2026-05-27, 21:53
  #1
Medlem
Börjar klia lite i avtryckarfingret och tänkte dubbelkolla vad som gäller. Är det bara att packa ner rugern och bx25orna och peppra på?
Citera
2026-05-27, 21:59
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Börjar klia lite i avtryckarfingret och tänkte dubbelkolla vad som gäller. Är det bara att packa ner rugern och bx25orna och peppra på?

Har du licens för vapnet?
Citera
2026-05-27, 22:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du licens för vapnet?

Japp. För jakt.
Citera
2026-05-27, 22:03
  #4
Medlem
TELAVIV91s avatar
Är det din egna skjutbana eller om du är medlem i en skytteklubb opch följer deras regler, är det ok,
Citera
2026-05-27, 22:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Är det din egna skjutbana eller om du är medlem i en skytteklubb opch följer deras regler, är det ok,

Det är en klubb som har banan men den är öppen för allmänheten mot ett frivilligt Swish-bidrag.
Inga problem att 12åriga grabben pepprar lite med va?
Citera
2026-05-27, 22:09
  #6
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Börjar klia lite i avtryckarfingret och tänkte dubbelkolla vad som gäller. Är det bara att packa ner rugern och bx25orna och peppra på?

Läs skjutbaneinstruktionen. Den ska sitta uppe på alla skjutbanor och reglera verksamheten där.
Citera
2026-05-27, 22:10
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Läs skjutbaneinstruktionen. Den ska sitta uppe på alla skjutbanor och reglera verksamheten där.

Tänkte om det kommit någon ny lag som förbjuder användandet av magasin med fler än sju skott eller något liknande.
Citera
2026-05-27, 22:19
  #8
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Tänkte om det kommit någon ny lag som förbjuder användandet av magasin med fler än sju skott eller något liknande.

Nej. det är bara vid jakt som magasinskapaciteten är begränsad enligt lag.
Citera
2026-05-27, 22:34
  #9
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Det är en klubb som har banan men den är öppen för allmänheten mot ett frivilligt Swish-bidrag.
Inga problem att 12åriga grabben pepprar lite med va?
Fråga de som har skjutbanan, olagligt är det iaf inte om ni hanterar det snyggt och korrekt
Citera
2026-05-28, 06:41
  #10
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Dom flesta skjutbanor har 15års gräns
Citera
2026-05-28, 22:24
  #11
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Fråga de som har skjutbanan, olagligt är det iaf inte om ni hanterar det snyggt och korrekt

Rent regelmässigt så spelar det ingen roll vad folket på skjutbanan säger. Det är enbart skjutbaneinstruktionen och SäKB som reglerar verksamheten. Sedan så ska vi komma ihåg att det brukar vara uselt med skjutbaneinstruktioner på banorna och att man självfallet ska vara trevlig, inkännande och hålla sig väl med de andra på banan, oaktat av vad eventuell skjutbaneinstruktion säger.
Citera
2026-05-28, 23:21
  #12
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Rent regelmässigt så spelar det ingen roll vad folket på skjutbanan säger. Det är enbart skjutbaneinstruktionen och SäKB som reglerar verksamheten. Sedan så ska vi komma ihåg att det brukar vara uselt med skjutbaneinstruktioner på banorna och att man självfallet ska vara trevlig, inkännande och hålla sig väl med de andra på banan, oaktat av vad eventuell skjutbaneinstruktion säger.
Vad är skjutbaneinstruktionen? Underligt att man inte behöver bry sig om vad de som driver skjutbanan tycker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in