2026-05-27, 20:48
Medlem
När polisen slog till mot ett misstänkt narkotikanätverk i Söderhamn hittades över 25 000 narkotikaklassade tabletter och hasch hemma hos en man i 80-årsåldern.

Själv hävdar han att han bara förvarade narkotikan åt andra – under hot. Men polis och åklagare menar att han haft en aktiv roll i narkotikaförsäljningen.

https://www.soderhamnskuriren.se/soderhamn/pensionar-misstanks-varit-nav-i-knarkhandel-ett-nej-var-inte-aktuellt/

Artikel saxad nedan

Citat:
När rättegången mot åtta personer för grova narkotikabrott inleddes i Hälsinglands tingsrätt riktades strålkastarljuset mot en av de mest oväntade huvudpersonerna: en 80-årig man från Söderhamn. I hans lägenhet hittade polisen, efter en tids hemlig kameraövervakning och spaning, över 25 000 narkotikaklassade tabletter, bland annat Ksalol, Tramadol och Pregabalin.

Vem kan detta handla om?

Artikeln nerkortad enligt regel 1.02 samt framplockad från en spoiler och istället lagd som ett citat så att läsarna slipper klicka på en knapp för att kunna läsa vad artikeln handlar om.

/Moderator

Länk till inlägg innehållande domen i Hälsinglands Tingsrätt (FB) Pensionär misstänks vara nav i droghandel(Söderhamn) // Moderator
Senast redigerad av KomissarieBeck 2026-07-23 kl. 09:18.
Citera
2026-05-27, 21:05
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Narkotika? Det är väl inte många svenskar som ägnar sig åt sådant numera va?

En svensk gubbe som inte klarar av att säga nej, som bjuder in människor i sitt liv som inte accepterar ett nej. Som när de får ett finger, tar hela armen.

Jag undrar om namnen på dessa 8 åtalade. Finns någon fup?
Citera
2026-05-27, 21:21
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag undrar om namnen på dessa 8 åtalade. Finns någon fup?
Säkert Bengt, Orvar, Ingvar, Lars-Agne, Ingemar, Rudolf, Hans och Birger. Min osvikliga magkänsla säger att det är så.

Jag tycker inte det är osannolikt att det finns en och annan 80-åring som har nära till skumraskaffärer av den här sorten. Ge exempelvis Thorsten Flinck 15 år så har du en till kandidat.
Citera
2026-05-27, 21:29
Medlem
Är det inte han på Lappstan i Ljusne?

Citat:
Ursprungligen postat av Megliore
När polisen slog till mot ett misstänkt narkotikanätverk i Söderhamn hittades över 25 000 narkotikaklassade tabletter och hasch hemma hos en man i 80-årsåldern.

Själv hävdar han att han bara förvarade narkotikan åt andra – under hot. Men polis och åklagare menar att han haft en aktiv roll i narkotikaförsäljningen.

https://www.soderhamnskuriren.se/soderhamn/pensionar-misstanks-varit-nav-i-knarkhandel-ett-nej-var-inte-aktuellt/

Artikel saxad nedan

Vem kan detta handla om?

Artikeln nerkortad enligt regel 1.02 samt framplockad från en spoiler och istället lagd som ett citat så att läsarna slipper klicka på en knapp för att kunna läsa vad artikeln handlar om.

/Moderator

Citera
2026-05-27, 22:42
Avslutad
En krutgubbe. Synd att han åkte dit. Tyvärr så blir de flesta gamlingar tråkmånsar, trots att de bara lever en gång
Citera
2026-05-27, 23:02
Avslutad
Ingen aning men kan inte klandra honom. Pension är väl inte så mycket att hurra för.
Citera
2026-05-27, 23:13
Medlem
"Rättegången inleddes tisdagen den 19 maj och sista rättegångsdagen beräknas vara torsdagen den 28 maj."

Så det lär väl finnas fup och sånt.
Nån som kan få ta tag i nåt?
Citera
2026-06-13, 14:18
Medlem
Tror jag vet vem gubben är, bor på Norralagatan. Hans son som är 50 typ har bott där med honom i många år, och han är en vidrig pundare. Tar massa kemiska grejer
Citera
2026-06-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasd0ckan26
Tror jag vet vem gubben är, bor på Norralagatan. Hans son som är 50 typ har bott där med honom i många år, och han är en vidrig pundare. Tar massa kemiska grejer

Har du något namn på honom?
Citera
2026-06-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megliore
Har du något namn på honom?

Känns sååå fel att skriva namn när jag inte är säker, så skriver adress istället. Känns bättre😅
Norralagatan 23
Citera
2026-06-24, 08:22
Medlem
Farliga-Farans avatar
FUP på denna någon?
Citera
2026-07-22, 23:42
Medlem
https://www.soderhamnskuriren.se/soderhamn/tre-fick-fangelse-i-stor-narkotikaharva/

80-åringen dömdes till 2 års fängelse och 45-åringen till 4 års fängelse.

Enligt artikeln var det lite annat löst folk som också dömdes för lite inblandning.

Någon som har domen eller fup?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in