2006-09-12, 14:53
Medlem
Brosan ska överklaga pliktverkes beslut angånde att han inte fick göra värnplikten pågrund av att han inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Psykologen som han snackade med skickade hem han direkt pågrund av det.
Och psykologen sa även att han aldrig har släppt igenom någon som inte har en gymnasieutbildning.
Det är ju väldigt konstigt att han nekar han värnplikten pågrund av det då brosan hade så pass bra resultat på dom övriga testen.
Så nu ansöker brosan om att få göra om mönstringen i sthlm.
Han ringde kontoret i sthlm och frågade och dom han att mejla dom.
Och dom ansåg att han skulle få en prövning igen men att dom inte kunde säga ja eller nej förns dom hade fått ett mejl av han.

Han skrev så här låter det bra?

"Hej!
Jag mönstrade i Östersund igår.
Och psykologen gav mig avslag för att jag inte hade ful gjort min gymnasieutbildning.
Han sa att han aldrig har släppt igenom någon som inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Jag personligen anser att det är fel då det inte står någonstans att man ska behöva ha
en gymnasieutbildning för att göra värnplikten.
Därför söker jag att få göra om mönstringen så att någon annan ska få göra en bedömning om jag är lämplig eller inte för att göra värnplikten.
Östersund ska lägga ner så därför skickar jag till er i Stockholm.

Och hela mitt liv har jag velat göra värnplikten, jag har varit fysisk aktiv sedan ca 13års ålder just för att
klara av dom fysiska kraven för att klara av att göra värnplikten.

M.V.H / xxxxxxxxxxxx
Citera
2006-09-12, 14:55
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Brosan ska överklaga pliktverkes beslut angånde att han inte fick göra värnplikten pågrund av att han inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Psykologen som han snackade med skickade hem han direkt pågrund av det.
Och psykologen sa även att han aldrig har släppt igenom någon som inte har en gymnasieutbildning.
Det är ju väldigt konstigt att han nekar han värnplikten pågrund av det då brosan hade så pass bra resultat på dom övriga testen.
Så nu ansöker brosan om att få göra om mönstringen i sthlm.
Han ringde kontoret i sthlm och frågade och dom han att mejla dom.
Och dom ansåg att han skulle få en prövning igen men att dom inte kunde säga ja eller nej förns dom hade fått ett mejl av han.

Han skrev så här låter det bra?

"Hej!
Jag mönstrade i Östersund igår.
Och psykologen gav mig avslag för att jag inte hade ful gjort min gymnasieutbildning.
Han sa att han aldrig har släppt igenom någon som inte har fullgjort sin gymnasieutbildning.
Jag personligen anser att det är fel då det inte står någonstans att man ska behöva ha
en gymnasieutbildning för att göra värnplikten.
Därför söker jag att få göra om mönstringen så att någon annan ska få göra en bedömning om jag är lämplig eller inte för att göra värnplikten.
Östersund ska lägga ner så därför skickar jag till er i Stockholm.

Och hela mitt liv har jag velat göra värnplikten, jag har varit fysisk aktiv sedan ca 13års ålder just för att
klara av dom fysiska kraven för att klara av att göra värnplikten.

M.V.H / xxxxxxxxxxxx

Rätta till felstavningarna så ska det nog gå bra!
Fullgjort!
Citera
2006-09-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Rätta till felstavningarna så ska det nog gå bra!
Fullgjort!

Enligt word är det inte inge felstavningar.
Citera
2006-09-12, 15:03
Medlem
^swestres^s avatar
Vid min mönstring blev vi informerade om att det var ett krav.
Citera
2006-09-12, 15:04
Bannlyst
Är brorsan din från Östersund?, Bor där själv
Citera
2006-09-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Är brorsan din från Östersund?, Bor där själv

Nej, men han mönstrade där iaf.
Citera
2006-09-12, 15:06
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Enligt word är det inte inge felstavningar.

ful gjort är två ord, därför reagerar inte word.
Ordet stavas Fullgjort.
Citera
2006-09-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Vid min mönstring blev vi informerade om att det var ett krav.

Okej, men jag gjorde min värnplikt och jag har ingen gymnasieutbildning.
Det är inget krav att ha gjort gymnasieutbildningen då det är frivilligt enligt lag att gå gymnasiet om man vill eller inte.

Dom kan inte döma en person enligt det. Jag vet bra många dårar som jag hadei min pluton som jag hade bytt mto min brosa.
Citera
2006-09-12, 16:11
Medlem
lite OT.. Personligen tycker jag att det där brevet sög..
Det var inte så proffsigt, det saknade allt det dära ett brev ska innehålla som t ex detta: www.lumpen.nu sen klickar du vidare på FRÅGOR OCH SVAR
sen klickar du på FRÅGA PLIKTVERKET sen klickar du på ANSÖK OM ÄNDRING! men eftersom du redan skickat så..

DDet går inte att länka på den sidan.. men om du är intresserad så är det ju bara att klicka som jag sa

Fast själva innehållet var ju bra, ni kanske tillochmed skrev ddet som skas bara att du inte tog med detta?
Citera
2006-09-12, 16:15
Medlem
Klockren felstavning, särskrivning där

Om han inte skickat iväg det borde ni läsa igenom och rätta innan, kan nog ge svaga dyslexi-vibbar.
Citera
2006-09-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Klockren felstavning, särskrivning där

Om han inte skickat iväg det borde ni läsa igenom och rätta innan, kan nog ge svaga dyslexi-vibbar.

redan iväg skickat.
Citera
2006-09-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko:-)
lite OT.. Personligen tycker jag att det där brevet sög..
Det var inte så proffsigt, det saknade allt det dära ett brev ska innehålla som t ex detta: www.lumpen.nu sen klickar du vidare på FRÅGOR OCH SVAR
sen klickar du på FRÅGA PLIKTVERKET sen klickar du på ANSÖK OM ÄNDRING! men eftersom du redan skickat så..

DDet går inte att länka på den sidan.. men om du är intresserad så är det ju bara att klicka som jag sa

Fast själva innehållet var ju bra, ni kanske tillochmed skrev ddet som skas bara att du inte tog med detta?

Vi skrev det som skulle med bara det att jag inte skrev med det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in