2026-07-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Spurs satsar verkligen. 85 miljoner pund för Fernandes. Jag gillade att se han spela, hoppas han fortsätter på den här nivån.
Ett transferrekord som man kommer slå igen i och med Tonali och ett fönster som saknar motstycke i klubbens historia. Den här satsningen kommer inte en dag för sent, alltså.

Ska bli intressant att följa det här lagbygget. Det märks att De Zerbi verkligen fått friare tyglar än sina föregångare och det är en stor lättnad att Daniel Levy äntligen är borta.

Van Hecke och Tonali är ju 100% De Zerbi’s värvningar och det som tidigare gjort en frustrerad har ju varit att klubben nästan uteslutande har gått efter budgetalternativ och inte riktigt backat sina managers med värvningarna.

Än så länge en bra mix av yngre spelare samt PL-rutin med Robertson och Senesi som ansluter gratis.
Sedan kommer Tottenham att göra en riktigt fin vinst på Vuskovic, som inte ens gjort en match för klubben men som ryktas till Brighton för 3-4 gånger inköpspriset.

Spännande tider!
Citera
2026-07-02, 16:11
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Är Anderson nästa Rice?
Citera
2026-07-03, 14:54
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ett år sedan bröderna Jota gick bort. Usch kändes som förra veckan.
Citera
2026-07-04, 13:48
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ett transferrekord som man kommer slå igen i och med Tonali och ett fönster som saknar motstycke i klubbens historia. Den här satsningen kommer inte en dag för sent, alltså.

Ska bli intressant att följa det här lagbygget. Det märks att De Zerbi verkligen fått friare tyglar än sina föregångare och det är en stor lättnad att Daniel Levy äntligen är borta.

Van Hecke och Tonali är ju 100% De Zerbi’s värvningar och det som tidigare gjort en frustrerad har ju varit att klubben nästan uteslutande har gått efter budgetalternativ och inte riktigt backat sina managers med värvningarna.

Än så länge en bra mix av yngre spelare samt PL-rutin med Robertson och Senesi som ansluter gratis.
Sedan kommer Tottenham att göra en riktigt fin vinst på Vuskovic, som inte ens gjort en match för klubben men som ryktas till Brighton för 3-4 gånger inköpspriset.

Spännande tider!

Det känns som att Spurs ledning äntligen gör som Arsenals gjorde för några år sedan och släpper på tyglarna, insett att det kostar att ligga på topp, så att säga. Dom behöver ju också satsa för att få sina bästa spelare att inte vilja lämna.

Tonali är en riktigt grym värvning, så länge han inte börjar betta igen . Robertson tror jag inte kommer göra något större avtryck faktiskt, men det kanske är för att jag ogillar honom. Senesi gratis är väldigt bra sparade pengar, han kommer säkert göra det bättre än Romero. Van Hecke är en bra spelare i Brighton, blir intressant att se hur bra han gör det i Spurs.
Citera
2026-07-04, 14:53
Medlem
Citat:
Det känns som att Spurs ledning äntligen gör som Arsenals gjorde för några år sedan och släpper på tyglarna, insett att det kostar att ligga på topp, så att säga. Dom behöver ju också satsa för att få sina bästa spelare att inte vilja lämna.

Tonali är en riktigt grym värvning, så länge han inte börjar betta igen . Robertson tror jag inte kommer göra något större avtryck faktiskt, men det kanske är för att jag ogillar honom. Senesi gratis är väldigt bra sparade pengar, han kommer säkert göra det bättre än Romero. Van Hecke är en bra spelare i Brighton, blir intressant att se hur bra han gör det i Spurs.
Ja, det är verkligen nya tider nu. De satsar på ett sätt som åtminstone jag inte alls hade räknat med. Det lär ta tid att få ihop ett stabilt lagbygge men nu visar man tydligt att intentionerna finns där och att man backar De Zerbi, vilket är väldigt välkommet

Robertson ansluter ju gratis och kommer med enorm rutin i bagaget så han är nog värvad lika mycket för sin karaktär som egenskaper på planen. En snart värvning, tycker jag.
Van Hecke är nog den jag är mest taggad på. Känner RDZ väl och jag tror att han kan bli klockren i Tottenham. Behövs bättre alternativ utöver Van de Ven och Romero. Danso är stabil men sedan är det tunt så även Senesi är ett välkommet köp.

Jag tycker också det är bra att man börjar plocka in uteslutande spelare som redan bevisat sig i Premier League (än så länge).

Det har varit alldeles för många år nu där man gjort märkliga värvningar av unga, billiga spelare från Asien eller mindre europeiska ligor som inte alls fungerat i PL.

Billigare såklart, och ibland gör man fynd som med Kinsky och Bergvall, men det funkar inte riktigt om man har ambitioner att utmana. Alla pengar som man har fått in från både Bale och Kane har ju varit nästan bortkastade.
Ser klart mer lovande ut nu men upp till bevis, såklart.
Citera
2026-07-04, 20:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ja, det är verkligen nya tider nu. De satsar på ett sätt som åtminstone jag inte alls hade räknat med. Det lär ta tid att få ihop ett stabilt lagbygge men nu visar man tydligt att intentionerna finns där och att man backar De Zerbi, vilket är väldigt välkommet

Robertson ansluter ju gratis och kommer med enorm rutin i bagaget så han är nog värvad lika mycket för sin karaktär som egenskaper på planen. En snart värvning, tycker jag.
Van Hecke är nog den jag är mest taggad på. Känner RDZ väl och jag tror att han kan bli klockren i Tottenham. Behövs bättre alternativ utöver Van de Ven och Romero. Danso är stabil men sedan är det tunt så även Senesi är ett välkommet köp.

Jag tycker också det är bra att man börjar plocka in uteslutande spelare som redan bevisat sig i Premier League (än så länge).

Det har varit alldeles för många år nu där man gjort märkliga värvningar av unga, billiga spelare från Asien eller mindre europeiska ligor som inte alls fungerat i PL.

Billigare såklart, och ibland gör man fynd som med Kinsky och Bergvall, men det funkar inte riktigt om man har ambitioner att utmana. Alla pengar som man har fått in från både Bale och Kane har ju varit nästan bortkastade.
Ser klart mer lovande ut nu men upp till bevis, såklart.

Fan är du mer taggad på van Häck än Tonali eller Fernandes? 😀

Vad händer med Bergvall f.ö.? Läst lite rykten att han vill bort, och det förstår jag med tanke på vilka mittfältare som kommer in. Men ett lån alt. en försäljning med en återköpsklausul hade ju inte varit fel. Sätt honom i rätt PL-lag och han kan göra det riktigt bra, behöver bara bli lite mer stabil/lugn i sitt spel.

Hoppas de Zerbi får lite stabilitet i laget nu, jag gillar Spurs och det hade varit roligt att se dom spela lite mer som under åren med Bale, Defoe och Assou-Ekotto. Tyvärr så tror jag ju inte att det kommer vara så enkelt kommande år, alla PL-lag är grymma på riskminimering.
Citera
2026-07-05, 10:51
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jag är mer nyfiken på vad som händer med Kulusevski. Vad har man för plan angående honom?
Citera
2026-07-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Chelsea fined €3m for a breach of UEFA’s Squad Cost Ratio. €2m of the fine is conditional.

🗣️ “The CFCB First Chamber took into consideration the improving trend in their squad cost ratio between 2024 and 2025 in line with projections submitted as part of their settlement agreement. As a result, part of the fine is conditional upon the clubs continuing to significantly decrease their squad cost ratio in 2026.”

https://x.com/JacobsBen/status/2072002674640187892

Sånt sjukligt beteende Chelsea pysslat med i årtionden, rear ut oslipade diamanter o unga guldklimpar de köpt in, eller har från egna leden. Köper medelmåttor för en halv till en miljard, o senbfyller ut med dyra breddspelare.

De Bruyne, Salah, Guehi, Musiala, Rice, Madueke, Oliseh, o mer därtill.

Tur klubben i övrigt skötts bra o andra delar tillåter dessa fasoner. Undrar nästan om inte Chelsea hade mått bättre av något förbud.
Citera
2026-07-06, 13:00
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jävlar vad Villa och Arsenal fans ballar ur på Spurs nu.

Ska bli riktigt intressant och se detta Tottenham till hösten.
Citera
2026-07-06, 15:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jävlar vad Villa och Arsenal fans ballar ur på Spurs nu.

Ska bli riktigt intressant och se detta Tottenham till hösten.

Glöm inte United, Spurs har "tagit" bägge deras mittfältare dom varit intresserade av. Förstår f.ö. inte varför fans ballar ur överhuvudtaget, Spurs var snabbast och redo att betala mest. Och Villa btw, dom måste väl sälja för att gå runt ekonomiskt?

Sen tror jag inte att Arsenal har haft Tonali på sin lista efter ett ha fått veta Newcastles pris, och även innan det så har det alltid varit Bruno som Arteta velat ha. Får se hur det blir med han nu när Newcastle fått in rejält med cash. Men läste också att dom inte vill hamna i samma sits som med Isak. Bruno känns inte som typen som skulle strejka.

Såg en video på Henderson som bröt armen när han hoppade över en reklamskylt. 6 minuters speltid blev det för den bensköra gamlingen😁

Edit: var har du sett några av fansen balla ur btw?
Citera
2026-07-06, 16:50
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Glöm inte United, Spurs har "tagit" bägge deras mittfältare dom varit intresserade av. Förstår f.ö. inte varför fans ballar ur överhuvudtaget, Spurs var snabbast och redo att betala mest. Och Villa btw, dom måste väl sälja för att gå runt ekonomiskt?

Sen tror jag inte att Arsenal har haft Tonali på sin lista efter ett ha fått veta Newcastles pris, och även innan det så har det alltid varit Bruno som Arteta velat ha. Får se hur det blir med han nu när Newcastle fått in rejält med cash. Men läste också att dom inte vill hamna i samma sits som med Isak. Bruno känns inte som typen som skulle strejka.

Såg en video på Henderson som bröt armen när han hoppade över en reklamskylt. 6 minuters speltid blev det för den bensköra gamlingen😁

Edit: var har du sett några av fansen balla ur btw?

Verkar mest arga över hur ett lag som slutat på 17e plats två gånger i rad har pengar. Men googlar man hur Tottenham har pengar nu så går det ju inte att säga något emot det.

Läser runt på reddit och youtube det får duga för mig
Citera
2026-07-06, 21:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Fan det hade jag missat! Såg bara första halvleken innan jag blev för trött. Lät sjukt kul när du beskrev det även om det så klart aldrig är roligt med skador. Men kunde ju inte hänt en sämre spelare i England så ingen större skada skedd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in