2026-05-29, 03:34
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Borde vara förbjudet att sälja mat under inköpspris,personalkostnad+skatt som biltema och ikea gör bara för att de tar 0kr vinst på korv och kaffe,kanlebulle och kan skattefuska.
Du påstår att Ikea och Biltema skattefuskar. Hur vet du det?

På vilket sätt är det skattefusk att sälja något för under inköpspris?
Citera
2026-05-29, 03:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du påstår att Ikea och Biltema skattefuskar. Hur vet du det?

På vilket sätt är det skattefusk att sälja något för under inköpspris?
Ligger faktiskt något i det, elgitarren tex tjänar knappt något på sina kampanjer är tillbehör de tjänar på.
Kan man han hålla monopol ja visst, men bllr fel mot mindre företagare som faktiskt är seriösa.
Skattefusk är det nog inte. Däremot fult spel.
Citera
2026-05-29, 03:55
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Ligger faktiskt något i det, elgitarren tex tjänar knappt något på sina kampanjer är tillbehör de tjänar på.
Kan man han hålla monopol ja visst, men bllr fel mot mindre företagare som faktiskt är seriösa.
Skattefusk är det nog inte. Däremot fult spel.
Tror inte jag skulle uppskatta om Ica började ta betalt för att jag lånar kundvagn, eller Biltema för att jag parkerar där, eller Ikea om jag får betala för att provligga en säng.
Citera
2026-05-29, 06:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Idag Torsdag hade ICA MAXI någon superduper SuperTorsdag. 69 spänn för en bakad pizza. Hade inga högre förhoppningar om den men köpte en hämtpizza första gången sedan covid och elkrisen när turkpizzorna kröp över 100kr.

Blev positivt överraskad, ungefär dubbelt så mycket fyllning som de senaste turkpizzorna. Riktigt god och mätt blev jag också.

Inne i butiken hade de butiksgrillade kycklingklubbor, tre för 35kr. Med lite ris och sås blir det två middagar för under 20kr.

Plusbetyg för ICA MAXI!

Får hoppas vårat ica maxi börjar baka pizza med så jag får prova om det är gott.
Men annars tycker jag frysta pizzorna är rätt okej att äta
Citera
2026-05-29, 09:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Du påstår att Ikea och Biltema skattefuskar. Hur vet du det?

På vilket sätt är det skattefusk att sälja något för under inköpspris?
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Ligger faktiskt något i det, elgitarren tex tjänar knappt något på sina kampanjer är tillbehör de tjänar på.
Kan man han hålla monopol ja visst, men bllr fel mot mindre företagare som faktiskt är seriösa.
Skattefusk är det nog inte. Däremot fult spel.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/atgarder-mot-skatteflykt-och-skattefusk_hc10557/

https://omni.se/biltema-placerar-vinster-utomlands-inte-olagligt/a/AdbR0r
Man hittar alla kryphål man kan.

ica maxi har god pizza men precis som de andra storföretagen som mc donalds,lidl osv så har de få anställda per kund och har anställda skattefuskare på kontoren och har skapat sig ett monopol med lite halvfula metoder som andra stoföretag även om ica inte fuskar med skatten så mycket jämfört mot tillexempel ikea.

Företag som ikea har underbolag i olika länder för att få undan så mycket vinst som möjligt undan bekattning i sverige.
Biltema ägaren är förövigt skriven i skatteparadiset schweiz vad jag vet.

Räckte inte att han gjorde hela sverige och europa arbetslös när han blev girig och bytte ut 95% av sortimentet till kinaskräp för att fult slå undan konkurrensen.

Man har olika upplägg med exempelvis påhittat höga franchiseavgifter elle påhittat höga inköpspriser till sitt egna bolag i utlandet exempelvis.
Välkänt sen länge.

Skattefusket som stora företag som ica,subway,ikea,ica,lidl osv håller på med möjliggör att de fick loss pengar att köpa mark och bygga fler köplador överallt för att fuldumpa konkurrensen med extremt få anställda per kund och att de bytte (även ica maxi) ut sortimentet av svensktillverkade och euopeisktillverkade konsumentvaror till giftigt kinaskräp tillverkade av låglöneslavar.

Detta kallas fulkonkurrens och är en snedvridning av riktig konkurrens bara för att sno alla kunder fån seriösa butiker som fick stänga ner så att man fick monopol och fick ännu mer kunder

Detta är verkligt skadligt för sveriges ekonomi och vanligt folks jobb i slutändan.

Därför borde man längesen förbjudit dessa stora företag att köra dessa fulmetoder att sälja korv,kaffe,bulle osv under inköpspris för att döda konkurrensen och sno alla kunder på detta fula sätt och göra sverige fattigare med ett kinesiskt biltema i varje stad och ica maxi,willys,lidl osv som dödat alla småbutiker och industriorter och minskat totalantalet jobb i landet.

Men tillbaks till pizzan så är ändå tyvärr ica maxi pizzor bättre än de flesta svenska pizzerior eftersom de invandrare som öppnat pizzerior i sverige inte vet och inte bryr sig om att köpa in kvalitetsvaror i 90% av fallen.

Det är tråkigt för det skulle vara hur trevligt som helst med riktiga italienska familjeägda pizzerior som tänker mer på kvalitet och ha stolthet i vad dom säljer på riktigt istället för att smälla på giftiga glutamatsåser och skitig utländsk antibiotikakebab.

Idag kan man köpa bättre äkta italiensk pizza kl 02 på natten i budapest eller riktigt bra artisan pizza i polska städer än vad man kan göra i de flesta småstäder på dagen i sverige.

Tillåme indierna i malta som sålde italiensk pizza på gatan på natten hade lärt sig att göra riktigt god italiensk pizza som var bättre än i sverige.
__________________
Senast redigerad av Blatteman 2026-05-29 kl. 10:11.
Citera
2026-05-29, 09:58
  #30
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Går man till pizzeria idag och köper en pizza så är bra jävla dum i huvudet
Överpris så det skriker om det
Handlar alltid fryspizza på ICA och dom är betydligt godare än ali`s 200kr pizza med skit på
Citera
2026-05-29, 12:03
  #31
Medlem
Hade min mAxi haft pizza hade jag nog börjat handla köpepizza igen. Det var länge sedan jag åt köpepizza från restaurang. När dom började kosta 120 till 160, ja fan ibland upp till 189 spänn för en jävla hederlig svensk kebabpizza. Då fick det vara nog.

Men att få en ICA MAxi pizza bakad av vackra blonda sköldmöer för en hundralapp är tamejfan bland det vackraste jag hört talas om.
Citera
2026-05-29, 12:40
  #32
Medlem
var till ica åre för ca 10 år sen väldigt god pizza där ock inte snåla med toppingen bra pris med
ett par år senare var jag tillbaka i åre knallade in på ica men de hade slutat med pizza trist
inte köpt pizza på pizzeria på över 2 år mina närmaste tar 135-175 kr för en enklare pizza
brukar numera handla mina pizzor på willys dr oetkers för 31 kr st funkar fint om man lägger på lite extra ost slipper dessutom se nån stirrig svarting som ser ut att vilja döda en i pizzerian
__________________
Senast redigerad av diseledvin 2026-05-29 kl. 12:47.
Citera
2026-05-29, 13:41
  #33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/atgarder-mot-skatteflykt-och-skattefusk_hc10557/

https://omni.se/biltema-placerar-vinster-utomlands-inte-olagligt/a/AdbR0r
Man hittar alla kryphål man kan.

ica maxi har god pizza men precis som de andra storföretagen som mc donalds,lidl osv så har de få anställda per kund och har anställda skattefuskare på kontoren och har skapat sig ett monopol med lite halvfula metoder som andra stoföretag även om ica inte fuskar med skatten så mycket jämfört mot tillexempel ikea.

Företag som ikea har underbolag i olika länder för att få undan så mycket vinst som möjligt undan bekattning i sverige.
Biltema ägaren är förövigt skriven i skatteparadiset schweiz vad jag vet.

Räckte inte att han gjorde hela sverige och europa arbetslös när han blev girig och bytte ut 95% av sortimentet till kinaskräp för att fult slå undan konkurrensen.

Man har olika upplägg med exempelvis påhittat höga franchiseavgifter elle påhittat höga inköpspriser till sitt egna bolag i utlandet exempelvis.
Välkänt sen länge.

Skattefusket som stora företag som ica,subway,ikea,ica,lidl osv håller på med möjliggör att de fick loss pengar att köpa mark och bygga fler köplador överallt för att fuldumpa konkurrensen med extremt få anställda per kund och att de bytte (även ica maxi) ut sortimentet av svensktillverkade och euopeisktillverkade konsumentvaror till giftigt kinaskräp tillverkade av låglöneslavar.

Detta kallas fulkonkurrens och är en snedvridning av riktig konkurrens bara för att sno alla kunder fån seriösa butiker som fick stänga ner så att man fick monopol och fick ännu mer kunder

Detta är verkligt skadligt för sveriges ekonomi och vanligt folks jobb i slutändan.

Därför borde man längesen förbjudit dessa stora företag att köra dessa fulmetoder att sälja korv,kaffe,bulle osv under inköpspris för att döda konkurrensen och sno alla kunder på detta fula sätt och göra sverige fattigare med ett kinesiskt biltema i varje stad och ica maxi,willys,lidl osv som dödat alla småbutiker och industriorter och minskat totalantalet jobb i landet.

Men tillbaks till pizzan så är ändå tyvärr ica maxi pizzor bättre än de flesta svenska pizzerior eftersom de invandrare som öppnat pizzerior i sverige inte vet och inte bryr sig om att köpa in kvalitetsvaror i 90% av fallen.

Det är tråkigt för det skulle vara hur trevligt som helst med riktiga italienska familjeägda pizzerior som tänker mer på kvalitet och ha stolthet i vad dom säljer på riktigt istället för att smälla på giftiga glutamatsåser och skitig utländsk antibiotikakebab.

Idag kan man köpa bättre äkta italiensk pizza kl 02 på natten i budapest eller riktigt bra artisan pizza i polska städer än vad man kan göra i de flesta småstäder på dagen i sverige.

Tillåme indierna i malta som sålde italiensk pizza på gatan på natten hade lärt sig att göra riktigt god italiensk pizza som var bättre än i sverige.
Och vad har det att göra med att Biltema och Ikea säljer en korv med bröd för en femma?
Citera
2026-05-29, 14:00
  #34
Medlem
Full-Retards avatar
Tycker inte pizzan på Ica Maxi är något att hänga i julgranen, de har en hel butik fylld med delikatesser och så får de fram något som man kan förvänta sig på leos lekland
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in