Brosan ska överklaga pliktverkes beslut angånde att han inte fick göra värnplikten pågrund av att han inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Psykologen som han snackade med skickade hem han direkt pågrund av det.
Och psykologen sa även att han aldrig har släppt igenom någon som inte har en gymnasieutbildning.
Det är ju väldigt konstigt att han nekar han värnplikten pågrund av det då brosan hade så pass bra resultat på dom övriga testen.
Så nu ansöker brosan om att få göra om mönstringen i sthlm.
Han ringde kontoret i sthlm och frågade och dom han att mejla dom.
Och dom ansåg att han skulle få en prövning igen men att dom inte kunde säga ja eller nej förns dom hade fått ett mejl av han.
Han skrev så här låter det bra?
"Hej!
Jag mönstrade i Östersund igår.
Och psykologen gav mig avslag för att jag inte hade ful gjort min gymnasieutbildning.
Han sa att han aldrig har släppt igenom någon som inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Jag personligen anser att det är fel då det inte står någonstans att man ska behöva ha
en gymnasieutbildning för att göra värnplikten.
Därför söker jag att få göra om mönstringen så att någon annan ska få göra en bedömning om jag är lämplig eller inte för att göra värnplikten.
Östersund ska lägga ner så därför skickar jag till er i Stockholm.
Och hela mitt liv har jag velat göra värnplikten, jag har varit fysisk aktiv sedan ca 13års ålder just för att
klara av dom fysiska kraven för att klara av att göra värnplikten.
M.V.H / xxxxxxxxxxxx
Psykologen som han snackade med skickade hem han direkt pågrund av det.
Och psykologen sa även att han aldrig har släppt igenom någon som inte har en gymnasieutbildning.
Det är ju väldigt konstigt att han nekar han värnplikten pågrund av det då brosan hade så pass bra resultat på dom övriga testen.
Så nu ansöker brosan om att få göra om mönstringen i sthlm.
Han ringde kontoret i sthlm och frågade och dom han att mejla dom.
Och dom ansåg att han skulle få en prövning igen men att dom inte kunde säga ja eller nej förns dom hade fått ett mejl av han.
Han skrev så här låter det bra?
"Hej!
Jag mönstrade i Östersund igår.
Och psykologen gav mig avslag för att jag inte hade ful gjort min gymnasieutbildning.
Han sa att han aldrig har släppt igenom någon som inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Jag personligen anser att det är fel då det inte står någonstans att man ska behöva ha
en gymnasieutbildning för att göra värnplikten.
Därför söker jag att få göra om mönstringen så att någon annan ska få göra en bedömning om jag är lämplig eller inte för att göra värnplikten.
Östersund ska lägga ner så därför skickar jag till er i Stockholm.
Och hela mitt liv har jag velat göra värnplikten, jag har varit fysisk aktiv sedan ca 13års ålder just för att
klara av dom fysiska kraven för att klara av att göra värnplikten.
M.V.H / xxxxxxxxxxxx
men eftersom du redan skickat så..