Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Det känns som att Spurs ledning äntligen gör som Arsenals gjorde för några år sedan och släpper på tyglarna, insett att det kostar att ligga på topp, så att säga. Dom behöver ju också satsa för att få sina bästa spelare att inte vilja lämna.
Tonali är en riktigt grym värvning, så länge han inte börjar betta igen

. Robertson tror jag inte kommer göra något större avtryck faktiskt, men det kanske är för att jag ogillar honom. Senesi gratis är väldigt bra sparade pengar, han kommer säkert göra det bättre än Romero. Van Hecke är en bra spelare i Brighton, blir intressant att se hur bra han gör det i Spurs.
Ja, det är verkligen nya tider nu. De satsar på ett sätt som åtminstone jag inte alls hade räknat med. Det lär ta tid att få ihop ett stabilt lagbygge men nu visar man tydligt att intentionerna finns där och att man backar De Zerbi, vilket är väldigt välkommet
Robertson ansluter ju gratis och kommer med enorm rutin i bagaget så han är nog värvad lika mycket för sin karaktär som egenskaper på planen. En snart värvning, tycker jag.
Van Hecke är nog den jag är mest taggad på. Känner RDZ väl och jag tror att han kan bli klockren i Tottenham. Behövs bättre alternativ utöver Van de Ven och Romero. Danso är stabil men sedan är det tunt så även Senesi är ett välkommet köp.
Jag tycker också det är bra att man börjar plocka in uteslutande spelare som redan bevisat sig i Premier League (än så länge).
Det har varit alldeles för många år nu där man gjort märkliga värvningar av unga, billiga spelare från Asien eller mindre europeiska ligor som inte alls fungerat i PL.
Billigare såklart, och ibland gör man fynd som med Kinsky och Bergvall, men det funkar inte riktigt om man har ambitioner att utmana. Alla pengar som man har fått in från både Bale och Kane har ju varit nästan bortkastade.
Ser klart mer lovande ut nu men upp till bevis, såklart.