Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Ilija Batljan, f.d VD för SBB, verkar ha gjort mycket stora affärer och drivit många fastighetsbolag.
Alla dessa verkar vara kopplade till SBB av något lustigt sätt. Så vad är det som får medierna att skriva så mycket om Batljans affärer?
Sosse och flyktinginvandrare som det gick "bra" för, då vill media skriva!
Upp som en sol och ner som en pannkaka!
Han lovade 100 år av oföräbdrad eller höjd utdelning i SBB och då förstod vi att det skulle rasa snart!
Då satte SBB in helsidesannonser i dagspressen där de bedyrade att allt var som det skulle.
Sedan kom raset på långt över 90%.