2026-05-30, 15:44
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag var för många år sedan intresserad av en kollega. Tog mod till mig och skrev ett mejl och föreslog fika. Fick ingen respons. Bytte jobb och gick vidare. Så den händelsen gör nog att jag är feg. Men samtidigt har jag en helt annan dynamik med den här killen.

Du duckade en kula som det heter. Men fattar att sånt kan spela in. Men. Skit i den losern.
Citera
2026-05-30, 15:50
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Jag var för många år sedan intresserad av en kollega. Tog mod till mig och skrev ett mejl och föreslog fika. Fick ingen respons. Bytte jobb och gick vidare. Så den händelsen gör nog att jag är feg. Men samtidigt har jag en helt annan dynamik med den här killen.

Du bytte alltså jobb pga den dissen? :O

Det är väl ingen grej att tycka att någon är dejtbar, det är ju många som är det. Att fråga ut någon på fika betyder ju just det, att man skulle vilja lära känna någon bättre för att se om man kanske skulle passa ihop och då bli kär.

Eller var du så himla kär att du inte ens kunde vara på samma arbetsplats som denne med känslor obesvarade? I så fall bör du kanske försöka hejda dina känslor lite, eller kanske enklare, fråga ut denne innan du blir kär...
Citera
2026-05-30, 17:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?
Var rakt på sak, säg att du gillar honom och att du gärna går på en dejt med honom. Fråga om han vill ses. En dejt betyder ju inte att man lovar något, utan just är en dejt, där man lär känna varandra. Lycka till!
Citera
2026-05-30, 18:38
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Du bytte alltså jobb pga den dissen? :O

Det är väl ingen grej att tycka att någon är dejtbar, det är ju många som är det. Att fråga ut någon på fika betyder ju just det, att man skulle vilja lära känna någon bättre för att se om man kanske skulle passa ihop och då bli kär.

Eller var du så himla kär att du inte ens kunde vara på samma arbetsplats som denne med känslor obesvarade? I så fall bör du kanske försöka hejda dina känslor lite, eller kanske enklare, fråga ut denne innan du blir kär...

Nej det var inte på grund av honom jag bytte jobb.
Citera
2026-05-30, 19:00
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Var rakt på sak, säg att du gillar honom och att du gärna går på en dejt med honom. Fråga om han vill ses. En dejt betyder ju inte att man lovar något, utan just är en dejt, där man lär känna varandra. Lycka till!

Tack, jag ska hitta ett bra tillfälle och fråga. Kanske inte dejt men fika eller ses typ.
Citera
2026-05-30, 19:05
Medlem
1754s avatar
Citat:
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?

Vi ser inte signaler från när tjejer är intresserade. Du får visa intresse och ta för dig för att vi ska förstå.
Citera
2026-05-30, 19:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Tack, jag ska hitta ett bra tillfälle och fråga. Kanske inte dejt men fika eller ses typ.
Ja, absolut, men våga fråga! För vad är det värsta som kan hända? Att han avböjer, men då har du ju frågat! Visst kan ett avvisande kännas, men det går över.

Jag är kille, dock gift sen nästan 20 år. Men när jag var ung så var jag blyg i tonåren och till jag var runt 22, men sen bestämde jag mig för att "våga". Visst hade jag haft tjejer innan, men tänkte att jag kan ju gå miste om att träffa rätt om jag inte vågar. Så jag har tagit med ett antal damer på dejt, eller fika, eller en öl, eller en promenad eller annan aktivitet. Sen ska inte första tanken vara "knulla" utan att faktiskt lära känna personen, även om det ibland gått fort. Jag har väl fått nej på mina utbjudningar ett fåtal gånger, men då går man bara vidare.
Citera
2026-05-30, 19:19
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Om du inte också är blyg så frågar du han helt enkelt vad han gör på t.ex. lördag. Sen frågar du om han har någon flickvän, säger han nej så säg bara att ni ska gå på dejt du och han på lördag.

Säger han nej tack så säger du jo det ska vi visst, det blir kul.

Tror det är det här svaret som kommer funka allra bäst faktiskt. TS kommer säkert inte våga det. Men om killen där är riktigt blyg så kommer ts nog få "våldsgästa"
Citera
2026-05-30, 19:19
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Vi ser inte signaler från när tjejer är intresserade. Du får visa intresse och ta för dig för att vi ska förstå.

På vilket sätt ser ni inte signaler och på vilket sätt visa så att ni förstår?
Citera
2026-05-30, 19:46
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
På vilket sätt ser ni inte signaler och på vilket sätt visa så att ni förstår?

Det jag varit med om flera gånger är "Jag behöver hjälp med X (helt vanlig sak), men hon står på sig ovanligt mycket och då fattar man om man har sensorerna uppe, vilket jag absolut inte har i jobbet, där är jag i min yrkesroll och letar inte efter sällskap. Hon förväntar sig då att jag ska slänga tillbaks en invit istället för att lösa problemet som normalt, typ. Det är också en risk att man får skit i en sådan situation där hon kan säga "äckel vafan tror du jag flirtar med dig eller?!" utifall man förstår det är en invit och avböjer, och är man då på jobbet kan man få samtal med chefen...

Men jag tycker inte du ska vara för rättfram på jobbet, det är inte schysst om mottagaren inte är med på det. Eller van att hantera det...
Senast redigerad av karlgunnar 2026-05-30 kl. 19:56.
Citera
2026-05-30, 20:30
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Men jag tycker inte du ska vara för rättfram på jobbet, det är inte schysst om mottagaren inte är med på det. Eller van att hantera det...

Jag vet inte om jag förstår, på vilket sätt är det inte schysst?
Citera
2026-05-30, 20:33
Medlem
Nordfeldts avatar
Skicka kuvert med vitt pulver i.
Vänta tills han berättar om det alternativt säger du att det hänt dig.
Ni har något gemensamt.
Ni träffas för att jämföra era kuvert.
Hinta ”om jag får se din får du se min”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in