2026-05-23, 16:09
Medlem
Dum fråga kanske men jag undrar lite kring "vårdmaterial". Är Stan Marsh-skorna i skinn eller är det som allt annat plast? Den röda randen ner mot sulan ser ju ut att vara läder. Hittar ingen märkning i skorna avseende material. Funkar det att smörja in dom med bivax eller sabbar man dom då?
Citera
2026-05-23, 16:30
Medlem
UltraSlinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Är Stan Marsh-skorna i skinn eller är det som allt annat plast?

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Det positiva är att Stan Smith är snygga slitna med.

Pratar ni om samma sko?
Citera
2026-05-23, 16:36
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Pratar ni om samma sko?

Ja det gör dom, det är samma skit.
Citera
2026-05-23, 19:34
Medlem
Med dom flesta skor är det bra att impregnera. Är det tygskor eller mocka kan du köpa en borste för rengöring.

Citera
2026-05-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Vem läser mina tankar om blåa skor

Någon där uppe?
Citera
2026-05-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Ja det gör dom, det är samma skit.

Oavsett om det är skit eller ej så gillar jag utseendet och de är tillräckligt bekväma även om de givetvis inte kan jämföra med ett gammalt hederligt par Eccos med kardborreband.

Men nu handlade väl frågan mer om tips på vårdande produkter som är bra att ha då jag dels är osäker på material samt gillar ju verkligen färgen om är nu.
Citera
2026-05-26, 10:30
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Oavsett om det är skit eller ej så gillar jag utseendet och de är tillräckligt bekväma även om de givetvis inte kan jämföra med ett gammalt hederligt par Eccos med kardborreband.

Men nu handlade väl frågan mer om tips på vårdande produkter som är bra att ha då jag dels är osäker på material samt gillar ju verkligen färgen om är nu.

Och jag svarade på en fråga ifall ni snackade om samma sko. Och ja det är samma sko, så du kan kolla upp hur man vårdar en stan smith så får du svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in