2026-05-28, 22:58
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Det händer inget nu förtiden när alla är beroende av Internet. Bara för 20-30 år sen så levde du ett händelserikt liv eftersom då var dopamin-kicken att hänga med polare irl och hitta på skit. Den här nya generationen fattar inte vad social är att vara riktigt så du går inte miste om något.
Senast redigerad av EmMEw0w93 2026-05-28 kl. 23:03.
Citera
2026-05-28, 23:05
Medlem
zombie-nations avatar
Nej, känner inte igen mig. Alkohol gör mig introvert, fokuserar på mina tankar. Blir väldigt paranoid om saker jag säger och hur jag säger dem. Känner mig sårbar.

Däremot kan du ge mig en ritalin och se mig förvandlas till en helt normal människa.

Mitt vanliga jag går från ganska tyst lågenergi, lyssnar, säger det som är viktigt, till för pratig, för "rolig", avbryter, säger konstiga saker, tycker massa saker folk säger är skitroliga och skrattar mycket. Detta utan inblandning av substanser. Brukar dock bli accepterad och ofta t o m respekterad.
Citera
2026-05-29, 08:03
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pbird900
Lugna ner dig från stark alkohol till 3:5or är mitt tips. Det är ingen hälsokur, men det är en bra början.
Men då kan man ju likagärna skippa, man pissar ju bara av folköl efter varje burk. Det är just därför det kallas "piss-öl". Kan man bli berusad på folköl?

Det TS beskriver är vanligt att introverta blir extroverta av alkohol. Men ofta följer en kraftig ångest efteråt när introverta personer får högt påslag av glutamat som kroppen producerar mer när du dricker och den är kvar när du nyktrar till. En introvert person drabbas hårdare.
Senast redigerad av CooolaFlickan2014 2026-05-29 kl. 08:06.
Citera
2026-05-29, 08:21
Medlem
slagskotts avatar
Jag är egentligen introvert men är väldigt social, jag säger ja till allt och har lite fomo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in