2026-05-23, 22:25
Medlem
Jag fick tag i ett par powerbank från Lifesystems med inbyggd handvärmare. Jag testade och den blev jäkligt varm.

Min första tanke blev då, hur bra är detta för batteriet?

Dual-Palm Rechargeable Hand Warmers
Description

These Dual Palm Rechargeable Hand Warmers have a split magnetic design which allows you to warm both hands without having to have them next to each other. With 3 heat settings, you are able to easily adjust the hand warmers to the ideal temperature for you and the conditions you are in. The USB-C cable allows you to charge your mobile from the hand warmers, meaning you can stay connected while out adventuring. At the touch of a button, the rapid start will deliver heat for up to 9 hours.
Citera
2026-05-23, 23:17
Medlem
sommarlovs avatar
Litiumbatterier fixar det bra.
I vapes finns sådana batterier, för att inget annat klarar den höga strömmen!
Citera
2026-05-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Litiumbatterier fixar det bra.
I vapes finns sådana batterier, för att inget annat klarar den höga strömmen!
Det var någon expert som skrev att batterierna i en mobiltelefon tar stryk av värme, men det kanske inte gäller alla litiumbatterier.

Det verkar finnas sex typer av litiumbatterier och följande batterier är lämpliga för applikationer med krav på hög strömbelastning.

• Lithium nickel cobalt aluminum oxide (NCA)
  • Lithium Manganese Oxide (LMO)
Citera
2026-05-25, 18:33
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det var någon expert som skrev att batterierna i en mobiltelefon tar stryk av värme, men det kanske inte gäller alla litiumbatterier.

Det verkar finnas sex typer av litiumbatterier och följande batterier är lämpliga för applikationer med krav på hög strömbelastning.

• Lithium nickel cobalt aluminum oxide (NCA)
  • Lithium Manganese Oxide (LMO)
Alla batterier har en livslängd, använd dina grejer, tänk inte så mycket på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in