2026-05-28, 00:23
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men exakt vem är det som ska vilja jobba för en extremt låg lön?

Är det du? nä det kan jag väl inte tänka mig va?

Jag tror du citerade fel person. Jag skrev om att det hade varit bra om fler hade relevanta och efterfrågade utbildningar som leder till jobb medan du pratar låga löner. Lycka till med att citera rätt nästa gång.
Citera
2026-05-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Jag tror du citerade fel person. Jag skrev om att det hade varit bra om fler hade relevanta och efterfrågade utbildningar som leder till jobb medan du pratar låga löner. Lycka till med att citera rätt nästa gång.

Nej jag citerade rätt person!
Visst vore det bra ifall fler hade relevanta utbildningar som leder till jobb, men varför gör då inte folk som du skriver?

Jo beroende på dom extremt låga löner som erbjuds när man gått den relevanta utbildningen, förstår du verkligen inte att det är själva anledningen?
Sedan kan du ju lägga på saker som arbetsmiljö, har du själv sett hur det ser ut på exempelvis en mekanisk verkstad?

Smuts och skit är väl dom enklaste orden att beskriva det, livsfarlig arbetsmiljö där människor lätt kan skadas för livet eller avlida.
Och sedan vart ligger dessa företag, tror du dom flesta vill flytta till någon svensk skitstad för ett skitjobb? dom enda 2 riktiga städer vi har är ju göteborg och stockholm, tänk dig själv att behöva flytta till flen eller åmål för ett underbetalt skitjobb, hade du själv verkligen velat det?
Citera
2026-05-29, 15:28
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Nej jag citerade rätt person!
Visst vore det bra ifall fler hade relevanta utbildningar som leder till jobb, men varför gör då inte folk som du skriver?

Jo beroende på dom extremt låga löner som erbjuds när man gått den relevanta utbildningen, förstår du verkligen inte att det är själva anledningen?
Sedan kan du ju lägga på saker som arbetsmiljö, har du själv sett hur det ser ut på exempelvis en mekanisk verkstad?

Smuts och skit är väl dom enklaste orden att beskriva det, livsfarlig arbetsmiljö där människor lätt kan skadas för livet eller avlida.
Och sedan vart ligger dessa företag, tror du dom flesta vill flytta till någon svensk skitstad för ett skitjobb? dom enda 2 riktiga städer vi har är ju göteborg och stockholm, tänk dig själv att behöva flytta till flen eller åmål för ett underbetalt skitjobb, hade du själv verkligen velat det?

Inte konstigt att svenskt näringsliv vill ha kompetensinvandring från Indien och Kina när svenskar blivit så lata, sturska och bekväma att de vägrar kavla upp. Kommer bli ett nöje att se sturska lata svenskar arbeta under indier och kineser i framtiden. Har redan sett en hel del av detta i Spanien, främst på restauranger, och i sko- och klädesaffärer (märkesaffärer) ägda av indier.

Kompetensinvandring kommer bli den perfekta medicinen i kombination med sänkt a-kassa.
Citera
2026-05-29, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Inte konstigt att svenskt näringsliv vill ha kompetensinvandring från Indien och Kina när svenskar blivit så lata, sturska och bekväma att de vägrar kavla upp. Kommer bli ett nöje att se sturska lata svenskar arbeta under indier och kineser i framtiden. Har redan sett en hel del av detta i Spanien, främst på restauranger, och i sko- och klädesaffärer (märkesaffärer) ägda av indier.

Kompetensinvandring kommer bli den perfekta medicinen i kombination med sänkt a-kassa.
Japp där har faktiskt SD helt rätt.Mer invandring kommer öka klassamhället.Inte undra på att antalet gästarbetare slog rekord i fjol.
Citera
2026-05-29, 15:41
Medlem
Citat:

Men varför vill du att ditt egna folk ska lida för?
Eller du kanske själv är en av ockupanterna i sverige?

Men det är ju ingen kompetensinvandring som söks utan det som eftersöks är ju dom som jobbar för absolut lägsta lönen, du vet du får redan idag importera "Kompetens" ifall du betalar 80% av en svensk medellön, så vad är det du babblar om egentligen och varför svarade du inte på någon av frågorna jag ställde?

Hoppas du inte är svensk, det är så äcklande att se etniska svenskar som avskyr sin egna befolkning men tycker alla som kommer ifrån dom mest efterblivna länder i världen är det bästa som finns.
Citera
2026-05-29, 15:51
Medlem
Citat:

Svenskar är inte lata utan vill ha betalt för det jobb dom utför som skapar stora vinster till företagen.
Det är alltid roligt att se sådana som dig som i början skriver, men det vore väl bra ifall svenskar utbildar sig till låglöneyrken.

Sedan visar du ditt förakt när svenskar inte vill bli låglöneslavar, fy fan för äckliga människor som dig!
Citera
2026-05-29, 15:58
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Men varför vill du att ditt egna folk ska lida för?
Eller du kanske själv är en av ockupanterna i sverige?

Men det är ju ingen kompetensinvandring som söks utan det som eftersöks är ju dom som jobbar för absolut lägsta lönen, du vet du får redan idag importera "Kompetens" ifall du betalar 80% av en svensk medellön, så vad är det du babblar om egentligen och varför svarade du inte på någon av frågorna jag ställde?

Hoppas du inte är svensk, det är så äcklande att se etniska svenskar som avskyr sin egna befolkning men tycker alla som kommer ifrån dom mest efterblivna länder i världen är det bästa som finns.

Du har inte ställt några frågor till mig.

Kombinationen kompetensinvandring och radikalt sänkt a-kassa är perfekta medicinen att tukta lata svenskar med. Kommer bli hårdare och hårdare tag här i Sverige i takt med att det nya klassamhället implementeras.

Den som jobbar hårt, planerar sitt liv och investerar rätt har en chans att fly det nya klassamhället innan det är fullt på plats, sen kommer möjligheten till klassresa att stängas. Alla får alltså en ärlig chans.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in