2026-05-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Filmen verkar också finnas som serie. Första avsnittet kan ses här: https://youtu.be/digHr6k38x0

Jag hittar däremot inget på IMDB. Är de anti-slop?

Fick rejält ont i hjärnan av att se det där men jag är nog heller inte målgruppen.
Citera
2026-05-22, 12:12
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Fick rejält ont i hjärnan av att se det där men jag är nog heller inte målgruppen.

Jag såg fyra minuter, och ska jag säga nåt snällt så tycker jag att de har fått till en bra look på huvudkaraktären, Roko, och så gillade jag scenen där den svarta killen delar cigg med tanten på bussen. Men i övrigt är jag inte särskilt imponerad. Inledningen känns extremt stressad och klippt som en trailer. Förstår din hjärnvärk.
Citera
2026-05-22, 12:15
Medlem
andan0s avatar
fyfan vad vidrigt, film ska vara konst.
Citera
2026-05-22, 13:01
Medlem
.Mlyric.s avatar
Det är nåt med AI som gör att man inte fastnar, samma med AI-musik. Man tänker bara att det är "fake"
Citera
2026-05-22, 13:21
Medlem
DeWaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andan0
fyfan vad vidrigt, film ska vara konst.

Det här tycker jag verkligen är spännande. Tänk dig att kunna generera en helt ny film baserad på just din smak – till exempel om du gillar filmer om tidsresor eller berättelser med en oväntad twist. Du skulle till och med kunna ha dig själv och dina vänner i huvudrollerna. Riktigt grymt!
Citera
2026-05-22, 13:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Det kommer bara leda till att mer med en lägre kvalitet produceras. Redan nu är kvalitén så pass dålig på det mesta streambara så jag personligen har inte sett en film på flera år. En gång var 5e år kommer det ut någon sevärd serie. Folk kommer i större grad söka efter det autentiska och äkta. Nån procent dumhuvuden kommer såklart konsumera skiten. Samma folk som scrollar skit på tiktoq eller instagram.
Citera
2026-05-22, 16:00
Medlem
Noetlovskijs avatar
Vilken huvudvärk, inte ett enda klipp som varar mer än 2-3 sekunder, om ens det.
Citera
2026-05-22, 16:03
Avslutad
Oerhört tråkig och dystopisk utveckling. Bilder genererade av AI är inget mer än invecklat plagiat.
Citera
2026-05-22, 20:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Vilken huvudvärk, inte ett enda klipp som varar mer än 2-3 sekunder, om ens det.

Perfekt för Tik Tok-generationen, alltså - du kan ju räkna ut vilka dessa AI-filmer kommer rikta sig mot? Usch - hatar dessa filmer där man inte hinner reflektera över vad som sker/har skett, utan du matas hela, fucking tiden med nya, häftiga intryck...
Citera
2026-05-22, 21:03
Avstängd
Det som skulle vara rätt spännande faktiskt är att ge en AI ett identiskt manus och identiska "skådespelare" och sen be den skapa filmer i samma still som olika kända regissörer. Eller bara ta existerande filmer och se hur en AI tänker sig de skulle sett ut. Acceptera att AI inte är bra på att vara kreativ men är väldigt bra på att imitera.
Citera
2026-05-22, 21:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det som skulle vara rätt spännande faktiskt är att ge en AI ett identiskt manus och identiska "skådespelare" och sen be den skapa filmer i samma still som olika kända regissörer. Eller bara ta existerande filmer och se hur en AI tänker sig de skulle sett ut. Acceptera att AI inte är bra på att vara kreativ men är väldigt bra på att imitera.

Enklast borde väl vara att mata in en bok och be AI göra en filmatisering av denna.
Hur mycket av dagens film spelas egentligen in i en verklig miljö och och inte framför en grön skärm?
Citera
2026-05-22, 21:18
Medlem
Något med att man kan AI-generera tillbaka döda skådisar är lika oetiskt som det är fascinerande. Vi kan liksom t.ex. göra nya bond-rullar med Sean Connery om vi vill. Eller "filma om" klassiker med alternativt slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in