Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Då lärde de sig även prata och förstå andra på sin praktik. Förmodligen har de inga äldre att umgås med på ett naturligt sätt.
Själv tycker jag det är intressant att även lära mig gamla saker, metoder och språkbruk. Man lär sig alltid något nytt när man umgås med äldre människor. Har aldrig sett det som konstigt utan enbart utvecklande i livet.

Detta.
Jag har haft IT-kurser med alla åldrar från 90-åringar och tonåringar. Då får man verkligen en språkblandning men det jag har reagerat på är att vi som lever samtidigt ändå mixar allt möjligt i språkväg mellan åldersgränser, intressen och bostadsort. I alla fall talspråk.