Igår, 21:36
Medlem
Lao Tzus avatar
Någon som vet mer?

Hårt men rättvist? Dom kände trots allt till reglerna så domstolen dömde korrekt. Jag har aldrig förstått varför sex utanför äktenskap över huvudtaget är tillåtet någonstans i världen.

Känner dock lite medmänsklighet så hoppas att de tyckte att sexet var värt det.

Misstänker att många numera vill se detta även i Sverige.

Citat:
A woman has passed out after she and her partner were lashed 100 times each for having sex outside of marriage under an Indonesian province's draconian Sharia laws.

Prosecutor's Office was punishing Sharia violators with between 25 and 100 lashes, including those involved in extramarital sex arranged through online apps.

Caning is used to punish a wide range of offences, including gambling, drinking alcohol, homosexual acts and having sexual relations outside marriage.

https://www.dailymail.com/news/article-15836825/Woman-passes-couple-lashed-100-times-having-sex-outside-marriage-Indonesian-provinces-Sharia-law.htm l
Senast redigerad av Lao Tzu Igår kl. 22:01.
Citera
Igår, 21:44
Medlem
glockenreins avatar
Vet inget mer om detta fall men har sett dokumentärer där indonesier i Aceh provinsen spöar bögar och liknande så att de även spöar för äktenskapsbrott är föga förvånande. Är hennes partner som artikeln hänvisar till i detta fall hennes make eller hennes sexpartner? Tycker som utgångspunkt att det är fittigt att vara otrogen men om deras respektive är rövhål kan jag ha mer förståelse.
Citera
Igår, 21:51
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Vet inget mer om detta fall men har sett dokumentärer där indonesier i Aceh provinsen spöar bögar och liknande så att de även spöar för äktenskapsbrott är föga förvånande. Är hennes partner som artikeln hänvisar till i detta fall hennes make eller hennes sexpartner? Tycker som utgångspunkt att det är fittigt att vara otrogen men om deras respektive är rövhål kan jag ha mer förståelse.

Aceh är speciellt, de är ju väldigt hårdföra. Effektivt, det finns ungefär noll bögar, noll prideparader, ingen HIV-smitta. Positivt såklart. Dock även noll frihet. Men frånsett det, så har de fina dykvatten.
Citera
Igår, 21:55
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, piska någon för sånt (en kvinna) är inte rätt. Däremot slänger man ut vederbörande direkt även om den blir hemlös. Själv gjort så, hon fick en helg på sig och fick fortsatt låna sin bil (min bil) under tiden bara för jag skulle bli av med henne.
Hon hade tur och fick flytta hem till sin gamla mamma. Kanske inte så kul när man är 40+?
Senast redigerad av Onanikrem Igår kl. 21:57.
Citera
Igår, 21:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Det är hennes "pojkvän"/partner, men de är inte gifta. De straffas för utomäktenskaplig sex, inte för otrohet.
Det handlar alltså INTE om äktenskapsbrott, och inte om otrohet.
Citera
Igår, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, piska någon för sånt (en kvinna) är inte rätt. Däremot slänger man ut vederbörande direkt även om den blir hemlös. Själv gjort så, hon fick en helg på sig och fick fortsatt låna sin bil (min bil) under tiden.
Hon hade tur och fick flytta hem till sin gamla mamma. Kanske inte så kul när man är 40+?
Hon har inte varit otrogen. Hon har haft sexuell kontakt med sin partner och de är inte gifta.
Citera
Igår, 21:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har inte varit otrogen. Hon har haft sexuell kontakt med sin partner och de är inte gifta.
Då skall hon verkligen inte ha pisk! Är väl tyvärr så det går till i skitländer..
Citera
Igår, 22:01
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
Igår, 22:02
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Det är hennes "pojkvän"/partner, men de är inte gifta. De straffas för utomäktenskaplig sex, inte för otrohet.
Det handlar alltså INTE om äktenskapsbrott, och inte om otrohet.

Citat:
Bra påpekande. Har försökt förtydliga rubriken.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Ja det låter rimligt, begå inte sådana vidriga brott om du inte kan ta straffet.
Citera
Igår, 23:09
Medlem
Voloteas avatar
Sjukt jävla vidrigt land
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Vadå mångkultur är ju bra har vänstern sagt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in