2026-05-29, 12:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Varför Wolds åsikter om något annat än hennes eget expertområde ges något utrymme är en bättre fråga.

Hon anses underhållande är väl rätta svaret.

Frågan är väl : Vad är Garplinds expertområde ?

Woke kung ?
Citera
2026-05-29, 12:38
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Kul att alla som säger sig vara emot cancelkultur nu är så himla taggade på att cancla Garplind.
Låt folk uttrycka sig, det var ju inte i tjänst. Tagga ner
Låt folk uttrycka sig och ta debatten istället för att försöka tysta dem. Om man nu tycker det var bra att han vill cancellera henne och har rätt att tycka det. Då kan man väl inte klaga om andra vill cancellera honom för det? Du är inne i ett cirkulärt resonemang.

Det vore väl bra att man skapade ett drev mot honom och tvingade honom att be om ursäkt, för att inte bli uppsagd och sedd som paria av alla andra. Om du nu tycker det är helt ok. Vilket du verkar.

Han har ingen åsikt mer än att hon inte ska få uttrycka sin mening. Ja, men varför ska andra då behöva anse att han ska få yttra sig. För västern handlar det bara om att skapa hat mot andra. Aldrig ta debatten.
Citera
2026-05-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
De värsta är ju att många tillmäter Garplind mer betydelse än Wold. Alltså man litar mer på en komiker än en forskare.

Tycker att Garplind ska få säga vad han vill och att AW får säga vad hon vill.

För 10 år sedan hade AW blivit cancellerad. Läget är som tur är annorlunda nu.
Men många i skrikmedia hörs fortfarande mest.
Håller med! Under hela programmet (om någon orkade lyssna) refererar Wold till flera forskningsstudier! Men det enda som Garplind och media har fastnat i, är hennes sista mening i programmet!!! I stället att försöka hitta vetenskapliga argument/studier/citat som påvisar motsatsen, gapar mobben om kring det sista, visserligen lite provokativa, mening om att hon skulle försöka påverka sitt minderåriga barnbarn att vänta med beslutet!
Citera
2026-05-29, 14:52
Medlem
SegerHelg88s avatar
"bara ett skämt". Right. Visst.
Ogillar båda. De får gärna bråka. Helst offentligt.
Citera
2026-05-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Han jobbar på radio. Det är hans jobb att prata.

Varför Wolds åsikter om något annat än hennes eget expertområde ges något utrymme är en bättre fråga.

Varför denne garplind (som tydligen lider av akut gayness) skall ha någon sorts "rätt" att bestämma över vilka åsikt som "tillåts" yttras är frågan. Eller tror du att hen respekterar MIN personliga föreställning om att jag är en helikopter?

"I sexually Identify as an Attack Helicopter. Ever since I was a boy I dreamed of soaring over the oilfields dropping hot sticky loads of napalm on disgusting foreigners. People say to me that a person being a helicopter is Impossible and I'm fucking retarded but I don't care, I'm beautiful. I'm having a plastic surgeon install rotary blades, 30 mm cannons and AMG-114 Hellfire missiles on my body. From now on I want you guys to call me "Apache" and respect my right to kill from above and kill needlessly. If you can't accept me you're a heliphobe and need to check your vehicle privilege. Thank you for being so understanding."
Citera
2026-05-29, 16:58
Medlem
SexualCafes avatar
Haha, mitt favorit program är cyklopernas land. Min favvo pod är fråga Agnes Vold

Kom ihåg!
Bara DU kan stoppa cancelkulturen!
Citera
2026-05-29, 21:49
Medlem
otellos avatar
Jag har svårt att förstå vad Agnes Wold sagt som är så hemskt.
Citera
2026-05-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello

Inget av det hon sa var hemskt och rimliga människor håller med henne.

Det gick dock emot den woke-reifierade sinnessjuka vänstern som vill att transor ska hålla sexföreläsningar på dagis och trycka hormoner och skit i barnen.
Citera
2026-05-29, 22:14
Medlem
lysande-pistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Då är vi minst två om att inte förstå, hon säger ju det alla tänker.
Om jag får ett barnbarn som får för sig att, nä jag är inte född i rätt kön så nu måste vi ordna till det här jag känner att jag är XX och inte en XX, då hade jag lagt i högsta växeln för att övertyga ungen om att det är något fel i huvudet på dig, nu hjälps vi åt att redigera det här. Nu är är du född och skapt som en XX och skall så förbli om jag så skall skaka galler för att övertyga dig om att inte byta kön för du är för ung för att ta det beslutet nu, ja ja din mor som stöttar dig är ju tyvärr lite rubbad också.
Citera
2026-05-29, 23:34
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag gillar Agnes comeback. Hon hade helt fel om Covid-sprutan men nu har hon rätt. Extra svårt i sverige som varit woke innan ordet ens fanns, men folk som stär upp för vad dr tror på gillar jag.
Han dä Garplind verkar vara galen, jag hoppas nogon övertygar honom att börja identifiera sig som död eller pensionär.
Citera
2026-05-29, 23:36
Medlem
Wold ska inte lägga sig i vad hennes barnbarn gör eller inte gör.
Citera
Igår, 00:23
Medlem
Baimeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Wold ska inte lägga sig i vad hennes barnbarn gör eller inte gör.

Delegerat ansvar tills de är myndiga. Då kan de implantera en ekorrsvans, eller vad de nu kan tänkas vara. Inte förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in