2026-05-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vad vet du om det är random?
Tills motsatsen kan bevisas, så är det en random.
Citera
2026-05-24, 14:32
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
D-vitamin? Ingen expert men vill man förgifta någon bör det väl finnas betydligt bättre alternativ.
Giftigt, billigt och lätt att få tag på.
I kombination med andra substanser kan effekten öka. Med dödlig utgång.
Enligt en vän som är läkare. Så kanske inte så dumt ändå om man vill ta livet av någon.
Citera
2026-05-24, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Tills motsatsen kan bevisas, så är det en random.
Att lägga ner ett fall där dödlig förgiftning är inblandat och personen i fråga har filmats är märkligt. Det är så märkligt att man faktiskt kan misstänka korruption. Det handlar dock om en kines så då fattar åtminstone jag varför det las ner.
Citera
2026-05-25, 08:20
Medlem
Kalcium och D-vitamin används som medicin bland annat av personer med benskörhet för att stärka skelettet. De allra flesta vet väl att dessa ämnen är bra för ett starkt skelett. Grejen är dock att får du i dig alldeles för mycket, mer än vad skelett och tänder behöver och kan ta upp så sätter det sig i organen. Kortfattat dina organ blir förhårdnade och slutar funka som de ska. Inget som händer av en dags överdosering men på lång sikt är det såklart inte bra. Men det kan inte hända av att du dricker mycket mjölk eller tar vanliga receptfria d-vitamin tillskott 1 tablett/dag.
Citera
2026-05-25, 10:45
Medlem
ghty43s avatar
Stockholms TR B 22021-24
https://gofile.io/d/5BLx4y
Citera
2026-05-25, 12:11
Medlem
meganegerdases avatar
Påminner starkt om kärringen i Piteå som försökte förgifta sin man med stormhatt.
Hon försökte väl även elda upp honom har jag för mig
Citera
2026-05-25, 13:17
Medlem
Farliga-Farans avatar
Kvinnor är generellt beskaffade med extremt låg nivå av empati. Även om de i hundratals år försökt övertyga omgivningen om motsatsen. Lägg sen på att det verkar vara en asiatisk kvinna så har du plötsligt också faktumet att de ser på värdet av andras och sitt egna liv väldigt annorlunda än vi andra.

Titta på de flesta fall av uppbrott mellan en kvinna och en man och se hur mannen är nedbruten och sorglig och kvinnan jublar runt med sina fläskiga lår bland allehanda pack för att smeta sina safter. Du kan må hända kalla männen självömkande men det handlar i de flesta fall om sorg och empati för de andra drabbade då det ofta finns med barn och annan släkt som lider i såna tillfällen. Kvinnan tänker på sig själv, projicerar, manipulerar och drar på sig stora offerkoftan. Eller som i det här fallet, försöker giftmörda mannen. Det är nog "synd om henne" ska ni se, på nåt sätt måste det alltid vara så.

Det spekuleras alltid om hur mannen nog varit dum och elak på henne. "Det måste ligga till så, kvinnor är ju så snälla". Hur han oftast förtjänar det som han hade att vänta. Män tystnar för de vet att de inte kommer bli trodda, köper läget och går ner sig i förtvivlan.

Omgivning undrar "Hur kunde hon göra så här"? Hon är en kvinna är en del av svaret. Hon känner sig berättigad.

Världen börjar så sakta att inse detta. Det är verkligen på tiden.

Ja, jag vet, inte alla kvinnor. Och ja, jag vet, många män också. Oavsett är det dags att öppna ögonen.

Sakta skulle han plågas till sin död också. Det sket hon helt i.
Citera
2026-05-25, 16:58
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trusttheprocess
Hon ska tydligen vara välutbildad med ett bra jobb enligt mannen. Han förstår inte hur hon kunde göra något sånt.

Ur artikeln från Aftonbladet vad kvinnan skriver:

”Jag och han är över, game over”, skriver hon till en väninna två månader efter att John första gången läggs in på sjukhus.”
One of the amazing things working in Google is the opportunities and the possibilities to grow. 💗📈
From chat bots to AI bots to AI agents to Agentic AI. What is the next? Feel so lucky to be part of the most exciting revolutions!
Säg den lycka som varar för evigt...
Skulle kanske frågat AI om mord är smart?
Citera
2026-05-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Svensk kärring. Må hon brinna i helvetet.

Känns som att det här är en kines eller någonting. Kineser brukar vara rätt så sjuk i huvudet.
Citera
2026-05-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet24
Stockholms tingsrätt B 22021-24

Det är kineser.

Haha, min första tanke "förmodligen en kines" och så visar det sig att det faktiskt var det.
Citera
2026-05-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Haha, min första tanke "förmodligen en kines" och så visar det sig att det faktiskt var det.
Ja du har rätt, tar tillbaka det jag sa. Z*e T*ang finns med i lexbase , kan någon låsa upp och berätta vad hon tidigare har blivit dömd för?

Detta är den asiatiska kärringen, fyfan vad ful hon är.
https://media.licdn.com/dms/image/v2/D4D22AQGMRdxLslHmpA/feedshare-shrink_800/B4DZpU3u2vJIAg-/0/1762360489855?e=2147483647&v=beta&t=bMqC75EtPAVTJY Vi9aJ67fW9JgBFORhveplkeVuckrk
Senast redigerad av Lofiboy 2026-05-25 kl. 17:14.
Citera
2026-05-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Ja du har rätt, tar tillbaka det jag sa.

Det är det där med bruna ögon har jag märkt. Människor med bruna ögon verkar ofta ha någon form utav "sadism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in