Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Det är samma låga klass på dina fantasier och vanföreställningar i denna tråd, som det är på alla dina trådstarter och inlägg i konspirationsforumet o dyl…..
Du fantiserar hej vilt om sådant som seriösa båtkonstruktörer och ingenjörer för värmesystem i mobila enheter som bilar, bussar, husbilar, husvagnar, båtar etc, redan grunnat på i en massa år, och utvecklat pålitliga effektiva och utrymmessnåla system för. Vi har t ex Truma, Alde m fl som har system med antingen luftburen värme eller vattenburen, som går på el /ocheller gasol med automatisk val av bränsle efter tillgång.
Och hur du frågar och formulerar dig antyder att du har i bästa fall rudimentära kunskaper inom relevanta områden så sannolikheten att det går från fantasistadiet till action torde vara lika rudimentär…
Men visst skulle det ha en extra mysfaktor med en kamin med synlig brasa på kvällarna i en skutas kajuta….
Fast jag ska bo i båt istället för att hyra en bostad. Jag vill nämligen inte vara beroende av elbolag eller hyresvärdar eller fjärrvärme.
Jag vill kunna landa på en ö och plocka lite kvistar och kottar till vedkamin, och sen elda, och inte en enda gnutta värme ska slösas eftersom sanden lagrar ju värme extremt effektivt.
El ska genereras av båten, eller i nödfall av elverk.
Att bygga hardtop med skorsten behöver bara tre träskivor till trä väggar, på vissa båtar som redan har dörrar där bak.
Dieselvärmare är vad dina experter har uppfunnit , men som inte passar nån som vill fortsätta leva även om dieseln skulle sluta säljas imorrn.
Det är uppenbart att vilken båttillverkare som helst hade tjänat på att ha en hjärna som min under företagets namn... För då hade båtar haft vedkamin redan, och inte en enda gnutta värme hade slösats genom bart glasfiber.
Lol dom har ju inte ens isolerat båtarna riktigt ännu.
Ingenjörerna kanske imponerar dig, men för mig för ser dom ut som slöa amatörer.