis som att man vill röka på fyllan. Destå fler gånger du står emot behovet så lättar det sig sen är det bara ett minne blott.
Det är jävla svårt att hålla sånt här i moderation men man vill ju leva ibland.
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Donaldstrumpets avatar
[quote=mxens77|95074222]
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet

Inga problem broder. Tror på dig!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in