Igår, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Den var bra!

Men långsamma individer är riktigt jobbiga speciellt om jag ska hinna med något.

Jag går snabbt så att pengarna ringlar in.

Tid är mer än pengar.

Men jag förstår dig. Men du får också förstå mig

Lyxfällans coach är bra där om man undrar. Förstår man inget så får man klura ut det. Ska andra klura ut det åt dig? Du gör rätt i att ställa frågan och här är debatten. Mikrofonen över till dig.

Att stressa är inte bra för hälsan därför står jag i vägen i rulltrappan etc.
Citera
Igår, 23:36
Medlem
invandringen till sverige har ändrat landet i alla aspekter. vi svenskar som är äldre har sett detta under en lång livstid. i just det här fallet så är det tänket: jag. jag. jag. inte det vanliga svenska vänta på min tur. detta har även smittat av sig på yngre svenskar som inte lärt sig den gamla vanliga hyffsen.
Citera
Idag, 00:46
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Den var bra!

Men långsamma individer är riktigt jobbiga speciellt om jag ska hinna med något.

Jag går snabbt så att pengarna ringlar in.

Tid är mer än pengar.

Men jag förstår dig. Men du får också förstå mig

Lyxfällans coach är bra där om man undrar. Förstår man inget så får man klura ut det. Ska andra klura ut det åt dig? Du gör rätt i att ställa frågan och här är debatten. Mikrofonen över till dig.

Så här ska det se ut när man inte sölar:

https://www.youtube.com/watch?v=74_l_RTX-kU
Citera
Idag, 03:13
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja det är onekligen ett sjujädra flow nere på stan. Folk jagar omkring som om de har eld i baken. Så var det inte förr.

Fast jag minns norrlänningar som kom till stan för femtio år sedan och klagade på att alla jäktade så. Typiskt norrlänningar tänkte jag då, här är väl inte särskilt stressigt.

Men NU kan jag skriva under på att det jäktas som aldrig förr. Och jag är urstockholmare så jag vet.

Hör att du har perspektiv, det är bra.

Jag ser på det som att vi är konstant aktiverade men kanske inte mer stressade än någonsin.

Nu finns en sorts låggradigt tryck - notiser, jämförelse, självoptimering, ekonomisk oro, bostadsstress, arbetslivets jäkla gränslöshet, sociala medier, prestationskrav, valfrihetsstress och...näst intill ständiga känslan av att ligga efter. Det är inte nödvändigtvis “sabeltandad tiger”-stress, utan mer bakgrundsbrus i nervsystemet. Inte soft.

För mig kan flow state-läget i lokaltrafiken avhjälpa låggradig stress till viss del. Agerandet känns givande effektivt - och lättar då på trycket.

Så var inte så arg på oss som smiter före.
Senast redigerad av ArtificialElegance Idag kl. 03:16.
Citera
Idag, 06:57
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Hör att du har perspektiv, det är bra.

Jag ser på det som att vi är konstant aktiverade men kanske inte mer stressade än någonsin.

Nu finns en sorts låggradigt tryck - notiser, jämförelse, självoptimering, ekonomisk oro, bostadsstress, arbetslivets jäkla gränslöshet, sociala medier, prestationskrav, valfrihetsstress och...näst intill ständiga känslan av att ligga efter. Det är inte nödvändigtvis “sabeltandad tiger”-stress, utan mer bakgrundsbrus i nervsystemet. Inte soft.

För mig kan flow state-läget i lokaltrafiken avhjälpa låggradig stress till viss del. Agerandet känns givande effektivt - och lättar då på trycket.

Så var inte så arg på oss som smiter före.

Nej, och det är ju inte alla som smiter före - En del smiter in efter!

ag noterade bruket att det kan stå folk bredvid spärren och vänta för att kunna sno sig in bakom mig på min biljett s.a.s.

När jag ser en person i startgroparna för att kunna slinka in efter mig brukar jag stoppa upp så snart jag kommit igenom och på så vis HINDRA gratisåkaren. Jävlar vad förbannade en del blir för att de inte kunde genomföra sin brottsliga gärning!
Citera
Idag, 11:45
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Finns ingen lag på det.

Klart att det måste komma in en tjej och låtsas det.
Citera
Idag, 12:26
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nej, och det är ju inte alla som smiter före - En del smiter in efter!

ag noterade bruket att det kan stå folk bredvid spärren och vänta för att kunna sno sig in bakom mig på min biljett s.a.s.

När jag ser en person i startgroparna för att kunna slinka in efter mig brukar jag stoppa upp så snart jag kommit igenom och på så vis HINDRA gratisåkaren. Jävlar vad förbannade en del blir för att de inte kunde genomföra sin brottsliga gärning!

Visst, snålskjutsåkarna finns där.

Jag brukar oftast låta dem göra sin grej. Och tänka "deras ansvar".

Jag tror att du gör bäst i att fokusera enbart på att vara närvarande i dig själv och avstå ifrån att fundera så mycket över andra. Internt fokus istället för externt.
Citera
Idag, 12:48
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Visst, snålskjutsåkarna finns där.

Jag brukar oftast låta dem göra sin grej. Och tänka "deras ansvar".

Jag tror att du gör bäst i att fokusera enbart på att vara närvarande i dig själv och avstå ifrån att fundera så mycket över andra. Internt fokus istället för externt.

Jo då, du har en poäng. Man ska inte gå omkring och leka polis. Men när jag ser deras plankningsplan och dessutom utnyttjar mig så blir jag förbannad.
Citera
Idag, 13:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Ska man det? Enligt vem? Man få gå vilken sida av trottoaren man behagar. Finns ingen lag på det.

Ta det lugnt. Varför stressa över bagateller? Livet är alldeles för underbart för att stressa.

Ingen lag kanske, men framförallt folk som kommer från kommuner som diar Robin Hood-skatt på Stockholmsregionen ska inte vara i vägen med sina cargoshorts och sportsandaler när stockholmaren stressar för att få saker och ting gjorda som gynnar svensk ekonomi.
Senast redigerad av halaltarzan Idag kl. 13:09.
Citera
Idag, 13:09
Medlem
Jag ärnibte överdrivet förtjust i dessa sävliga jävla turister eller smärtsamt långsamma pensionärer som för det mesta är i vägen för oss som föredrar att få saker gjorda lite fortare.

Visa hänsyn! Jag som gärna snabbar på är bland tvungen att dämpa tempot och de som är satans långsamma behöver ibland snabba på för att inte förhindra andra som vill förbi.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in