2026-07-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Märkliga dialoger och udda senario.
Känns som att filmen togs fram under tidspress och utan att fundera på vad tittarna upplever.
Hutterna talar plötsligt engelska

21:a juli är webb-släppet tillsammans med the death of robin hood och disclosure day https://whenondigital.com/ Har redan sett DCPRippen i 3d SBS hemma på 3d-tvn (iw3). Helt ok förutom lite störig rysk text ibland. Serien upp till säsong 2 är mycket bättre. Inte hört något om nån officiell 3d bluray än eller om i IMAX format. Men även serien såg jag i 3D (iw3-konvertering, blev grymt bra) Inkl 3 avsnitt om bobba fett i the book of bobbafett.
Senast redigerad av fonzen 2026-07-12 kl. 18:49.
Citera
2026-07-22, 19:43
Medlem
Dalulvens avatar
Tyckte första halvan var riktigt njutbar. Då ångrade jag att jag inte såg den på bio.

Mando mötte en värdig motståndare, och upplägget var rätt spännande. Coola miljöer och musik!

Det är riktigt att det är lite barnfilm över det hela, och Mando är något av en superhjälte.

Men Grogu, som jag hoppades att Mando skulle göra sig av med efter säsong 2, var faktiskt en tillgång.

Mycket humor och gulligull, på ett bra sätt.

Tyvärr är andra halvan väldigt förutsägbar. Allting känns bekant, som idéer från tidigare SW-projekt.

Vill gärna ge betyget 7,5, då det var spännande och jag skrattade, men fantasilösheten sänker den till 7.

Den är jämförbar med Rogue One och Jedins Återkomst. Har både styrkor och svagheter.

Klart bättre än Solo-filmen, ändå, som var fruktansvärt idéfattig.

Märkligt att intresset är så ljummet för Star Wars numera.
Citera
2026-07-23, 20:46
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Filmen var dålig, och jag har aldrig varit med om en sådan dissociation mellan ljud och bild i någon film öht. Den intetsägande musiken passade inte in alls. Den "hyllade" och Oscarsvinnande (Oscars betyder ingenting numera) Ludwig Göransson är ju ett skämt, en praktikant som har fått för mycket ansvar som han inte är kapabel till att axla.

Syntmusik i Star Wars? Allt var platt, syntetiskt och taktlöst. Musiken var infantil, simpel och tråkig, inte en enda känsla väcktes av den, och den bara "ligger ovanpå" scener utan att faktiskt följa eller förhöja det som händer visuellt.

I stället för att dras in i berättelsen blir man ständigt påmind om att man sitter och tittar på en dålig konstruktion. Särskilt i ett universum som Star Wars.

Nej, dra åt helvete hela bunten! Skitfilm!
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-23 kl. 21:08.
Citera
Igår, 21:30
Medlem
Robocraps avatar
Vilket sömnpiller detta var.

Helt enligt förväntan.

Definition.av engelska ordet "bland"

Star Wars är verkligen stendött. ☹️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera