2026-05-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Lol var har du fått de ifrån? Varför kan man fä sin lön insatt. Har du inget att säga så fyll gärna inte med onödan.

Prova för ut pengar ur Sverige
Citera
2026-05-23, 02:49
Medlem
Dom kommer aldrig någonsin betala ut A-kassa till banksystem utanför Sverige.

Hela grejen med A-kassa är att man är arbetslös och ska söka jobb i Sverige, och vara till foga redan nästkommande vardag. inte att man ska leva fritt utomlands.

Vilket är huvudsaken med Revolut, att det är både enklare och billigare att använda sig av det utomlands.
Senast redigerad av Noccofocus 2026-05-23 kl. 02:51.
Citera
2026-05-23, 03:02
Medlem
Citat:
Lol var har du fått de ifrån? Varför kan man fä sin lön insatt. Har du inget att säga så fyll gärna inte med onödan.

Du förstår väl att det bankkonto som du får inte är ett Svenskt bankkonto och vilka problem det ställer till med?

Låt oss säga att du har en bankkonto i Irak, tror du myndigheterna kommer gå med på att skicka bidragspengar dit?
Citera
2026-05-23, 10:58
Medlem
Hade nog varit försiktig nu när det är mer kontroller.

Du kan ju prova att ändra ditt konto och se om det godkänns.
Citera
2026-05-23, 18:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Eftersom jag precis har blivit arbetslös eller ja nyligen så undrar jag om jag kan istället få det insatt på revolut konto istället för att jag överför varje månad som jag gör nu.
Revolut håller på att bli ett alternativ till svenska banker så det kommer säkert gå längre fram.

En utländsk bank som ska fungera med a-kassa är danska Lunar men de utfärdar inte bankid.
Citera
2026-05-24, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Du förstår väl att det bankkonto som du får inte är ett Svenskt bankkonto och vilka problem det ställer till med?

Låt oss säga att du har en bankkonto i Irak, tror du myndigheterna kommer gå med på att skicka bidragspengar dit?

Nej men jag tänker att en bank i Irak är inte lika reglerad som en bank i EU och som är väldigt känd bland många människor i hela världen. Lön har man ju kunnat sätta in så frågan varför skulle inte a kassa. Får nog ringa och fråga.
Citera
2026-05-24, 02:05
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
A-Kassa är inte ett bidrag. vad har du fått det ifrån? gen zero?

Citat:
Det är inte bidrag ditt mongo.
Jo, arbetslöshetsersättning är ett bidrag, försäkringen finansieras till ungefär tre fjärdedelar med skattemedel, inte försäkringspremier.
Citera
2026-05-24, 05:12
Medlem
Fick min ersättning från försäkringskassan till Norwegian Bank så inga problem med en utländsk bank så länge du har rätt dokument.
Citera
2026-05-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa

Var det inte någon irakisk minister som fick bidrag från Sverige för att han inte anmält flytt?
Citera
2026-05-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Var det inte någon irakisk minister som fick bidrag från Sverige för att han inte anmält flytt?

Återigen så skickades pengarna till hans Svenska bankkonto. Det är inga problem att få pengar till sitt Svenska konto och sedan använda pengarna utomlands.
Citera
2026-09-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Jo, arbetslöshetsersättning är ett bidrag, försäkringen finansieras till ungefär tre fjärdedelar med skattemedel, inte försäkringspremier.

jösses. du är verkligen en generation nolla
Citera
2026-09-16, 20:29
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
jösses. du är verkligen en generation nolla
Förklara gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera