2026-05-27, 11:36
  #1
Medlem
Såg ingen tråd om detta, men SSD tillverkaren Sandisk börsnoterades i Juni 2025 och har nu gått från 44 usd till 1500+ på bara 1 år

Sandisk gick även för ett tag ut sen med informationen att man slutar tillverka SSD hårddiskar osv till vanliga konsumenter utan kommer helt köra på att bara sälja till AI Datacenter

Vad tror ni om denna raket kan det fortsätta?

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/1968764/sandisk
Citera
2026-05-27, 14:08
  #2
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Usch jag är alltid nojjig när det är aktier som är så nära "AI-bubblan".

En ökning på över 4000% på ett år för ett företag som inte gjort några egentliga genombrott är inte rimligt, å andra sidan så har den betydligt bättre EV/EBIT än andra skitbolag som av någon anledning är högt värderade, tänker på t.ex. TESLA

Sen behöver inte företagets prestanda spegla värdet, så länga marknaden tycker att den är värd de pengarna eller mer så är den ju det...
Citera
2026-06-02, 12:55
  #3
Medlem
Gäller att hoppa av tåget innan AI bubblan spricker
Citera
2026-06-18, 16:24
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En stigande aktör som får bra resultat per dag. Synd att den är dyr.
Citera
Igår, 12:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
En stigande aktör som får bra resultat per dag. Synd att den är dyr.

Jag gick in och köpte några stycken på 1500.

Efterfrågan är fortsatt extremt stor för SSD och lagring till alla AI datacenter så får se hur länge det här kommer hålla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in