• 2
  • 3
2006-12-06, 09:57
Medlem
styrlunds avatar
....

har för mig att han jobbar som telefonsäljare nu... såg det nånstans...minns ej vart..
Citera
2006-12-06, 13:11
Medlem
Vore ju riktigt coolt om han dök upp med en ny platta och en ny sorts brallor.
Citera
2006-12-06, 15:39
Medlem
Ångvälts avatar
Underhållare i halvtid på NBA-laget Denver Nuggets öppningsmatch den 6/11 2006. Borde ju ge något till konkursboet/borgenärerna....

http://denver.yourhub.com/DENVER/Blo...252&copytype=2
Citera
2006-12-06, 16:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Försörjde sig som predikant ett tag också om jag inte missminner mig.
Citera
2006-12-06, 16:56
Medlem
Airbuzzs avatar
Nu kanske jag minns fel, men jag har för mig att han gav ett ganska sansat intryck i The Surreal Life!? Men det är klart, att falla stenhårt från skyarna kanske tar udden av den värsta hybrisen.
Strök inte han "MC" ganska tidigt också och blev bara Hammer? Eller är det Snoop jag tänker på, eller Diddy.. Aja.
Citera
2006-12-06, 17:43
Medlem
Magonts avatar
Tänkte bara sticka in att det finns ju en hel TV-film som hanterar fenomenet MC Hammer, med hans uppgång och fall.

http://us.imdb.com/title/tt0283457/

Jag är inte 100%-ig, men jag har för mig att Paramount skulle släppa denna film i Sverige nu under december.
Citera
2006-12-06, 19:56
Medlem
Pubertals avatar
Jag såg Hammaren på Annexet/Globen 1991 (jag vill gärna tro att det var 89-90, men jag hittar inga bevis som stöder det). Jag minns inte speciellt mycket av konserten, men det var första gången som jag och min polare gick på konsert själva. Jag minns dock att Mc Hammer och hans dansare/bakgrundssångare genomförde ett slags skådespel under konsertens gång där man skulle tro att Hammaren och en av dansarna blev osams, och att denna dansare var en ond man som inte gillade att festa (något i den stilen).
Nåväl, utanför arenan så hittade jag en lapp med en autograf på. Det var Joeys (från New kids on the block), det var nämnligen så att NKOTB hade spelat på Annexet dagen innan och någon stackars tjej som fått autografen måste i trängseln och kaoset tappat lappen utanför arenan. Lappen var lerig och hade fotavtryck på sig, och jag minns också tydligt att O:et i Joey var ritat som ett fredstecken.
Jag gav bort den där autografen till en tjej i min ålder som jag kände genom mina föräldrar. Hon blev jätteglad över autografen.
Nån månad senare så besökte vi den där familjen igen och då såg jag till min förskräckelse att tjejen hade rivit ner alla sina NKOTB-affischer från väggen inlusive autografen. Jag frågade henne om autografen och hon sa att hon hade slängt den, att NKOTB var töntar.
Jag kan gräma mig än idag över att jag gav bort den där autografen, det hade varit ganska coolt att äga Joey McIntyres autograf.
Citera
2023-10-02, 04:44
Medlem
smickras avatar
Väcker liv i en uråldrig tråd.
MC Hammer startade en söktjänst på internet som han bedyrade skulle bli större och mer framgångsrik än självaste Google ”Wiredoo” eller liknande.
Detta var hösten 2011 och söktjänsten fanns då som betaversion.
Någon som vet om hans söktjänst är mer populär än Google ännu?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in