Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Ok, du är ett förstahandsvittne på platsen när det hände, med andra ord. Visste inte att du rörde dig ute som vanligt folk. Ja, men då får jag allt lita på din slutledning att det var från en ryggsäck och inte från högtalarsystemet.
Nyckelvittne: Ursprungligen.
Huvudmisstänkt: Ryggsäcksmannen.
Har dock hört konstiga saker i SJ:s högtalarsystem, och en älskog i fullt blås på T-banans högtalare, så jag får kanske hålla en glipa öppen för en konspirationsteori.
Den här gången var det dock ljud bara från ena sidan av vagnen. Jag torde ha suttit på samma vagn som hon som spelade in klippet som Aftonbladet publicerade.
Eftersom det var uppenbart att ljudet kom från bakre delen av vagnen och jag satt i mitten hörde jag inte allt, utan drog slutsatsen att någon behagade skämta. Jag hörde speciellt "Här står ni som packade sillar" och "åka till Stureplan och supa skallen av oss".
Utropen med stationsnamnen kom från det vanliga ljudsystemet och hördes tydligt i hela vagnen.
Jag blev inte skrämd eller orolig som hon i Aftonbladet då jag avfärdade det hela som ett skämt.
Det är spännande att SL tycks ha utrett detta, då ingen från SL eller någon påhittad skämtare i någon förarhytt kan ha varit inblandad.
Som vanligt är det kanske mer spännande att fantisera om att någon brutit sig in i en förarhytt och hackat systemet, men jag håller detta för helt orimligt i detta fall baserat på vad jag hörde.
Annars är konspirationsteorier ganska underhållande, men faller platt i detta fall. Platt fall således.