Citat:
Ursprungligen postat av
AlbusZane
Som titeln säger. Jag ska börja studera snart och vet att jag vill bli ingenjör men velar mellan att bli civil eller högskoleingenjör. Jag lutar åt att plugga högskoleingenjör för jag tror inte att jag skulle orka 5 år men är orolig ifall man har lägre chanser till jobb framöver. Jag funderar att antingen plugga någonting inom datorer (pluggat programmering på gymnasiet) eller någon typ av elektroteknik för jag är rätt så intresserad av el.
Det beror på vilka arbetsuppgifter du vill jobba med.
Väldigt grovt kan man säga att civ ing utvecklar produkterna. Högskoleingenjörer använder produkterna.