2026-05-22, 10:29
Medlem
tripprapporters avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6vWLz/17-aring-doms-valdtog-flicka-under-pistolhot

Citat:
En 17-årig pojke i Malmö döms för att ha våldtagit en 14-årig flicka under pistolhot, rapporterar P4 Malmöhus.

Han döms också för grovt olaga hot och stämpling till mord.

Enligt förhör under utredningen ska den dömde tonåringen ha hotat en 13-årig pojke och bett honom att mörda.

När den yngre pojken vägrade ska hans 14-åriga exflickvän ha lurats till en källare i Malmö där hon stängdes in och våldtogs av 17-åringen under pistolhot.

17-åringen döms nu i Malmö tingsrätt för grov våldtäkt mot barn, grovt olaga hot samt stämpling till mord, till två års sluten ungdomsvård.

Han borde sitta minst 10-15 år. Vad tycker ni?
2026-05-22, 10:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6vWLz/17-aring-doms-valdtog-flicka-under-pistolhot

Ja om de ens räcker. Detta är i vissa fall ett värre brott än mord kan jag tycka. Det är så psykiskt och genomtänkt ondskefullt
2026-05-22, 10:33
Medlem
Straffkoloni. (Går det att hyra billigt i Gulag?)
2026-05-22, 10:34
Medlem
TheJesuits avatar
Varför hör vi inte mer ofta om fäder till våldtagna döttrar som helt enkelt slår ihjäl asen? Det är något vekt med svenskarnas mannamod.
2026-05-22, 10:35
Medlem
Vilken tuffing? Hota en flicka med pistol och sedan våldta henne?

Vem är gm?
2026-05-22, 10:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
När den 13-åriga pojken vägrade att mörda - lurades hans 14-åriga exflickvän till en källare i Malmö där hon blev instängd och våldtagen under pistolhot.

Vad har 13-åringens ex med det hela att göra då?
2026-05-22, 10:38
Medlem
Citat:

babbeluringen kommer ut snart, nått år med soc och sen är det bra med det
2026-05-22, 10:38
Medlem
tripprapporters avatar
Jag var av uppfattningen att straffen har skärpts mot 15-17-åringar som begår grova brott men det var uppenbarligen fel.
2026-05-22, 10:51
Medlem
Citat:

GM är med 99% säkerhet en arab. Han borde fått 20 år effektiv tid och sedan utvisats. Oavsett om araben är född här eller inte.

Med anledning av hur svenska rättsväsendet behandlar såna här fall borde offrets familj bränna GM levande när han kommer ut. Jag hade gjort det om det var min familj. 100%.
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-22 kl. 10:53.
2026-05-22, 10:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Varför hör vi inte mer ofta om fäder till våldtagna döttrar som helt enkelt slår ihjäl asen? Det är något vekt med svenskarnas mannamod.

Skulle inte förvåna mig om det oftast är döttrar till ensamstående mammor eller till ofarliga pappor som får fungera som knulldocka till de tuffa killarna. Kan ju för övrigt undra varför hon vågade anmäla, hotade inte våldtäktsmannen upp henne tillräckligt eller? Och vad händer nu, blir hon tvungen att fly Malmö?
Senast redigerad av halaltarzan 2026-05-22 kl. 11:02.
2026-05-22, 11:03
Medlem
Onanikrems avatar
Nämndemännen och även juristerna i sådana här fall inte sällan själva blattar. Därav den milda domen.
2026-05-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fortfarande åklagaren som väljer hur han skall åtala och vad han yrkar på för straff. Tingsrätten, hovrätten etc. dömer som de finner det lämpligt.

Inte Tidös fel att det blivit skit i mer eller mindre hela Sverige, särskilt Malmö.
I min värld hade han fått fem års fängelse och livstids utvisning oberoende om han är född här eller inte, 120% på det är en blatte eller neger!

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle inte förvåna mig om det oftast är döttrar till ensamstående mammor eller till ofarliga pappor som får fungera som knulldocka till de tuffa killarna. Kan ju för övrigt undra varför hon vågade anmäla, hotade inte våldtäktsmannen upp henne tillräckligt eller? Och vad händer nu, blir hon tvungen att fly Malmö?
Alla såna här trådar är exempel som visar hur illa och laglöst Sverige är.

När den här araben kommer ut så kommer han sannolikt aldrig få ett jobb - med rätta. Så soc ger honom en bostad mitt bland laglydiga. Där kommer han störa och skrömma hela sin omgivning. Grannarna osv. Han kommer dra till sig kriminella element och narkotikaförsäljning till ett område/grannskap som kanske tidigare var befriat från det. De skötsamma grannarna kommer flytta, kvar blir odågan.

Odågan kastar skräp i rabatter, är uppe och stör grannar sent på kvällen/natten. Börjar sälja knark i området. Drar till sig killar som honom själv. Plötsligt står grupperingar av kriminella utanför grannarnas ytterdörr. Folk som ifrågasätter blir hotade. De vet att de inte kan läxa upp honom för de hamnar de själva i brottsregistret, får aldrig jobb. Så de bara flyttar.

Allt betalas av skattebetalarna. Odågan lever på bidrag och på kriminalitet. Kriminaliteten är odågans OB.

En svensk klassiker
Senast redigerad av Pundedu 2026-05-22 kl. 11:15.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in