Det kanske var du som orsakade olyckan? Cykeltattare finns det gott om.
Nä, skämt åsido. Du har väl flashbackvett när du cyklar.
Tantig cykel och tantig cykelhjälm Inte är jag snabb heller.
Jag kom uppifrån akuten hållet. Trafiken stod stilla ganska långt i alla riktningar. En gul buss orkade inte vänta utan körde upp för en refug på bergsgatan och knäckte en skylt...
dessutom " Efter att flickan blivit påkörd krockade bilisten in i en annan bil och det blev en seriekrock. Ytterligare en person fördes till sjukhus från platsen. "
Du ska nog inte räkna bort Toyota Auris-föraren än gubben
Hmmm... Om nu vederbörande körde i fel fil mot rött ljus, hur kunde då hen köra på bakifrån?
Märkligt. Audin har inte ljuset på heller, kanske av stängd efter krocken.
Vem kör Toyota? Jo, babbelito. Fy fan för kamelryttare som tar död på barn. Linjen går het ikväll kan jag lova
Titta på fronten på bilden som länkades i tråden. Titta sen på en Opel Karl (https://sv.wikipedia.org/wiki/Opel_Karl) och påstå sen igen att det är en Toyota.
Fruktansvärt sorgligt. Stackars flicka, anhöriga och vänner.
Tydligen var det flera i flickans omedelbara närhet som genast tog upp sina mobiltelefoner och började filma. Så, gott om vittnen och bevismaterial. Ska ju inte bli svårt att få till en fällande dom. Kvinnan som gick några meter bakom flickan sa: "– Det är det värsta jag har sett i hela mitt liv. Då jobbar jag ändå inom vården."
Det måste till skarpare straff för vansinneskörningar, som dessutom slutar så här.
40 km/h inne i Malmö. Denne körde säkert det dubbla. Fullständigt vansinne!
Spärra in babben på livstid!
Det är en högtrafikerad korsning. De håller dessutom på med en massa vansinnes vägarbeten där mer eller mindre hela tiden. Mycket busstrafik. Svårt att komma över korsningen. Så den inbjuder i sin nuvarande utformning till att chansa och köra på när det finns en öppning när det precis slagit över till rött.
Äldre passat med helt kvaddad front längst bak, en ny vit Mercedes CLA framför den med kvaddad bakrutan och front (stog lite snett), toyotan som nämns såg ut att bara ha en liten skada i fronten och Audin längst fram var nästintill orörd med mindre skada i baken. Hon blev påkörd vid övergångsstället så förmodligen den vita Mercan eller Passaten som orsakar det, då det är minst 20m till närmsta övergångsställe från Audin i fronten. Passaten var första bilen som bärgades från platsen. Stog folk vid de två främre bilarna så tror inte Toyotan eller Audin orsakat påkörningen..
Ni övriga rasister i tråden som gaggar fyller noll funktion här..
Känslan är som du nämner att flickan blivit påkörd av den vita Mercedes CLA alternativt den silvriga VW Passaten. Kan någon delge reg nr på dessa bilar så blir saken säkerligen utredd avseende vem som både är orsaken till olyckan samt gripen i dagsläget.
Senast redigerad av FlashToTheRight 2026-05-22 kl. 19:23.
Hemsk olycka! Stackars flicka med hela livet framför sig! Tyvärr bara en tidsfråga innan något så allvarligt hände. Folk kör dom galningar i den här staden…… sjukt!
Kom gående strax efter det hänt. Massor med människor som var vid busshållplatsen precis efter där olyckan skedde. Måste vara många vittnen….