Citat:
Jag förstår vad du säger. Min poäng är att Tucker Carlson är en plattform som blivit pay-to-play.
Citat:
Personligen tycket jag förstås det är jättekul med vem som helst som pissar på Zelensky.
För det första: Det är ju hon (Julija Mendel) som pratar under i stort sett hela intervjun, inte Tucker. Ska vi helt avfärda en ukrainsk insiders vittnesmål bara för att vi ogillar snubben som håller i mikrofonen? Det blir ju en ganska billig utväg för att slippa bemöta vad hon faktiskt säger....
Men. Varför väljer man Tucker Carlsson som plattform?
Hans trovärdighet är komprometterad, och därmed så undrar man, hur roande eller trovärdig en monolog är, varför man väljer honom. Igen, pay to play. Därmed börjar man undra om det finns en annan avsändare. Oavsett budskap eller sida.
Jag hade sagt samma sak om en whistleblower hade haft snask om Magdalena Andersson. Underhållandec men vem är avsändareM
Citat:
Det finns seriösare aktörer på den fria marknaden. The Free Press hade kanske varit intresserade t ex.
För det andra: Tror folk på allvar att en sådan här intervju överhuvudtaget hade tillåtits sändas i ett traditionellt program som 60 Minutes eller i vanlig västmedia idag? Mainstream-media rör inte den här typen av stenhård intern kritik mot Ukraina med tång just nu. Zelensky är helig för väst och särskilt EU.
Citat:
Jag tycker på sätt och vis att det är bra att det kommer ut via en alternativ press, då det visar hur kontrollerad legacy media är. Men all alternativ press har inte samma status. Även om jag tycker att nazister är festliga, hade jag dragit öronen åt mig om det kommer från Fria Tider helt enkelt för de har en uttalad lutning (räknar snarare med att de sågar henne).
Oavsett vad man tycker om Tuckers egna motiv, så är det väl ändå intressant att det krävs en oberoende plattform för att en person i hennes position överhuvudtaget ska få en röst i väst? Det är ju det som är poängen med tråden – att systemet i kulisserna verkar vara mycket mer låst än vad vi vill erkänna.
Samma med Aftonbladet eller Riks. Finns en tydlig slagsidare och beställare så måste man såvra i budskapet.
Citat:
Det har aldrig slagit dig att förlaget betalat Carlsson?
Om det känns tryggare kan du ju köpa hennes bok som hon jobbar på... om ämnet. Eller menar du då att det förlaget är köpt av Ryssland också då?
Jag är ingen rysshatare, om det är vad du tror. Jag är däremot oerhört skeptisk till Tucker Carlsson.