Igår, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det där att barnen stannar i växten visste jag - samma behandling används ju FÖR ATT få barn (särskilt flickor) att stanna i växten, om det beräknas att de kommer att bli "för" långa annars.

Men detta med "cellulär senescens" och åldrande hade jag aldrig hört talas om förr. Ska forska på det jag också när jag får tid! Hur eller hur är det ett gigantiskt experiment vi håller på med med barn och unga i Västvärlden, och helt utan medicinsk indikation också! Man kan tycka vad man vill om de muslimska länderna, men sådant händer i alla fall inte där.
Självklart var det ju cellulär senescens du ville veta mer om! Ursäktar föregående kommentar! Dels faktumet att jag är en lekman dels att jag var distraherad.

Skulle har gjort mer research känner jag och skäms, även om grunden för diskussionen var rätt och att cellulär senescens är den huvudsakliga processen för vårt åldrande.

Simona Mohamsson lyckades ju inte som rinnande vatten uppge de svenska grundlagarna! Skämt åsido och skälig respekt till henne för att hon kanske fick en blackout. Men det är viktigt att ha kött på benen när man utger sig för att veta vad man pratar om! Ursäktar!

Men som jag har förstått det är senescenta celler att betrakta som zombies och som är metaboliskt aktiva men kan inte genomgå celldelning. Och de utsöndrar en skadlig blandning av proteiner Senescence-Associated Secretory Phenotype (SASP) som promotar inflammation, förstör matrix metalloproteinases (MMPs) alltså vävnadsstruktur, kan signallera till andra celler att också bli senescenta, påverkar stamcellers förmåga att regenerera och läka, kan stimulera celler som befinner sig i förstadier till cancer (även om de initialt är som en bromskloss pga stoppad celldelning), och bidra till fibros som påverkar våra organ.

Cellulär senescens äger rum i våra ben som gör att epifysialplattorna växer samman pga att celler slutar dela sig. Det drivande hormonet här är återigen estrogen (edit: även om genetiken bidrar med ett ramverk en "blueprint"). Men en ung pojke som "vill" bli flicka behöver inte få "könsbekräftande" hormonbehandling (alltså estrogen), utan cellulär senescens äger rum som en naturlig del av åldrandet och inte bara i benen... Men sannerligen vid "könsbekräftande" behandling så kan estrogenet göra att hela det skeletala systemet förvanskas genom prematur epifysial slutning och även det neurologiska systemet... (Edit: Och sänkta nivåer av testosteron gör ju att rimlig längdtillväxt inte stimuleras.)

Min biologilärare stod alldeles bredvid mig på tu man hand när jag var ca 18 och förklarade att kraniumet generellt sett växer till ca 25-års ålder...

Tydligen (och ta detta med en nypa salt och gör er egen research) så kan "olämplig administration av estrogen" leda till en tidigarelagd mognad av kraniumet som påverkar hjärnan (neurologiska systemet).

Slutligen. Massvis med saker händer i samband med åldrandet som försämrad kondition, rörlighet, mental förmåga, ökad inflammation osv osv och det kan vi alla bevittna, eller hur? Det är NÅGOT som händer och den huvudsakliga processen skall tydligen vara just "cellulär senescens".

INTE jag som påstår att ett barn GODTYCKLIGT kan få sin pubertet stoppad för att sen kanske efter flera år plötsligt hoppa av denna behandling och genomgå puberteten som vanligt... THE BURDEN OF PROOF ligger på de framförallt på vänster sida av politiken som påstår detta...

Finns INGEN forskning som stödjer det. Alltså är även stopphormoner och inte bara "könsbekräftande" hormoner att betrakta som "experimentation".

Vänstern LJUGER (återigen antingen medvetet eller mer omedvetet) om forskning och statistik.
Senast redigerad av social.newbie Igår kl. 21:29.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Självklart var det ju cellulär senescens du ville veta mer om! Ursäktar föregående kommentar! Dels faktumet att jag är en lekman dels att jag var distraherad.

Skulle har gjort mer research känner jag och skäms, även om grunden för diskussionen var rätt och att cellulär senescens är den huvudsakliga processen för vårt åldrande.

Simona Mohamsson lyckades ju inte som rinnande vatten uppge de svenska grundlagarna! Skämt åsido och skälig respekt till henne för att hon kanske fick en blackout. Men det är viktigt att ha kött på benen när man utger sig för att veta vad man pratar om! Ursäktar!

Men som jag har förstått det är senescenta celler att betrakta som zombies och som är metaboliskt aktiva men kan inte genomgå celldelning. Och de utsöndrar en skadlig blandning av proteiner Senescence-Associated Secretory Phenotype (SASP) som promotar inflammation, förstör matrix metalloproteinases (MMPs) alltså vävnadsstruktur, kan signallera till andra celler att också bli senescenta, påverkar stamcellers förmåga att regenerera och läka, kan stimulera celler som befinner sig i förstadier till cancer (även om de initialt är som en bromskloss pga stoppad celldelning), och bidra till fibros som påverkar våra organ.

Cellulär senescens äger rum i våra ben som gör att epifysialplattorna växer samman pga att celler slutar dela sig. Det drivande hormonet här är återigen estrogen (edit: även om genetiken bidrar med ett ramverk en "blueprint"). Men en ung pojke som "vill" bli flicka behöver inte få "könsbekräftande" hormonbehandling (alltså estrogen), utan cellulär senescens äger rum som en naturlig del av åldrandet och inte bara i benen... Men sannerligen vid "könsbekräftande" behandling så kan estrogenet göra att hela det skeletala systemet förvanskas genom prematur epifysial slutning och även det neurologiska systemet... (Edit: Och sänkta nivåer av testosteron gör ju att rimlig längdtillväxt inte stimuleras.)

Min biologilärare stod alldeles bredvid mig på tu man hand när jag var ca 18 och förklarade att kraniumet generellt sett växer till ca 25-års ålder...

Tydligen (och ta detta med en nypa salt och gör er egen research) så kan "olämplig administration av estrogen" leda till en tidigarelagd mognad av kraniumet som påverkar hjärnan (neurologiska systemet).

Slutligen. Massvis med saker händer i samband med åldrandet som försämrad kondition, rörlighet, mental förmåga, ökad inflammation osv osv och det kan vi alla bevittna, eller hur? Det är NÅGOT som händer och den huvudsakliga processen skall tydligen vara just "cellulär senescens".

INTE jag som påstår att ett barn GODTYCKLIGT kan få sin pubertet stoppad för att sen kanske efter flera år plötsligt hoppa av denna behandling och genomgå puberteten som vanligt... THE BURDEN OF PROOF ligger på de framförallt på vänster sida av politiken som påstår detta...

Finns INGEN forskning som stödjer det. Alltså är även stopphormoner och inte bara "könsbekräftande" hormoner att betrakta som "experimentation".

Vänstern LJUGER (återigen antingen medvetet eller mer omedvetet) om forskning och statistik.

Läste precis att experiment pågår med läkemedel som ska döda åldrande celler, för att föryngra vävnaderna! Även detta kan förstås gå fel när man experimenterar med det, tänker jag, om vävnader åldras ojämnt i en kropp. Men, men... detta är OT. Huvudsaken är att folk fattar någon gång, att pubertetsstoppare och behandlingar med det motsatta könets hormon, är fruktansvärt experimentellt! Det kan sluta hur illa som helst. Och nästan alltid bara p.g.a. en villfarelse hos ett barn, som skulle behöva annan hjälp.
Citera
Igår, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Läste precis att experiment pågår med läkemedel som ska döda åldrande celler, för att föryngra vävnaderna! Även detta kan förstås gå fel när man experimenterar med det, tänker jag, om vävnader åldras ojämnt i en kropp. Men, men... detta är OT. Huvudsaken är att folk fattar någon gång, att pubertetsstoppare och behandlingar med det motsatta könets hormon, är fruktansvärt experimentellt! Det kan sluta hur illa som helst. Och nästan alltid bara p.g.a. en villfarelse hos ett barn, som skulle behöva annan hjälp.
Precis. Naivt att tro att man kan manipulera kroppen utan att det leder till asymmetrisk utveckling som inte var tänkt. Och grejen är ju att även om forskningen lyckas med att föryngra (vissa) celler så har du ju t ex sammanväxta epifysial plattor och kraniets förbening... Hur ska detta kunna reverseras? Visst i den avlägsna framtiden kanske... Men det du nämner måste vara i en väldigt experimentell fas.

Alltså det är skamligt att våra politiker och partier går i fel riktning, framförallt på vänster sida men även självklart Liberalerna men även Moderaterna... De vill gå i en ovetenskaplig och oetisk riktning... Men politiker må vara hycklande idioter som bara bryr sig om sin egen ficka (ursäkta vulgariteten) och då måste man tilltala vissa målgrupper för att få röster.
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Danmark , Sverige, Nya Zeeland, Storbritannien, Finland, Frankrike har alla stoppat Dr. Mengele experiment att dela ut kemiska pubertetsblockare åt minderåriga. Och listan blir större för varje år. En stor del av världen håller på att nyktra till från en galen idioti orsakat allena av translobbyister som fått gehör av lagstiftande politiker förut, och nu är ute i kylan halvvägs. Det är välförtjänt och extremt välkommet

Kampen är vunnen - Halvvägs . Det återstå en hel del att göra för att mota den här freakshowen och som lugnt kan läggas till i sophögen över misslyckade sociala experiment förenat med munkavle på den kritiska medicinska professionen och div. straff till föräldrar som har fråntagits ansvaret över sina egna barn. En absolut skamfläck i våra moderna samhällen, utan motsvarighet på väldigt länge
Missade din kommentar!

Verkar som du har FEL där!

Ser ut som att stopphormoner och könsbekräftande hormoner fortfarande ges ut till minderåriga (och man kan även tycka att det är fel för en 18-åring) under "strikta" omständigheter... Agnes Wold har jag för mig nämner detta i Världen Idag...

Och som jag nämner i trådstarten så är det GALENSKAP att tillåta ett BARN att genomgå detta OAVSETT hur många år han/hon har "UTRETTS".

Och titta på i vilken riktning våra politiker och partier går! INTE bara vänstern och Liberalerna utan även Moderaterna (ett fuskparti dock) vill gå i denna riktning... Som jag nämner i trådstarten vill Vänsterpartiet AVSKAFFA ålderskraven.
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Korrigering: Självklart är 1 på 1000 till 1 på 500 just 0.1-0.2% (och inte 0.01-0.02% som jag skrev) eller 1-2‰. Var rörig i skallen för jag tänkte på flera olika prevalenser! Shit happens men skäms ändå haha!
Citera
Idag, 07:50
Medlem
kyrkstockens avatar
KAmpen är vunnet? Samma år som man klubbar igenom en lag med förbud för läkare och psykologer att hjälpa individer som känner att de behöver hjälp med sin könsdysfori?
Citera
Idag, 08:36
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Missade din kommentar!

Verkar som du har FEL där!

Ser ut som att stopphormoner och könsbekräftande hormoner fortfarande ges ut till minderåriga (och man kan även tycka att det är fel för en 18-åring) under "strikta" omständigheter... Agnes Wold har jag för mig nämner detta i Världen Idag...

Och som jag nämner i trådstarten så är det GALENSKAP att tillåta ett BARN att genomgå detta OAVSETT hur många år han/hon har "UTRETTS".

Och titta på i vilken riktning våra politiker och partier går! INTE bara vänstern och Liberalerna utan även Moderaterna (ett fuskparti dock) vill gå i denna riktning... Som jag nämner i trådstarten vill Vänsterpartiet AVSKAFFA ålderskraven.

Jo, det stämmer. Pubertetsblockare ges fortfarande i uppenbara fall där det inte finns någon tvekan om nyttan. Det är bra så, det finns fall där det är befogat. Huvudsaken är att alla som säger sig lida av könsdifory och är under 18 år får istället vänta till de är myndiga och rätt ofta utreds istället fram till dess.

Ett stort utropstecken är den nya lagen om förbud mot omvändelse. Den kan kasta omkull rätt mycket framöver, då det visat sig att lagen redan har glidit över åt fel håll. bl.a. i andra europeiska länder som redan har den här lagen och där terapeuter och kuratorer har åtalats , åter igen - det handlar om minderåriga barn vars föräldrars omsorg är ogiltigförklarat.
Galenskapen kan alltså starta på nytt, i en annan skepnad
Senast redigerad av Upplyften Idag kl. 08:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in