Citat:
Ursprungligen postat av
Tom iskalle'n
Well jag har arbetat med It och programmering i 30 år och jag har i princip gått igenom varenda inställnig på den förbannade kinesiska telefonen,och ingenstans finns det en meny för att hantera just google-appen för röststyrning.Förmodligen finns den där på någon obskyr plats,men jag hittar den inte.Android ver 15, är operativsystemet.Helt ny eftersom jag behövde en extra!
Haha I feel your pain. Det är nya tider.
Så det är alltså enbart google-appen som dummar sig eller är det alla appar med skrivfält?
I och med att google driver android så integrerar de också sin skit i operativsystemet och deras appar vill gärna prata med varandra, frågan är om det inte är google assistant / gemini som fular sig på din telefon. Det låter ju väldigt suspekt om det är just google-appen som strular.
Jag använder GrapheneOS vilket är android 16 + att det är en modifierad version av android så allt som har med google att göra är bortplockat. Kan för övrigt rekommendera det operativsystemet om du tröttnar på din redmi, men du måste ha en google pixel för att installera det. Telefonerna är inte så dyra, finns några som kostar 4000-6000kr nya och det är lätt att installera graphene också. Om du tröttnar på din redmi.