Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det utrop jag hörde i torsdags kom definitivt inte från systemet utan spelades upp på en plats en bit bort i vagnen.
(Nu vet jag att du inte litar på vittnen så långt efter en händelse, men jag uppfattar min minnesbild av ljudet från i torsdag runt 17.30 vid Slussen som glasklart från en enda högtalare och inte från systemet.)
Edit: Hela händelsen kändes så tramsig att jag blev mer förvånad att Aftonbladet skriver om det och att det ens fanns en tråd om denna ickehändelse här på FB.
Edit2: Jag är nog inget bra vittne ändå. Klockan torde varit 17.45-17.50 i torsdags när jag hörde utropen på bron innan Slussen. Jag bytte tåg där så jag vet inte om utropen från ryggsäcken fortsatte.
Ok, du är ett förstahandsvittne på platsen när det hände, med andra ord. Visste inte att du rörde dig ute som vanligt folk. Ja, men då får jag allt lita på din slutledning att det var från en ryggsäck och inte från högtalarsystemet.
Nyckelvittne: Ursprungligen.
Huvudmisstänkt: Ryggsäcksmannen.
Har dock hört konstiga saker i SJ:s högtalarsystem, och en älskog i fullt blås på T-banans högtalare, så jag får kanske hålla en glipa öppen för en konspirationsteori.