2026-05-27, 14:54
Medlem
Totoskrivers avatar
prova sängar? de är förrrr bekvämt
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Starta en hemsida där du provligger sängar.

Jag har en hemsida som inte kräver någon expertkunskap alls, den drog in 7mkr i lön förra året. Men den måste ha funnits i 10-20 år och uppnått status och ha fasta kunder. Men man kan börja i liten skala.
Citera
2026-05-27, 14:55
Medlem
MASSAGATTIs avatar
SHOPIFY.COM

Där skapar du en AI-driven webshop .. Jag prövade mest på skoj för att se hur det fungerade .

På knappa 5 minuter så hade jag 60 besökare i min "butik".

Där kan du lura folk på pengar (passiv inkomst)
Citera
2026-05-27, 14:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Totoskriver
Borde fan börja med att jobba med ai! AI är framtiden

De flesta av KTH:s utbildningar ger dig en bra grund i programmering och AI, här är några exempel på hur programmen fördjupar sig inom AI:

Civilinjengör Datateknik : Lär dig bygga och optimera AI-system för att tolka stora datamängder och utveckla framtidens intelligenta lösningar.

Civilinjengör Informationsteknik : Lär dig hur AI förbättrar nätverkssäkerhet och kommunikationssystem för exempelvis smarta system och 5G-teknologi.

Civilinjengör Elektroteknik : Lär dig tillämpa AI inom robotik, signalbehandling och autonoma system för att optimera elektriska system.

Civilinjengör Medieteknik : Lär dig utveckla AI-applikationer för att skapa interaktiva medier, förbättra visuell kommunikation och automatisera innehållsskapande för digitala plattformar.

Civilinjengör Industriell teknik och hållbarhet : Lär dig använda AI för att effektivisera industriprocesser och utveckla hållbara lösningar som minskar resursslöseri.

Civilingenjör Teknisk matematik : Lär dig använda avancerad matematik och AI för att utveckla prediktiva modeller och lösningar för komplexa tekniska problem.

Civilinjengör Design och produktframtiagning : Lär dig använda AI för att simulera och optimera designprocesser och skapa innovativa produkter för framtiden.

Högskoleingenjör Datateknik : Lär dig grunderna inom AI och hur det kan tillämpas för att skapa automatiserade och prediktiva datorsystem.

Högskoleingenjör Elektroteknik : Lär dig hur AI kan optimera eldistribution och utveckla smarta styrsystem för framtidens energilösningar.

Högskoleingenjör Industriell Teknik : Lär dig använda AI för att effektivisera produktionsprocesser och förbättra affärsstrategier i industrin.

https://r.search.yahoo.com/_ylt=Awr.hAfq6BZq72oL6Q8_Ogx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzI EdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1779915114/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.kth.se%2futbildning%2farbetsl iv%2fjobba-med-ai-det-har-ska-du-plugga-1.1365197/RK=2/RS=XE_yx_bJwkDzH_JAz8eWAwKvwcc-
Senast redigerad av Newton555 2026-05-27 kl. 15:00.
Citera
2026-05-27, 14:58
Medlem
Drdeoos avatar
Portnord Eller Avloppsverket
Citera
2026-05-27, 15:05
Medlem
Börja plugga?vad hindrar dig?

Citat:
Kolla på Jobb marknaden det är helt kaotisk och nästan omöjligt att få ett jobb. Har till och med sökt till matbud och det ger mig ingen svar. Hur fan ska jag göra jag är 22 år gammal och vetefan känner mig helt förstörd efter har varit arbetslös på 1 år. Jag har ingen start kapital heller som jag kan investera.

Jag vill bara leva ett bekväm liv hur fan ska jag göra????

All förslag blir jag tacksam för!
Citera
2026-05-27, 15:06
Medlem
Citat:

Recensera bordeller för obskyra sajter på internet??
Citera
2026-05-27, 15:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du uppdaterar hemsidan från din laptop i sängen.
Citera
2026-05-27, 15:16
Avstängd
Jag tittade på din utbildning. "Humanioraprogrammet studerar du människan som kulturell varelse i ett samhälle som blir allt mer komplicerat. Det ger dig en stabil grund för alla yrken där man behöver kunna analysera, tänka kritiskt och kommunicera. Om du vill arbeta med frågor inom kultur och samhälle, kanske som utredare, debattör eller kulturskribent, då är Humanioraprogrammet något för dig".

Med denna utbildning så är vidareutbildning ett måste, och du får sätta dig på skolbänken igen.

Om du vill bli kulturskribent så måste du först lära dig bra svenska. Samma sak med debattör.

Fick du höga betyg så att du kommer in på utbildning för AI?
Senast redigerad av Newton555 2026-05-27 kl. 15:52.
Citera
2026-05-27, 15:24
Medlem
.Mlyric.s avatar
Tyvärr bara att fortsätta söka jobb.
Citera
2026-05-27, 15:29
Avstängd
Citat:
Kolla på Jobb marknaden det är helt kaotisk och nästan omöjligt att få ett jobb. Har till och med sökt till matbud och det ger mig ingen svar. Hur fan ska jag göra jag är 22 år gammal och vetefan känner mig helt förstörd efter har varit arbetslös på 1 år. Jag har ingen start kapital heller som jag kan investera.

Du måste göra dig själv mer anställningsbar men också viktigt att söka jobb.

1) Sök minst 20 kvalitativa jobbansökningar per månad.
2) Var villig att inte ta drömjobben. Lagerarbetare, städare, enklare kundtjänstarbete. Nästan allt bör du vara öppen för.
3) Kortare yrkesutbildningar (yrkeshögskola).
4) Var villig att pendla en bit.
5) Nätverka och använd dina kontakter för att försöka få jobb.

Det kan ta lite tid... but hang in there.

Du ska även få ett annat tips. Spara dina pengar när du väl får ett jobb. Att börja ingjuta ekonomisk disciplin i tidig ålder är något du kommer tacka dig själv oerhört för i det långa loppet men kom också ihåg att ha kul... du är ung.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-27 kl. 15:34.
Citera
2026-05-27, 15:34
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:

Inom vården finns det mycket arbete. Sök som vårdbiträde.
Citera
2026-05-27, 15:37
Medlem
Jobba! Jobba hårt! Spara pengar! Investera sparade pengar i aktier och fastigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in