2026-05-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.goish
1-4 år får nog svinet skulle fått livstid

De borde utvisa honom! Detta är typiskt en sådan idiot som kommer vara med om fler olyckor framöver och egentligen aldrig borde köra bil. Skulle inte förvåna mig om det är ännu en av de där kriminella araberna som har en alldeles för dyr och fin bil, kör som en galning, och har förmodligen inte ens ett körkort.
Citera
2026-05-22, 18:25
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsch
Det är en Passat ja, inte en Toyota Auris som hävdas tidigare i tråden, så antagligen är fel person outad som förare.

Precis. Och det är riktigt illa om fel person blir uthängd. Toyotan kan ha blivit påkörd och inte på något sätt varit vållande/ansvarig för flickans död.

Citat:
Ursprungligen postat av MonkeySuite
Äldre passat med helt kvaddad front längst bak, en ny vit Mercedes CLA framför den med kvaddad bakrutan och front (stog lite snett), toyotan som nämns såg ut att bara ha en liten skada i fronten och Audin längst fram var nästintill orörd med mindre skada i baken. Hon blev påkörd vid övergångsstället så förmodligen den vita Mercan eller Passaten som orsakar det, då det är minst 20m till närmsta övergångsställe från Audin i fronten. Passaten var första bilen som bärgades från platsen. Stog folk vid de två främre bilarna så tror inte Toyotan eller Audin orsakat påkörningen..

Ni övriga rasister i tråden som gaggar fyller noll funktion här..

Bra info.
Citera
2026-05-22, 18:27
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Det är en Passat ja, inte en Toyota Auris som hävdas tidigare i tråden, så antagligen är fel person outad som förare.
Vi får vara nöjd att inte ryktet fick det till en cementlastbil.

I slutet av Sexpressen uppdaterade artikel framgår det hur ihärdigt polisen dokumenterar vid så allvarlig olycka, med fleratal fordon inblandade och vill ha in fler vittnesuppgifter.

" –  Vi använder drönare för att ta bilder uppifrån och dokumentera olycksplatsen. Vi har även förhört vittnen och är givetvis intresserade av fler vittnesuppgifter från personer som har rört sig  i området, säger Patric Fors."
Citera
2026-05-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Precis. Och det är riktigt illa om fel person blir uthängd. Toyotan kan ha blivit påkörd och inte på något sätt varit vållande/ansvarig för flickans död.

Bra info.

Ser inte ens någon Toyota, är en Opel bakom Audin, är det en Toyota Auris inblandad kan då jag inte se den!?
Citera
2026-05-22, 18:32
Medlem
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Tror inte på att föraren skulle kunna slippa straff. Enda sättet att komma undan är förmodligen att hävda sjukdomsfall. Men det var en annan kille, också en Mellanösternkille (tror jag) som cyklade på en kvinna så att hon dog. Det var också vid Södervärn. Han påstod att han hade drabbats av blodsockerfall, men domstolen underkände det påståendet. Jag är dock inte säker på att han fick något straff, för det är rätt billigt att cykla på människor.

Jag kommer ihåg två kaosbilister som körde på människor i Malmö. Den ene körde på en 60-årig man som dog. Den andre körde på en småbarnsmamma så att hon blev en grönsak för livet. Båda två dömdes, som jag minns det, till 3 års fängelse. (Och ja, båda hade Mellanösternbakgrund.)

Men okej - det kan hända att den här bilföraren slipper straff. Jag googlade taxichauffören som körde ihjäl en kvinna vid Triangeln, och AI sa att han hade släppts, att rättegång kanske väntar, men att det nog ses som en olycka.

Dödscyklaren fick villkorligt. Kaosare (fortkörning + tidigare brott) får inte det så klart.
Citera
2026-05-22, 18:32
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
15-årsåldern

Är hon då 15 eller mellan 10 och 20? Finns det någon anledning att pixla åldern, eller är det bara så CP-dramaturgin ser ut i CP-medierna?
Citera
2026-05-22, 18:37
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
är väl 30 runt södervärn....

Ja på spårvägsgatan är det 30. Men inte från andra hållet dvs Bergsgatan. Jag cyklade förbi strax efter det inträffat och det måste ha skett precis efter övergångsstället, troligen har bilföraren kommit från bergsgatan för arbetet med ambulanserna såg ut att ske typ framför Kväll och Helgmottagningen Södervärn.
Citera
Medlem
svenskors avatar
Uppdatering: En flicka i 15-årsåldern har avlidit på sjukhuset, anhöriga är underrättade. En förare, en man i 40-årsåldern är gripen och misstänks nu för grovt vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/maj/22/22-maj-15.33-trafikolycka-malmo/

Tragedi, alltid nåt innan varje sommar.
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Är hon då 15 eller mellan 10 och 20? Finns det någon anledning att pixla åldern, eller är det bara så CP-dramaturgin ser ut i CP-medierna?

De sa 15 på radion, och att anhöriga var underrättade.
Citera
2026-05-22, 18:38
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ser inte ens någon Toyota, är en Opel bakom Audin, är det en Toyota Auris inblandad kan då jag inte se den!?

Här ser man en gråmetallic Toyota Auris.
Citera
2026-05-22, 18:40
Medlem
Citat:

det är väl för fan visst det en Toyota Auris på bilden här, bakom audin.

https://static.bonniernews.se/ba/9cad375e-0bda-4751-9655-368021ad0c53.jpeg?width=1440&format=pjpg&auto=avif

dessutom " Efter att flickan blivit påkörd krockade bilisten in i en annan bil och det blev en seriekrock. Ytterligare en person fördes till sjukhus från platsen. "

Du ska nog inte räkna bort Toyota Auris-föraren än gubben
Citera
2026-05-22, 18:44
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Här ser man en gråmetallic Toyota Auris.
Det är en Opel Karl. Det ser man på de svängda krombågarna i grillen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in