2026-05-22, 13:06
  #1
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ilija Batljan, f.d VD för SBB, verkar ha gjort mycket stora affärer och drivit många fastighetsbolag.

Alla dessa verkar vara kopplade till SBB av något lustigt sätt. Så vad är det som får medierna att skriva så mycket om Batljans affärer?
Citera
2026-05-22, 13:11
  #2
Medlem
Lustigt sätt? Han grundade ju SBB.

Att medierna granskade, berodde på att han var tidigare politiker, med insyn och kontakter inom fastighetsbranschen.
__________________
Senast redigerad av PatricHbg 2026-05-22 kl. 13:13.
Citera
2026-05-22, 17:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ilija Batljan, f.d VD för SBB, verkar ha gjort mycket stora affärer och drivit många fastighetsbolag.

Alla dessa verkar vara kopplade till SBB av något lustigt sätt. Så vad är det som får medierna att skriva så mycket om Batljans affärer?

att hoppa på Batljan tåget är ett express tåg för dig att förlora så mycket pengar som möjligt på så kort tid som möjligt. håll dig borta är mitt råd
Citera
2026-05-22, 17:40
  #4
Medlem
Känns som ett bulvanföretag till S, påverka offentliga byggnaders ekonomi i kommuner och regioner via hyresavtal som kan justeras beroende på styre.
Citera
2026-05-22, 23:04
  #5
Medlem
bithaxs avatar
Han var/är en korrupt sosse som samarbetar med andra korrupta sossar för att de ska kunna tjäna pengar på skattebetalarna tillsammans.
Citera
2026-05-23, 19:37
  #6
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Han var/är en korrupt sosse som samarbetar med andra korrupta sossar för att de ska kunna tjäna pengar på skattebetalarna tillsammans.

Är det inte så fastighetsmarknaden fungerar?
Man tjänar pengar på kommunerna.
Citera
2026-05-26, 18:57
  #7
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ilija Batljan, f.d VD för SBB, verkar ha gjort mycket stora affärer och drivit många fastighetsbolag.

Alla dessa verkar vara kopplade till SBB av något lustigt sätt. Så vad är det som får medierna att skriva så mycket om Batljans affärer?

Sosse och flyktinginvandrare som det gick "bra" för, då vill media skriva!
Upp som en sol och ner som en pannkaka!
Han lovade 100 år av oföräbdrad eller höjd utdelning i SBB och då förstod vi att det skulle rasa snart!
Då satte SBB in helsidesannonser i dagspressen där de bedyrade att allt var som det skulle.

Sedan kom raset på långt över 90%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in