2026-05-28, 14:27
Medlem
Onanikrems avatar
Idag Torsdag hade ICA MAXI någon superduper SuperTorsdag. 69 spänn för en bakad pizza. Hade inga högre förhoppningar om den men köpte en hämtpizza första gången sedan covid och elkrisen när turkpizzorna kröp över 100kr.

Blev positivt överraskad, ungefär dubbelt så mycket fyllning som de senaste turkpizzorna. Riktigt god och mätt blev jag också.

Inne i butiken hade de butiksgrillade kycklingklubbor, tre för 35kr. Med lite ris och sås blir det två middagar för under 20kr.

Plusbetyg för ICA MAXI!
Senast redigerad av Onanikrem 2026-05-28 kl. 14:30.
Citera
2026-05-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Idag Torsdag hade ICA MAXI någon superduper SuperTorsdag. 69 spänn för en bakad pizza. Hade inga högre förhoppningar om den men köpte en hämtpizza första gången sedan covid och elkrisen när turkpizzorna kröp över 100kr.

Blev positivt överraskad, ungefär dubbelt så mycket fyllning som de senaste turkpizzorna. Riktigt god och mätt blev jag också.

Inne i butiken hade de butiksgrillade kycklingklubbor, tre för 35kr. Med lite ris och sås blir det två middagar för under 20kr.

Plusbetyg för ICA MAXI!
Alltså en färdig pizza? Har för mig att de tar 55 sek för en som är färdig att slänga i ugnen. Är det alltså de pizzorna som de bakar av?
Citera
2026-05-28, 14:36
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Plusbetyg för ICA MAXI!

Fan vad najs! Hade en sån butik i närheten när jag bodde i Gbg, eget kök och bageri med riktiga kockar och bagare. Var en Kvantum dock. Enda jag saknar efter att vitflyktat ut på landet.
Citera
2026-05-28, 14:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Alltså en färdig pizza? Har för mig att de tar 55 sek för en som är färdig att slänga i ugnen. Är det alltså de pizzorna som de bakar av?
Stod inte och kollade, men degen var inte fryspizzadeg. Smakade som vanlig turpizza, skillnaden var att det var två söta svenska tjejer som bakade istället för någon hårig turk.

Som sagt, dubbelt så mycket fyllning som de senaste turkpizzorna jag ätit (flera år sedan) Rent ut sagt gott!
Citera
2026-05-28, 14:38
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:

Så måste det vara - finns ingen pizzabagare på plats skulla jag tro.

Edit: två tjejer som bakade.. ok!
Citera
2026-05-28, 14:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Poletten trillade ner! NEJ! Absolut inte deras färska Ica pizzor de säljer i vit kartong inne i butiken. Detta var i förbutiken. Fullstor pizza med mycket fyllning. Helt annat är deras "färska" pizzor i butiken.
Citera
2026-05-28, 14:43
Medlem
Citat:
Idag Torsdag hade ICA MAXI någon superduper SuperTorsdag. 69 spänn för en bakad pizza.

13 av 100 ICA Maxi har butikstjänsten "pizza" enligt https://www.ica.se/butiker/maxi/pizza/
Totalt är det 33 ICA-butiker som har den tjänsten.
Citera
2026-05-28, 14:54
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Googlade och kollade lite inlägg i sociala medier från olika Ica Maxi angående deras pizzor. Alla jag tittade på menar att det är deras egna pizzadeg från deras bagerier och att de använder färska råvaror. Inga färdiga alltså från någon leverantör som bara är att slänga in i ugnen.
Citera
2026-05-28, 15:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Fan vad najs! Hade en sån butik i närheten när jag bodde i Gbg, eget kök och bageri med riktiga kockar och bagare. Var en Kvantum dock. Enda jag saknar efter att vitflyktat ut på landet.
Ibland går Fantomen på stadens gator som en vanlig man. Kommer definitivt köpa den här igen när jag har vägen förbi även om den kostar 100kr ordinarie pris. Godare och mer mat än ett donkenmål.
Citera
2026-05-28, 15:19
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ibland går Fantomen på stadens gator som en vanlig man. Kommer definitivt köpa den här igen när jag har vägen förbi även om den kostar 100kr ordinarie pris. Godare och mer mat än ett donkenmål.

Fortfarande ett bra pris ju, iaf här ute på vischan får man inte en pizza för under 130 spänn. Av medioker kvalitet dessutom :/
Citera
2026-05-28, 15:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Fortfarande ett bra pris ju, iaf här ute på vischan får man inte en pizza för under 130 spänn. Av medioker kvalitet dessutom :/
Samma här, därför jag slutat äta pizza, bussola med tre räkor på typ för 140kr hos lokala turken. Nu hade MAXI inte så många att välja på och ingen med räkor men de var inte snåla med skinka ost och sås. (japp, tog stark kebabsås på utan extra kostnad, inte så stark men god)

Får nog omvärdera Ica lite.
Citera
2026-05-28, 15:59
Medlem
HBTKuks avatar
Antar att du är väldigt liten i maten. En och en halv klubba per måltid blir inte mycket käk för en vuxen.

Annars en intressant rapport från Icas pizzahörna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in