Igår, 20:33
Medlem
Memmajemmas avatar
Men om vi vänder på steken, om du är en blyg kille, på vilket sätt visar du intresse? Finns det något säkert tecken en tjej kan gå på?
Citera
Igår, 20:34
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordfeldt
Skicka kuvert med vitt pulver i.
Vänta tills han berättar om det alternativt säger du att det hänt dig.
Ni har något gemensamt.
Ni träffas för att jämföra era kuvert.
Hinta ”om jag får se din får du se min”.

Öööh ok?!
Citera
Igår, 21:09
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag vet inte om jag förstår, på vilket sätt är det inte schysst?

Jag uppskattar det inte i alla fall. På jobbet är jag professionell och har ansvar för ganska mycket. Även om jag skulle uppskatta det privat så skulle jag inte göra det professionellt.
Citera
Igår, 21:19
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Jag uppskattar det inte i alla fall. På jobbet är jag professionell och har ansvar för ganska mycket. Även om jag skulle uppskatta det privat så skulle jag inte göra det professionellt.

Ok jag förstår, vissa har ju den principen. Nu jobbar ju inte vi på samma arbetsplats men jobbar ihop då det är inom ramen för ett projekt.
Citera
Idag, 01:42
Medlem
1754s avatar
Citat:
På vilket sätt ser ni inte signaler och på vilket sätt visa så att ni förstår?

Vi har ofta dåligt självförtroende och tror inte tjejer är intresserade av oss.

En tjej sa t.ex "Du förstår ju fan inte signaler" och började hångla med mig.
Citera
Idag, 02:08
Medlem
Citat:
Men om vi vänder på steken, om du är en blyg kille, på vilket sätt visar du intresse? Finns det något säkert tecken en tjej kan gå på?
Det är ingen skillnad mellan blyga, introverta och så vidare mot vanliga män.

Nu är jag kvinna men har tagit första steget några gånger i mitt liv.

En kille som drar sig undan (när du raggar på honom) kan vara intresserad men det känns inte optimalt det tillfället. Då kommer kontakten fortgå och generellt så är de flesta kapabla att säga om de är intresserade eller inte

En introvert person blir överbelastad snabbt av intryck man balanserar genom att inte störa för mycket men inte heller utelämna dem socialt.

Man skulle kuna tro att det inte är minst lika vanligt med män som är blyga eller introverta som med det motsatta på din frågeställning.

Ingen skillnad mot om du bara är social och glad eller om du är intresserad av mer. Ge dem space.
Backa när det blir för mycket. Ge dem uppmärksamhet. Undvik att vara påträngande. Visa att det är skitsamma om allt inte flyter för dem.

Det är människor som oftast jämför sig med extroverta och är vana vid att dels utsättas av för mycket socialt tryck men dels också för lite. Dvs att människor inte riktigt kan balansera den sociala energin kring/mot dem.

Om du är förälskad i en blyg person kan du inte förvänta dig att han ska visa intresse utan får ta över den rollen själv. Du upplever en rädsla att avvisas... det är liksom hans problem i större format så om du nu är så intresserad som du uppger kunna ta den risken. Eller gå och dejta en extrovert istället.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in