Citat:
Ursprungligen postat av
Totoskriver
All förslag blir jag tacksam för!
Du kan väl börja med att sluta ljuga för dig själv och andra. Om du har en attityd som stöter människor ifrån dig så är inte omständigheterna så viktiga.
Du vill inte ta emot kritik men du vill låtsas som att du inte har några problem med det. Du tycker att du är bättre än andra men du vill inte erkänna det.
Börja där är mitt tips. Acceptera ditt högmod. Bli vän med det. Se vad det vill säga. Vem som är orsaken. Forma ditt liv efter det.
I annat fall så kommer det styra dig var du än går. Du vinner lite på lotto och är glad en stund. Någon visar dig uppmärksamhet och du upplever en känsla av mening.
Sen faller du oundvikligen tillbaka. Människan ligger utanför dig. Något som sorteras bort. Ett distanserat svek.
Du är 22 nu och du märker att något har hänt. Dom där grejerna som kom av sig självt förr, kraven som man kunde hänga upp sitt inrutade missnöje har runnit alldeles för långt bort.
Det är en tom känsla som undrar vad det ska fyllas med. Av dig. Har du något i dig? Börja med sveket och missnöjet av alla andra. Det är mer av en kraft än vad du tillåter dig själv att uppleva. För nu.
Det är mitt tips.