2026-05-24, 09:13
Medlem
Jag är nog inte den enda som sett svenska spels senaste reklam där de använder material som trendar bland kidsen. De använder alltså Italian Brainrot trenden i reklamen, och som jag har förstått det så är väl brainrot trenden en grej för barn, eller har jag missat något?
Citera
2026-05-24, 09:24
Medlem
fjollciggs avatar
Jag har inte sett den reklam från Svenska spel som du nämner, men på samma tema har vi ju ATG och Harry Boy, travsportens Joe Camel.
Citera
2026-05-24, 09:24
Medlem
Det är AI-skapade memes. Bör ju vara en rätt missriktad reklam från Svenska Spel då, eftersom man behöver vara 18 för att få spela.
Citera
2026-05-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är AI-skapade memes. Bör ju vara en rätt missriktad reklam från Svenska Spel då, eftersom man behöver vara 18 för att få spela.

Jag är så jävla trött på alla vidriga, giriga äckliga jävla människor som verkar ha tappat sin moraliska kompass helt och hållet.

Helt ärligt vad fan är det som händer med mänskligheten?!
Citera
2026-05-24, 12:26
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Jag är nog inte den enda som sett svenska spels senaste reklam där de använder material som trendar bland kidsen. De använder alltså Italian Brainrot trenden i reklamen, och som jag har förstått det så är väl brainrot trenden en grej för barn, eller har jag missat något?

Nu vet jag inte om ombuden kan /se mellan fingrarna .
Men på deras plattformar måste man legitimera sig med e legitimation för kunna spela .
Citera
2026-05-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Nu vet jag inte om ombuden kan /se mellan fingrarna .
Men på deras plattformar måste man legitimera sig med e legitimation för kunna spela .

Så är det på alla sajter numera men det stoppar inte dem från att göra det när de väl fyllt 18. Tills dess så groomar man ungarna med dessa jävla reklamer.
Citera
2026-05-24, 13:07
Medlem
På samma sätt som det finns en text om att rökning dödar borde det finnas en text om att du alltid förlorar pengar på spel statistiskt sätt.

Staten borde informera om att spel är statens punktskatt på de som inte läst statistik
Citera
2026-05-24, 14:25
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmoo
På samma sätt som det finns en text om att rökning dödar borde det finnas en text om att du alltid förlorar pengar på spel statistiskt sätt.

Staten borde informera om att spel är statens punktskatt på de som inte läst statistik

Det är faktiskt ett riktigt bra förslag.
Citera
2026-05-24, 20:01
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Så är det på alla sajter numera men det stoppar inte dem från att göra det när de väl fyllt 18. Tills dess så groomar man ungarna med dessa jävla reklamer.

Fast då är dom ju myndiga å inte barn
Citera
2026-05-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Fast då är dom ju myndiga å inte barn

Nä nu ljuger du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto