Citat:
Ursprungligen postat av
Euripides
Jag tror du citerade fel person. Jag skrev om att det hade varit bra om fler hade relevanta och efterfrågade utbildningar som leder till jobb medan du pratar låga löner. Lycka till med att citera rätt nästa gång.
Nej jag citerade rätt person!
Visst vore det bra ifall fler hade relevanta utbildningar som leder till jobb, men varför gör då inte folk som du skriver?
Jo beroende på dom extremt låga löner som erbjuds när man gått den relevanta utbildningen, förstår du verkligen inte att det är själva anledningen?
Sedan kan du ju lägga på saker som arbetsmiljö, har du själv sett hur det ser ut på exempelvis en mekanisk verkstad?
Smuts och skit är väl dom enklaste orden att beskriva det, livsfarlig arbetsmiljö där människor lätt kan skadas för livet eller avlida.
Och sedan vart ligger dessa företag, tror du dom flesta vill flytta till någon svensk skitstad för ett skitjobb? dom enda 2 riktiga städer vi har är ju göteborg och stockholm, tänk dig själv att behöva flytta till flen eller åmål för ett underbetalt skitjobb, hade du själv verkligen velat det?