2026-05-22, 22:36
Avslutad
Är så trött på svenska banker så har bestämt mig för att använda revolut. Eftersom jag precis har blivit arbetslös eller ja nyligen så undrar jag om jag kan istället få det insatt på revolut konto istället för att jag överför varje månad som jag gör nu.

Kunde inte ändra på mina sidor i a kassan. Eller registrera det i Swedbanks register som konto för utbetalningar.

Har något fått sin a kassa insatt?
Citera
2026-05-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Är så trött på svenska banker så har bestämt mig för att använda revolut. Eftersom jag precis har blivit arbetslös eller ja nyligen så undrar jag om jag kan istället få det insatt på revolut konto istället för att jag överför varje månad som jag gör nu.

Kunde inte ändra på mina sidor i a kassan. Eller registrera det i Swedbanks register som konto för utbetalningar.

nopp, står klart och tydligt när du söker om du fått nån överfölring från utlandet. Så glöm att du kan gå runt i sarong och lyfta bidrag.

Dessutom hårdare regler fråbnj 1 juni. Alla jobb du söker skall redovisas till ansvarig arbetsförmedlare, eller nej men det va kul och skrämma upp några arbetsskygga.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-05-22 kl. 22:50.
Citera
2026-05-22, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
nopp, står klart och tydligt när du söker om du fått nån överfölring från utlandet. Så glöm att du kan gå runt i sarong och lyfta bidrag.

Dessutom hårdare regler fråbnj 1 juni. Alla jobb du söker skall redovisas till ansvarig arbetsförmedlare, eller nej men det va kul och skrämma upp några arbetsskygga.

Vsd pratar du om? Man kan få sin lön lagligt på sitt revolut konto. Sen har jag inget att dölja. Jag vill registrera mitt revolut konto lagligt så .in lön/akassa kan komma in efter jag har betalat min skatt.
Citera
2026-05-22, 23:22
Medlem
Citat:

Gissar att A-kassa inte skickas till banker utanför Sverige, någon får gärna rätta mig.
Citera
2026-05-22, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Gissar att A-kassa inte skickas till banker utanför Sverige, någon får gärna rätta mig.

Men lön kan man få. Varför skulle inte a kassa?
Citera
2026-05-22, 23:39
Medlem
Citat:
Men lön kan man få. Varför skulle inte a kassa?

Sverige gillar generellt inte att skicka "bidrag" utomlands, jag ska understryka att jag vet inte men det är nog utångspunkten.
Citera
2026-05-22, 23:57
Medlem
Vad skulle fördelen med Revolut vara? Har dom extremt hög ränta eller något?
Citera
2026-05-23, 00:00
Medlem
Citat:
Sverige gillar generellt inte att skicka "bidrag" utomlands, jag ska understryka att jag vet inte men det är nog utångspunkten.

A-Kassa är inte ett bidrag. vad har du fått det ifrån? gen zero?
Citera
2026-05-23, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
A-Kassa är inte ett bidrag. vad har du fått det ifrån? gen zero?

Generellt pengar som skickas utanför Sverige är no-no för banker.. om du inte driver stora företag med export import.. det blir tvärstopp.
Citera
2026-05-23, 00:26
Avslutad
Citat:
Det är inte bidrag ditt mongo.
Citera
2026-05-23, 00:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vad skulle fördelen med Revolut vara? Har dom extremt hög ränta eller något?

Jag köper redan mycket med mitt revolut konto pga jag tidigare använt de frekvent med lönen samt att mycket av min inkomst går på trding btc. Så orkar inte överföra hela tiden. Innan slapp jag de när jag hade lön.
Citera
2026-05-23, 00:29
Avslutad
Citat:
Generellt pengar som skickas utanför Sverige är no-no för banker.. om du inte driver stora företag med export import.. det blir tvärstopp.
Lol var har du fått de ifrån? Varför kan man fä sin lön insatt. Har du inget att säga så fyll gärna inte med onödan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in