2026-05-24, 09:27
Medlem
timpanis avatar
Jag saknar en tråd där vi upplyser varandra om svenska så kallade nepo babies, alltså personer som anses ha gynnats av sina kända eller inflytelserika föräldrar för att själva bli kända eller slå sig fram i samma bransch.

En enskild nepo baby kanske inte alltid berättigar en egen tråd – därför kan det vara bra att samla dem här.

Det kan även vara kul att scrolla igenom tråden för att upptäcka nepo babies man inte hade koll på.

Jag börjar med: Vera Herngren, dotter till Felix Herngren. Vera arbetar, precis som sin far, som skådespelare och manusförfattare till tv-serier.

Veras halvsyster Iris Herngren har också medverkat som skådespelare i Felix Herngrens produktioner.
Senast redigerad av oilslick 2026-05-24 kl. 12:01. Anledning: Ändrat Måns till Felix.
Citera
2026-05-24, 09:31
Medlem
Skarsgård-klanen
Citera
2026-05-24, 09:38
Medlem
Mailmanss avatar
Alla som är låtsas-vänster och har föräldrar som är kändisar brukar klara sig väldigt bra.

För att bidra med specifikt namn så är väll Wahlgren solklar
Citera
2026-05-24, 09:42
Medlem
GiveMeHeads avatar
Horungarna Wahlgren/Ingrosso.
Citera
2026-05-24, 09:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Horungarna Wahlgren/Ingrosso.
Hela den familjen har levt på sina mer eller mindre kända föräldrar. Alla är helt värdelösa förutom mormor Christina som gjort några bra filmroller för 40-60 år sedan.
Citera
2026-05-24, 09:53
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag föreslår investeringsklanen Wallenberg.

De har dock bättre vett än Wahlgren/Ingrosso då inte nästan alla barn skall vara ute i hetluften.

Jacob och Peter "Poker" Walkenberg är nu rätt gråhårig, så vi får se vilka yngre förmågor som sållas fram.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-05-24 kl. 10:01.
Citera
2026-05-24, 10:00
Medlem
Jag skulle också vilja säga Wallenberg, alla andra bleknar i jämförelse.
Citera
2026-05-24, 10:02
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hela den familjen har levt på sina mer eller mindre kända föräldrar. Alla är helt värdelösa förutom mormor Christina som gjort några bra filmroller för 40-60 år sedan.

Benjamin får erkännas vara grymt musikalisk även om jag inte gillar hans musik samt föraktar hela hans släkt.
Citera
2026-05-24, 10:03
Medlem
Perla Malmberg hade nog suttit på behandlingshem utan pappa Claes
Citera
2026-05-24, 10:06
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Jag skulle också vilja säga Wallenberg, alla andra bleknar i jämförelse.

Wallenbergarna är dock lite speciella, i den klanen måste du förtjäna din tillit som företagare. Annars blir du utestängd från viktigare poster. Nåja, något kneg hittas nog till alla, men i alla fall.

Berättelser finns om vilken disciplin i allt som avkrävdes Wallenbergarna i unga år.
Citera
2026-05-24, 10:11
Medlem
SegerHelg88s avatar
Herngren, Wahlgren/Ingrosso (eller Incesto), Parnevik, Skarsgård, Ernman/Thunberg att nämna några.

Gillar Felix Herngrens tidigare alster. Sen dess otroligt tråkig.

Peg Parnevik - sjunger fult, talang som en betongsugga, känd för pappas pengar finansierat ads.

Wahlgren/Incesto-klanen. Fy fan vilket skräp till människor.

Skarsgård, även Stellan är ointressant. Hur fan är dessa populära?
Citera
2026-05-24, 10:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Benjamin får erkännas vara grymt musikalisk även om jag inte gillar hans musik samt föraktar hela hans släkt.
Smaksak, Michael Jackson var grym på musik fast just den musiken faller inte mig i smaken.
Benjamin, nää.. vet uppriktigt inte hur han låter fast bättre hälften tvingat mig se några program där han varit med. Det är liksom "hissmusik" för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in