Citat:
Ursprungligen postat av
XN
Snygga positioner.
Jag svarar här på dina tidigare frågor:
Jag känner att 6/6 hade funkat bra just nu. För det första hinner jag inte ledsna på thailand om jag bor där året runt. Jag hinner kanske träffa lite familj och vänner. Har aldrig varit i Thailand under den absolut varmaste perioden, hört att det kan bli ruskigt varmt. Sedan tycker jag det är ganska nice att ha nåt att längta till..
Ang att leva på trading känns alldeles för osäkert, jag är redan nu rätt hårt investerad i tech och AI. En fis på tvären från Trump kan göra så att allt raserar.
Medan jag ändå har energi så kan jag utan tvekan jobba 6/6. Det är betydligt bättre än att jobba 9-5 varje dag i Sverige enligt mig.
Jag förstår
Alla gillar vi olika
Men ärligt talat, när du själv säger trött på Thailand, har du funderat över något annat ställe då? Uppenbarligen är inte Thailand heller för dig ifall du blir trött på det. Världen är stor, det finns många andra ställen som kanske passar bättre för dig, i Thailand är det lätt att ha kul i ett par veckor men sen kanske man tröttnar precis som du sa... Har själv bott i asien, afrika och så klart europa innan jag hittade till sydamerika, här blir man aldrig trött på livet kan jag säga dig - med det så klart alla platser är inte för alla men att bo i en så främmande kultur som Thailand så förstår jag dig rätt, tröttnar själv på det efter bara ett par veckor
Du kan ju alltid gå ur en del av de där positionerna och värdeinvestera det istället i stabila bolag, för det är en stor gamble som jag ju hör att du själv förstår, lägre risk lägre reward men stabilitet och bättre sömn om nätterna
Lycka till hur som helst och gör inte misstaget att bli kvar för länge - livet går inte i repris